Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Verkligen??? Lär verkligen JV detta?
Är det lika OK att vara pingstvän, katolik muslim eller ateist? Varför i helevet försöker ni då värva medlemmar?
Och göm dig dig inte bakom skitsnacken att den som är pingstvän, katolik eller ateist i framtiden kan konvertera till JV-religionen. Du har försökt med sådana lögner tidigare. Naturligtvis saknar du all trovärdighet om du inte menar att JV-religionen skulle ha en särställning.
JV-religionen har ingen särställning, Gud kommer att döma
alla människor individuellt:
*** w94 1/9 sid. 12 § 17 Låt oss beslutsamt gå framåt, trots att vi är danade av stoft! ***
17 Även om Jehova handlar med sitt folk som en organiserad grupp, dömer han ändå dess medlemmar individuellt i överensstämmelse med den här principen. I Romarna 14:12 heter det: ”Var och en av oss [skall] avlägga räkenskap för sig själv inför Gud.”
*** w96 15/9 sid. 15 § 20 Alla måste avlägga räkenskap inför Gud ***
Bibeln visar tydligt att nationer och individer måste avlägga räkenskap inför den suveräne Herren Jehova. (Sefanja 1:7) Om vi är överlämnade åt Gud, kan vi därför fråga oss själva: ”Hur betraktar jag mina gudagivna privilegier och plikter? Hur är den räkenskap som jag avlägger för mig själv inför Jehova Gud och Jesus Kristus?”