Citat:
Ursprungligen postat av
astralflygaren
Okej, vilka konkreta fakta (objektiva bevis) finns angående Napoleons existens?
Jag kan inte veta om Napoleon har existerat, men jag kan anta/gissa detta genom att dra slutsatser av vad som t ex står skrivet om honom i böcker och målningar som påstås avbilda honom.
Konkreta fakta (objektiva bevis) på Napoleons existens var just det du nämnde t.ex. det som står skrivet om honom i böcker och målningar som påstås avbilda honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
astralflygaren
Men detta bevisar ingenting eftersom det blir upp till mig, jag själv bestämmer om dessa uppgifter ska räknas som fakta.
Jovisst på ett sätt, för det kan ju vara en konspiration där man planterat uppgifter om existensen av Napoleon, men hur trovärdigt låter det? På samma sätt hur trovärdigt låter det att man planterat uppgifter om t.ex. Jesus?
Citat:
Ursprungligen postat av
astralflygaren
Eftersom jag inte är innehavare av Sanningen så vore det arrogant av mig att påstå mig veta vad som är fakta eller ej.
Det håller jag med om, men det blir lite dumt att påstå att solen snurrar runt jorden när fakta visar annat. Man kan så klart ifrågasätta även fakta, men till slut handlar allt om vad som låter trovärdigt i ens öron och inte.