2012-04-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Fan, jag brukade ju alltid ta underdogsen perspektiv i sådana här matcher. Vad har det blivit med mig? Jag ska inte behöva bli ilsken för att nån superduperklubb i Katalonien (som jag aldrig ens varit i) förlorar en sån här match. Man känner ju sig smått patetisk.

Funderar på att ta ett annat perspektiv på saker i framtiden. Det är spelarna jag älskar, Iniesta, Messi, Xavi. Inte klubben Barcelona. Och dessa spelare har redan vunnit allt som går att vinna och blivit så erkända man kan. Det var roligare när de var underdogs, på väg upp mot ära och berömmelse.

Den gamla "riquelme" hade älskat att se ett totalt nederlagstippat Chelsea, som dessutom hade en man, felaktigt i mina ögon, utvisad hela matchen och 0-2 i baken, kriga sig tillbaka mot alla odds. Det är ju en fantastisk historia. Ändå sitter man och svär ramsor över Busquets skotteknik, Tellos uselhet och Xavis numera ofattbart förutsägbara spel. Fan, man borde nog släppa på känslorna en smula, ta ett steg tillbaka och betrakta fotbollen ur ett större perspektiv. Som jag gjorde en gång i tiden.

Å andra sidan är det lätt att sitta här och vara filosofisk efter en förlust. Jag hade garanterat inte skrivit samma sak om Barca vunnit idag. Det får jag ha självinsikt nog att medge.

Men här kommer det. Chelsea fantastiska krigarvinst var en seger för fotbollen. En tårdrypande, svettstinkande hjältesaga som folk kommer att berätta om för sina barnbarn. En utdömd, utskrattad generation som gör en sista kraftansträngning tillsammans och gör det omöjliga möjligt. Ser man nyktert på det är det oerhört vackert alltihopa. Oerhört vackert.

Edit: Fyfan vad man låter som Marcus Birro då. Jag avgår

Fint skrivit Riquelme , håller verkligen med om allt. Men det där med " seger för fotbollen " går mig på nerverna ibland.
Citera
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Tycker att domaren var snudd på kass. Han lät Chelseaspelarna maska för mycket, och gjorde många småfel i frisparkssituationerna. Sen var han petig i fel lägen och lät överlag inte spelet flyta. Några stora fel gjorde han kanske inte, men jag tycker det är viktigare att han håller rätt bedömningsnivå överlag.

Förresten såg straffen mycket tveksam ut, nuddade Drogba honom? Vad jag såg såg det ut som en ren filmning, men bristen på protester kanske tyder på att jag är fel ute där....

Jag tycker domaren gjorde en helt klart godkänd insatts!

Straffen är väldigt svår att se, konstigt att dom bara visar en vinkel borde finnas fler kameror på plats kan man tycka!
Citera
Medlem
Gantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ska vi ta ett worst case scenario också? Om Cahill och Luiz inte tillfrisknar (dock känns det osannolikt i just Cahills fall), vilka spelas då?
Då spelar nog Bosse - Ferreira i mitten alternativ Cole.

Bertrand/Ferriera - Bosse - Ferriera/Cole - Cole

Chelsea har inga mittbackar, den ena sålden o den andre e på lån i hamburg...
Citera
2012-04-24, 23:35
Medlem
Citat:
Tycker att domaren var snudd på kass. Han lät Chelseaspelarna maska för mycket, och gjorde många småfel i frisparkssituationerna. Sen var han petig i fel lägen och lät överlag inte spelet flyta. Några stora fel gjorde han kanske inte, men jag tycker det är viktigare att han håller rätt bedömningsnivå överlag.

Förresten såg straffen mycket tveksam ut, nuddade Drogba honom? Vad jag såg såg det ut som en ren filmning, men bristen på protester kanske tyder på att jag är fel ute där....

Straffen var solklar. Inget snack om den. Det var en förstärkning men han tog spelare och missade boll.
Dommaren tyckte jag faktiskt var riktgit bra. Det ändå som jag också anmärkte på var att han inte gav några gula för maskning(Cech tänkte jag på då). De övriga som du skriver störde jag mig faktiskt inget på.
Nu är det bara att ladda inför morgondagens match och hoppas på att den blir lika spännande
Citera
2012-04-24, 23:36
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troxie
Var detta ett av dina bättre inlägg jag sett dig skriva? I think so.

Är jag ensam om att känna fruktansvärt medlidande för Ivanovic i detta klipp? Det är en av väldigt få spelare i Chelsea jag sannerligen respekterar. Herregud vad jag lider med honom.

http://www.youtube.com/watch?v=D2X_5wMhIQc&feature=player_embedded

Ja, jag håller med. Riktigt tråkigt och jag kan tänka mig hur jävla surt det måste vara att missa just den matchen. Man har spelat alla andra äntligen krigat sig dig och man får inte gå ut på planen.
Citera
Medlem
Citat:

Jag tror han nuddade honom, även fast Cesc såklart lägger sig enkelt. I vilket fall som helst var det klantigt av Drogba så någon skandal tycker jag inte direkt det var att blåsa straff.

Riquelme!
Ja, ge oss tillbaka den gamle Riquelme! Killen som kunde flika in med inlägg som "Aupa Arsenal!" bara för att göra blyge_kenta förbannad. Ahh, fina tider.
Citera
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Ska vi ta ett worst case scenario också? Om Cahill och Luiz inte tillfrisknar (dock känns det osannolikt i just Cahills fall), vilka spelas då?

Då lämnas nog WO..

Nämen seriöst - det är fan kört på riktigt om varken Cahill eller Luiz kan spela. Kan väl tänka mig att Cole går in som mittback medans Bertrand går ut på kanten, kanske Bosingwa som mittback ?

VAD FAN HÖLL TERRY PÅ MED?!?!
Citera
Medlem
Gantss avatar
Citat:

Jag kan säga med 99% att det inte var straff. Drogbas fot var ca 10-20cm från Fabregas, som stog stilla och gjorde en svandyk när foten kom från Drogba.

Edit: Dock var det idiotiskt utav Drogba att gå in så där.
Citera
2012-04-24, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Ja, jag håller med. Riktigt tråkigt och jag kan tänka mig hur jävla surt det måste vara att missa just den matchen. Man har spelat alla andra äntligen krigat sig dig och man får inte gå ut på planen.
Man borde köra som de gjorde senast i VM och skippa avstängningar i finalen. OK för rött kort direkt men för att ha samlat ihop 2 (eller är det 3) stycken gula under slutspelets gång är det ju ett på tok för hårt straff. Mycket tråkigt att så många Chelsea-spelare missar finalen.
Citera
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsson92
Straffen var solklar. Inget snack om den. Det var en förstärkning men han tog spelare och missade boll.
Dommaren tyckte jag faktiskt var riktgit bra. Det ändå som jag också anmärkte på var att han inte gav några gula för maskning(Cech tänkte jag på då). De övriga som du skriver störde jag mig faktiskt inget på.
Nu är det bara att ladda inför morgondagens match och hoppas på att den blir lika spännande

Cech fick gult kort..
Citera
Medlem
Man kan ju återigen konstatera att regerande mästarlags-förbannelsen fortfarande håller i sig i Champions League. Men det är också det som gör turneringen så bra.
Citera
2012-04-24, 23:39
Medlem
Ferry31s avatar
Jobbigt för Chelsea med alla avstängningar, men ett mittfält bestående av Mikel, Essien och Lampard är verkligen inte fy skam. Hoppas man kan få spela med både Luiz och Cahill i finalen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in