Citat:
Ursprungligen postat av
Vasectomater
Nej, det är inte det dom tror. Däremot så påstår dom att döden förlåter synden. Det är endast de 144 tusen som kan bli pånyttfödda och få den garanterade frälsning Jesus pratade om så att de får komma direkt till himlen när dom dör eller blir uppryckta "snart" när Harma kommer.
Iom att resten, den stora skaran inte har samma garanti, så är det knegandet som gäller. Arbeta, arbeta, arbeta så har du en chans att få frälsning OM du lyckas överleva Harma OCH inte bli frestad av djävulen i slutet på tusenårsriket.
Hela deras liv är som en hinderbana, som om dom är deltagare i "Survivors".
Det är ju därför dom lever i total ångest sen barnsben och blir hela tiden utsatta för färgglada apokalyptiska bilder där folk springer i panik när det regnar eldklot från himlen, byggnader rasar, döda kroppar ligger på marken osv.
Jag menar inte att det är vittnena själva som ger förlåtelse.
Utan att de förlåter vad andra har gjort mot dem, de får inte hysa agg till andra.
Jag studerade med vittnena för många år sedan, med en helt fantastisk människa. Så det jag vet, är det de sa för ungefär 30 år sedan.
De vet inte vilka som blir förlåtna för sina synder eller vilka som får leva i paradiset.
För mig är det konstigt att någon som begått hemska brott och sen blir ett Jehovas vittne, anses mer värd än gamla Agda.
Sen tror de inte att alla vittnen kommer att klara sig under Harmagedon utan många ska falla för frestelser och lämna sanningen.
Jag fick aldrig ihop varför de bara tog ett bibelcitat eller några rader och på det sättet ville visa att deras sak var rätt, läste man hela stycket så kunde det betydda något annat.
Förstod aldrig heller hur gud kunde kallas kärleksfull, när han dödade en hel släkt för att de stal något i ett "tempel" där han tillbads.
Inte kunde barn eller gamla farmor hjälpa det.