Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: 0
0%
röster
2011-05-30, 19:01
  #1
Avstängd
Vapendragares avatar
Förra säsongen är nu historia och vi börjar redan planera inför nästa säsong. Ska Arsenal lyckas vinna denna gången eller blir det en klassisk mellansäsong igen? Har City slagit sig in i Big Four på allvar eller var det bara en engångsföreteelse? Vem vet framtiden får utvisa här är iaf tråden för PL Säsong 2011/2012.

Passar även på att välkomna Queen Park Rangers, Norwich och Swansea till Englands finrum nästa säsong.

Spelschemat brukar släppas i mitten/slutet av Juni.
__________________
Senast redigerad av Vapendragare 2011-05-30 kl. 19:05.
2011-05-30, 19:09
  #2
Medlem
devilzeuss avatar
Du tog mig verkligen på orden. Får väl i år igen hoppas på en topp fyra placering för Tottenham även om det känns som det kan bli väldigt svårt. Kul med ett walesiskt lag också!
2011-05-30, 20:00
  #3
Medlem
DertyHarrys avatar
Manchester United har inte slutat sämre än trea sedan Premier League startade och jag tror att titelracet står mellan Chelsea, City och United samt att Arsenal kniper fjärdeplatsen tätt följda av Liverpool och Tottenham. Beroende på eventuella transfers kan Arsenal också vara med och hota i toppen. Med tanke på kampanjen 2010/11 och hur jämnt det var i toppen så bör även 2011/12 bli en nagelbitare. I botten tror jag tyvärr att både Swansea och Norwich åker ut medan QPR klarar sig. Kul med ett första Walesiskt lag även om jag som sagt tror att de åker ur.

Jag tippar att tabellen slutar såhär:
2011-05-30, 20:27
  #4
Medlem
zanteras avatar
Tror Arsenal har goda chanser att vinna PL nästa säsong.
Vill inte tippa någon tabell, men hoppas att lag som QPR och Swansea kan hänga kvar, lag som känns väldigt nya i sammanhanget.
2011-05-30, 20:37
  #5
Medlem
ThePointOfNoReturns avatar
Rätt svårt att göra bedömmning hur ligan slutar innan ens spelarna har åkt iväg på semester. Lär göras en hel del värvningar som kommer ändra runt på väldigt mycket.
2011-05-30, 20:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror Arsenal har goda chanser att vinna PL nästa säsong.
Vill inte tippa någon tabell, men hoppas att lag som QPR och Swansea kan hänga kvar, lag som känns väldigt nya i sammanhanget.
Vi hade goda chanser att vinna även i år men truppen är som vanligt för klen och inga vinnarskallar. Om inte Wenger rör om ordentligt i grytan i sommar kommer nästa säsong sluta lika tradigt som den föregående...
2011-05-30, 20:49
  #7
Medlem
Tror att Liverpool kommer ha stora chanser om de värvar rätt spelare i sommar att slå sig tillbaka in i The Big Four. Det som är mest "akut" är en riktigt bra mittback som kan vara pappa i försvaret flera år framöver. Då pratar vi alltså så bra att backen kan konkurrera som ligans bästa mittback tillsammans med Vidic och Kompany! Hoppas att Liverpool värvar någon sådan även om det inte är troligt att en eventuell värvning håller såpass hög klass.
2011-05-30, 20:59
  #8
Avstängd
Tony-Sopranos avatar
Chelsea kommer värva som aldrig förr och kommer sluta 1 eller 2 tror jag.

top
Chelsea
ManCity
ManU
Tottenham
Arsenal
Liverpool
2011-05-30, 22:22
  #9
Medlem
devilzeuss avatar
Gör en topp sex tippning jag också.

1. United
2. City
3. Chelsea
4. Liverpool
5. Tottenham
6. Arsenal

United får stå som favoriter igen då de har den starkaste truppen plus bäst mentalitet i hela ligan. Som främsta utmanare håller jag City och Chelsea förutsatt att båda värvar friskt i sommar. Om fjärdeplatsen kommer det bli jämnt ända in på målsnöret men Liverpool tar till slut fjärdeplatsen framför Tottenham som återigen slutar femma. Arsenal kommer börja briljant men tappa allt kring Jul i år igen, Wenger får sparken i april.

Notera att detta inte är spekulationer utan precis det som kommer hända.
2011-05-30, 23:27
  #10
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av devilzeus
Gör en topp sex tippning jag också.

1. United
2. City
3. Chelsea
4. Liverpool
5. Tottenham
6. Arsenal

United får stå som favoriter igen då de har den starkaste truppen plus bäst mentalitet i hela ligan. Som främsta utmanare håller jag City och Chelsea förutsatt att båda värvar friskt i sommar. Om fjärdeplatsen kommer det bli jämnt ända in på målsnöret men Liverpool tar till slut fjärdeplatsen framför Tottenham som återigen slutar femma. Arsenal kommer börja briljant men tappa allt kring Jul i år igen, Wenger får sparken i april.

Notera att detta inte är spekulationer utan precis det som kommer hända.

Om Everton äntligen gör en bra start kan dom mycket väl komma före både Liverpool och arsenal. Tror faktiskt att Man City kommer före Man U. Men det beror på vilka spelare dom kan köpa i sommar. Är ganska säker på att Tottenham vinner ligan med minst 12 poäng
2011-05-31, 08:27
  #11
Avstängd
zteeeks avatar
Som vanligt placerar alla förhandstips Arsenal utanför topp 4, men när säsongen sen summeras så har man återigen kvalificerat sig för CL Dock utan någon titel då...
2011-05-31, 10:15
  #12
Medlem
LuaLuas avatar
Paul Scholes lägger av. En av de bästa mittfältarna av sin generation.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback