Citat:
Ursprungligen postat av
Kalten
Oviktigt i sammanhanget,
Nej, det är inte oviktigt, Satan försökte med allt möjligt för att få Jesus att synda mot Gud.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kalten
men du måste väl ändå hålla med om att många människor har utsatts för långt värre behandling än den som beskrivs för Jesus?
Typ koncentrationsläger, doktor Mengeles groteska experiment på människor, ISIS utstuderade tortyrer. människor som på medeltiden slets isär av hästar eller på sträckbänkar osv.
Jag har inte testat alla dessa tortyrmetoder, så jag är inte säker vad som är värst, men du verkar veta?
Men det är nog ganska så ångestfyllt att stå på spikar som är spikade in i foten, och hänga med armarna på spikar i händerna, det måste vara smärtsamt. Men det är inte nog med det, när man inte orkar hålla sig uppe med spikarna i foten och händerna, så slappnar man av. Men då uppstår något ännu mer obehagligt, att man inte kan andas på grund av att bröstkorgen trycks ihop av att man hänger på armarna, och då reagerar kroppen automatiskt att man sträcker på sig och står och hänger på spikarna igen, och så håller det på i timtals tills man inte orkar längre och kvävs.
Och tydligen hade Jesus blivit utsatt av tidigare tortyr så pass mycket att han dog långt innan dom andra uppspikade, och därför krossades inte hans ben så att han skulle dö snabbare av kvävning.
Vad Jesus utsattes för innan upphängningen står det inte mycket om, men det är inte omöjligt att han utsattes för liknande tortyr som i filmen "The Passion of the Christ". I den filmen så ser man också att det är Satan som ligger bakom, som i ett sista försök att få Jesus att vända Gud ryggen.
Jag tror nog att Satan är en expert på att få människor att avfalla och synda, och därmed expert på tortyr. Men som sagt, du kanske är mer av en expert och vet att upphängning med spikar och tortyren innan är mindre plågsamt än annat som människor utstått?