2012-04-17, 23:36
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CL1999
Copa del Rey finalen mindre än 1 år sedan då? Eller är det även för lång tid? Eller får vi bara välja ut hans sämre matcher och bedöma honom från dem?

Precis. Det är ju enkelt att överanalysera spelares insatser. Real Madrid var inte på topp idag men samma sak kan sägas om Bayern och jag förväntade mig mer av både Schweinsteiger och Robben.
Citera
2012-04-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superlalahej
Men vore det inte bättre att köra honom i bortamötet, tror du?
Utesluter det ena det andra? Tror matchbilden kommer vara ungefär den samma.
Citera
2012-04-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Tyckte faktiskt domaren var feg som inte visade ut Marcelo. Bollen var långt borta och det var aldrig ens ett ärligt försök att ta bollen. Enbart en nedsparkning bakifrån.
Inte första gången han tok-lackar när Real ligger under. Borde givetvis vara rött.
Citera
2012-04-17, 23:39
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CL1999
Copa del Rey finalen mindre än 1 år sedan då? Eller är det även för lång tid? Eller får vi bara välja ut hans sämre matcher och bedöma honom från dem?
Självklart kliver han fram i vissa matcher, jag menade inte att han aldrig gör det. Tycker dock inte han gör det i den grad man kan förvänta sig av världens näst bästa spelare. Men han är ju riktigt bra och jag blir alltid lika nervös då han får bollen när det är el clasico då han har kvaliteter utöver det vanliga.
Citera
2012-04-17, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Utesluter det ena det andra? Tror matchbilden kommer vara ungefär den samma.
Nja, kanske inte. Men om Chelsea ska försöka ösa på med bollar in i straffområdet imorgon, vilket jag (kanske lite naivt) hoppas är det skillnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Precis. Det är ju enkelt att överanalysera spelares insatser. Real Madrid var inte på topp idag men samma sak kan sägas om Bayern och jag förväntade mig mer av både Schweinsteiger och Robben.

Tror att alla här förstår det men troligtvis är de Barca-fans och letar efter sätt att hacka på Ronaldo. Ett är att vinkla allt. Mm, de var inte heller på topp. Känns inte lika starka som under gruppspelet och det här var ändå på hemmaplan med en otrolig publik, blir inte mer stöd och ändå kändes det lite sådär.
Citera
Medlem
Skranks avatar
Om Bayern går vidare ( vilket jag inte tror dom gör trots vinsten idag) så kan jag inte se hur de ska kunna rubba Barca. Visst, de har hemmaplan men när de spelat mot Dortmund som spelar efter samma spelidé som Barcelona, med stort bollinnehav, fast med 10 % av Barcas kapacitet så har det inte alls gått bra för Bayern.

De har inte haft mycket av bollen och inte alls kommit igång med sina snabba kontringar. Tror det blir samma visa mot Barca om så blir fallet.

Ser redan fram emot matchen imorgon och nästa vecka! Returen Real- Bayern blir riktigt spännande.

Imorgon så ska Chelsea defenitivt spela med Drogba! Tycker Drogba med sin explosivitet, tyngd, styrka och längd är nästintill den perfekta anfallaren att spela mot Barcelona. Dessutom är Drogba säker när han får lägen, till skillnad från Torres. Ivanovic och Terry blir nyckelspelare i försvaret och Mata i uppbyggnadsspelet. Förhoppningsvis kan Chelsea rubba Barca så att vi får se två spännande matcher.
Senast redigerad av Skrank 2012-04-17 kl. 23:46.
Citera
Medlem
4522s avatar
Citat:
Hade jag varit Di Matteo hade jag snarare kört på Torres än Drogba. Chelsea får väl förväntas ligga på kontring och då känns Torres mer naturlig. Dessutom har spanjoren ett ruggigt facit mot Barcelona (vet att det var några år sedan). Har en gnagande känsla av att Torres kommer göra mål om han får starta.

Torres kontringar mot Benfica var högst mediokra, dessutom har han för hög felprocent när han väl får lägen plus att hela Barcelona känner honom utan och innan. Nej, det krävs någon som bryter av mönstret. Vi vet alla hur in i helvetes stark Drogba kan vara och det lär kunna orsaka mer problem för Barcelona. Blir det så är det han, Ivanovic och Terry på hörnorna. Inte direkt några duvungar att brottas med. Tycker det väger upp rätt bra för Torres "snabbhet".
Citera
2012-04-17, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Torres kontringar mot Benfica var högst mediokra, dessutom har han för hög felprocent när han väl får lägen plus att hela Barcelona känner honom utan och innan. Nej, det krävs någon som bryter av mönstret. Vi vet alla hur in i helvetes stark Drogba kan vara och det lär kunna orsaka mer problem för Barcelona. Blir det så är det han, Ivanovic och Terry på hörnorna. Inte direkt några duvungar att brottas med. Tycker det väger upp rätt bra för Torres "snabbhet".
Tror vi båda tänker på spelarna hur de var för några år sedan Torres är ju inte samma kanonanfallare längre men det är inte Drogba heller, om man ska vara ärlig. Tycker ivorianen är bra högst var femte match numera... Fast Torres är väl bra var tjugonde på sin höjd så kanske har du rätt ...
Citera
2012-04-17, 23:46
Medlem
Quorthons avatar
Om priset av att Bayern går till final på Reals bekostnad är att vi får en final som är "avgjord på förhand" så accepterar jag det. Nu ansluter jag mig dock inte till de som säger att matchen inte ens behöver spelas. Större skrällar har skett.
Citera
2012-04-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Självklart kliver han fram i vissa matcher, jag menade inte att han aldrig gör det. Tycker dock inte han gör det i den grad man kan förvänta sig av världens näst bästa spelare. Men han är ju riktigt bra och jag blir alltid lika nervös då han får bollen när det är el clasico då han har kvaliteter utöver det vanliga.

Tycker själv inte att han visade ikväll varför han är världens bästa spelare men det går upp och ner. På lördag vet vi det nog eller till returen på tisdag. Eller till EM i sommar.
Citera
2012-04-17, 23:47
Medlem
4522s avatar
Citat:
Tror vi båda tänker på spelarna hur de var för några år sedan Torres är ju inte samma kanonanfallare längre men det är inte Drogba heller, om man ska vara ärlig. Tycker ivorianen är bra högst var femte match numera... Fast Torres är väl bra var tjugonde på sin höjd så kanske har du rätt ...

Hehe, ja så är det nog. Plus att Drogba alltid varit en soft spot för mig. Men det återstår väl att se vem som väljs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in