2015-10-08, 23:39
Medlem
Vasectomaters avatar
Ang griskött/kött, vet många vittnen som blivit vegetarianer för att dom tror det var så Adam och Eva levde och det är så det kommer bli i det jordiska paradiset. Att folk inte ska äta kött utan endast leka och kela med alla djuren i ett harmoniskt välmanikurerat golfparadis.

Nåt förbud är det inte mot att äta (gris)kött och de blir inte uteslutna om det slinker ner en och annan fläskkotlett, däremot så får de som avstår lite högre status inom församlingen för att dom "gör Jehovas vilja" redan nu.

För att byta ämne; nu har det lästs upp i alla församlingarna att dom ska skära ned Vakna! och Vakttornstidningarna till hälften. Pratade nyss med min uber-JVmorsa och hon bekräftade det (jag berättade om det utläckta Betelbrevet för ca en vecka sen vilket hon inte trodde på) Och hon vill inte kommentera det; att "Jehovas arbete" går baklänges.
Jag tror detta är av stor betydelse att få många vittnen att vakna upp. Och jag vet att hundratusentals redan har gjort det men som inte kan gå ut ur sekten och stannar kvar och låtsas. Som tex de Beteliter som läcker ut brev och hemlig information. Uppskattningsvis finns det nu fler exJVn är vad det finns troende JVn.

Detta tillsammans med The Royal Commission i Australien, vars granskning avslöjade deras dyrkade påve G. Jacksons lögner i direktsändning kommer, och har redan, förorsakat förödande konsekvenser för Satans organisation. Detta är ett tydligt tecken på att Gud nu är direkt involverad med att avslöja denna falska profet.
Citera
2015-10-09, 02:54
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Ang griskött/kött, vet många vittnen som blivit vegetarianer för att dom tror det var så Adam och Eva levde och det är så det kommer bli i det jordiska paradiset. Att folk inte ska äta kött utan endast leka och kela med alla djuren i ett harmoniskt välmanikurerat golfparadis.

Nåt förbud är det inte mot att äta (gris)kött och de blir inte uteslutna om det slinker ner en och annan fläskkotlett, däremot så får de som avstår lite högre status inom församlingen för att dom "gör Jehovas vilja" redan nu.

För att byta ämne; nu har det lästs upp i alla församlingarna att dom ska skära ned Vakna! och Vakttornstidningarna till hälften. Pratade nyss med min uber-JVmorsa och hon bekräftade det (jag berättade om det utläckta Betelbrevet för ca en vecka sen vilket hon inte trodde på) Och hon vill inte kommentera det; att "Jehovas arbete" går baklänges.
Jag tror detta är av stor betydelse att få många vittnen att vakna upp. Och jag vet att hundratusentals redan har gjort det men som inte kan gå ut ur sekten och stannar kvar och låtsas. Som tex de Beteliter som läcker ut brev och hemlig information. Uppskattningsvis finns det nu fler exJVn är vad det finns troende JVn.

Detta tillsammans med The Royal Commission i Australien, vars granskning avslöjade deras dyrkade påve G. Jacksons lögner i direktsändning kommer, och har redan, förorsakat förödande konsekvenser för Satans organisation. Detta är ett tydligt tecken på att Gud nu är direkt involverad med att avslöja denna falska profet.
Dt var ju väldans vad liten tilltro du kan ha mot människor, menar du att det var guds försorg att åtal väcktes, som borde ha väckts typ för hur många år sedan.. men du fortsätter maskineriet om hur-gud-agerar-och inte-agerar, herrejisses
Citera
2015-10-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater

.

Detta stämmer inte alls. Någon högre status får inte JV som blir vegetarianer, utan tvärtom har de, ganska få JV som valt att leva så, betraktats som lite knepiga, och framförallt svåra att bjuda på mat.
Citera
2015-10-09, 10:15
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Dt var ju väldans vad liten tilltro du kan ha mot människor, menar du att det var guds försorg att åtal väcktes, som borde ha väckts typ för hur många år sedan.. men du fortsätter maskineriet om hur-gud-agerar-och inte-agerar, herrejisses

Granskningen i AU var inget åtal, det var en granskning. Och yes, alla Vakttornslögner nystas nu upp, en efter en. Och det har pågått i många år egentligen, ända sen när internet tog fart.

Om JVn kan tro att det är Gud som är ansvarig när det går "bra" för sekten så är det inte mer än rimligt att även ge samma Gud ansvaret när det går dåligt. Nu har ju Gud aldrig stått bakom denna demoniska organisation men jag är hundra på att det är Gud som ser till att dom blir avslöjade. Hallelujah!!!
Citera
2015-10-09, 10:17
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Detta stämmer inte alls. Någon högre status får inte JV som blir vegetarianer, utan tvärtom har de, ganska få JV som valt att leva så, betraktats som lite knepiga, och framförallt svåra att bjuda på mat.

Det kanske skiljer sig åt mellan församlingarna men detta är min erfarenhet.
Citera
2015-10-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte

Så upplevde jag det också. Knappt känt någon enda JV-vegetarian faktiskt.
Diskussioner om man skulle äta kött i paradiset eller inte var det dock gott om.
Citera
2015-10-23, 19:29
Medlem
Skulle det inte bli den dära uppståndelsen under september, enligt JV ?

Har det hörts något nytt i frågan om domedagen i JV kretsar? Är det fortf. 2015 som gäller?
Citera
2015-10-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Skulle det inte bli den dära uppståndelsen under september, enligt JV ?

Har det hörts något nytt i frågan om domedagen i JV kretsar? Är det fortf. 2015 som gäller?

Var det inte den 21 december 2012 som gällde?
Citera
2015-10-23, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Var det inte den 21 december 2012 som gällde?

Ni ser vist inte klimathotet
Citera
2015-10-23, 22:38
Medlem
Hörde att det pratades om uppryckande i september men tror att det var christer åberg som nämnde det och inte jv
Citera
2015-10-24, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Ni ser vist inte klimathotet

Tänkte du visa nåt om nån förutsägelse om det, eller tar du bara upp det i allmänhet? Tror du att det är ett tecken eller vad är syftet med din oneliner?
Citera
2015-10-24, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Hörde att det pratades om uppryckande i september men tror att det var christer åberg som nämnde det och inte jv

Fast många vittnen har sagt att de hört i förtroende av någon kretsis....i september eller om det var oktober skulle det hända någonting har det sagts denna gång...

Det är så de piskar upp stämningen bland fotfolket numer. Då finns det inte skriftligt som en nagel i ögat efteråt, som alla motståndare kan gotta sig åt. Men de lättledda vittnena sväljer betet med hull o hår och sprider det vidare till alla i församlingarna så att inga skall tröttna och hoppa av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in