2023-02-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Nu ska jag sticka ut hakan och dela med mig av min alldeles egna spaning. Hos mina närstående så predikas det inte en minut längre. Enligt äldstebrodern i huset så är det direktiv från sällskapet. Gubben är rik som ett troll och gillar att låta folk veta det så det antyds med spelad blygsamhet att de som kan bidra ekonomiskt helt enkelt är befriade från dekretet att sanningen ska spridas alternativt så är redan sanningen spridd klart. En till anledning till att han och familjen kan luta sig tillbaks som socitetsvittnen är att han glatt berättar att hans ungar som ändå övergivit sanningen inte ska ärva utan det blir vakttornet som är hans förmånstagare. Naturligtvis bidrar han ju även månadsvis för att kompensera för den svikande inkomsten som deras svikande tidskriftsförsäljning inneburit.

Money talks, även i vår gudsfruktiga favoritsekt.

Förvånar mig icke. Som sagt; money talks 😁
Citera
2023-02-28, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
De skulle ju ha pengar att predika på heltid de få månader som var kvar till Harmagheddon. Det kunde medföra kostnader.😁

Det tyckte de väl just då, vittnena jag pratade med senare ansåg att det var fel att tjäna pengar på det sättet.

De sa naturligtvis att allt hade varit missförstånd från vittnenas sida.
Citera
2023-02-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Även kvinnor kan vara sexuellt omoraliska.

Näää, menar du det? Har du månne personlig erfarenhet? Jag tvivlar på att den mest desperata och sexuellt frustrerade pionjärsyster skulle släppa till för nån som dig.😁😜
Citera
2023-02-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Precis, alla kan vara sexuellt omoraliska. Förutom Pastor ttsp, The man-Karen. Han svämmar över i sin egna rättfärdighet.

Det är anmärkningsvärt att broder Titsup inte lyckats vara sig bli gift eller förordnad tjänare efter närmare 30 år inom JV. Men, han kanske beter sig lika smidigt och gentlemannamässigt mot systrarna som han gör på detta forum.😁😜
Citera
2023-02-28, 23:17
Medlem
Citat:
Skärpning. Systrar har behov av andlig vägledning. Bara det. Systrar har inga behov, framför allt inte sexuella, inga rättigheter, och åtnjuter enbart respekt som kommer av om de är gift med en äldste.

Haha, det är ett hårt påstående, men dessvärre sant.
Citera
2023-03-01, 14:08
Medlem
Citat:
Det är anmärkningsvärt att broder Titsup inte lyckats vara sig bli gift eller förordnad tjänare efter närmare 30 år inom JV. Men, han kanske beter sig lika smidigt och gentlemannamässigt mot systrarna som han gör på detta forum.😁😜
Med tanke på mina sexuella erfarenheter med systrarna så är det obegripligt för mig att en heterosexuell man kan fortsätta vara kysk inom sekten vakttornet. Jag är varken rik, vacker eller teokratisk, så mina erfarenheter beror helt på att systrarna haft ett uppdämt behov av att få vara kvinnor. Jag har alltså aldrig raggat i kretsen. Ibland har det känts som de kastat trosor på mig för uppmärksamhet. Sekten är fruktansvärt misogyn.
Citera
2023-03-01, 15:13
Medlem
Citat:
Med tanke på mina sexuella erfarenheter med systrarna så är det obegripligt för mig att en heterosexuell man kan fortsätta vara kysk inom sekten vakttornet. Jag är varken rik, vacker eller teokratisk, så mina erfarenheter beror helt på att systrarna haft ett uppdämt behov av att få vara kvinnor. Jag har alltså aldrig raggat i kretsen. Ibland har det känts som de kastat trosor på mig för uppmärksamhet. Sekten är fruktansvärt misogyn.

Detsamma är min erfarenhet. Jag gjorde inte många timmar i tjänsten, men jag ansågs vara mogen (som ung alltså), kunnig och vältalig. Men visst fick man enorm uppmärksamhet från systrarna. Jag brukar skoja om att jag hade fyra "flickvänner'" på samma gång.😁 Fast man kanske skulle säga fyra seriösa intresserade blivande fruar. Tack och lov blev det inget med någon JV-tjej, men det var nära med en av dem.
Citera
2023-03-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det tyckte de väl just då, vittnena jag pratade med senare ansåg att det var fel att tjäna pengar på det sättet.

De sa naturligtvis att allt hade varit missförstånd från vittnenas sida.

Om jag inte minns fel så fanns det en blänkare i "Tjänsten för Guds rike (KM)" där organisationen uppmanade medlemmarna att göra just detta och bli pionjärer/ heltidsförkumnare de månader som var kvar innan Harmagheddon.
Citera
2023-03-01, 15:38
Medlem
Citat:
Detsamma är min erfarenhet. Jag gjorde inte många timmar i tjänsten, men jag ansågs vara mogen (som ung alltså), kunnig och vältalig. Men visst fick man enorm uppmärksamhet från systrarna. Jag brukar skoja om att jag hade fyra "flickvänner'" på samma gång.😁 Fast man kanske skulle säga fyra seriösa intresserade blivande fruar. Tack och lov blev det inget med någon JV-tjej, men det var nära med en av dem.
Det mest absurda är ju att när jag började glida ifrån församlingen så arrangerades det biokvällar, utomhusaktiviteter och oövervakade träffar för att tex kolla en videofilm med systrar för att locka tillbaks mig. Det var härliga tider, hahaha. Som hotmonstinn tonåring så tog man ju för sig vad som erbjöds.
Citera
2023-03-01, 18:55
Medlem
Citat:
Det kostar på att vara ett JV. Inte alla klarar det livet med ett normalt känslospektrum och förnuftet i behåll.
Anser man sig vara Guds utvalda så kommer naturligtvis en påfallande narcissism (en personlighetsstörning i kluster 2) som ett brev på posten. Man kan också tydligt se hatet mot människor överlag. Och där dyker passivt aggresiv personlighetsstörning upp (kluster 3).
Dessa diagnoser är synnerligen persistens och svårbehandlade.

Jag undrar om han vågar säga dessa åsikter helt öppet i församlingen.
Vittnena som ska vara så kärleksfulla.
Döpta nazister mötte döpta vittnen efter Andra världskriget och de kände inget hat till varandra
Citera
2023-03-02, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Jag undrar om han vågar säga dessa åsikter helt öppet i församlingen.
Vittnena som ska vara så kärleksfulla.
Döpta nazister mötte döpta vittnen efter Andra världskriget och de kände inget hat till varandra

Sannolikt inte. Men han kan uttrycka sina känslor fritt på ett anonymt forum, vilket inget JV kan göra i församlingen om det uppfattas som kritiskt.
Citera
2023-03-02, 12:09
Medlem
Citat:
Sannolikt inte. Men han kan uttrycka sina känslor fritt på ett anonymt forum, vilket inget JV kan göra i församlingen om det uppfattas som kritiskt.

Alltså är de inte så kärleksfulla som de försöker ge sken av 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in