) , vore det inte bättre då att faktiskt skaffa sig en utbildning? Istället försöker JV driva på att "barn kommer inte hinna gå ur skolan", osv. Då gör man ju förutsägelser, vilket jag anser vara obibliskt att göra, eftersom det står i Matteus att ingen vet stunden när det ska hända.
4 1Vidare såg jag alla de våldsdåd som begås under solen:Så är det ju, det finns ingen "gud i himlen" som ger allt till alla.
de förtryckta gråter
men ingen tröstar dem,
förtryckaren övar våld mot dem
men ingen hjälper dem. 2Jag sade: De döda, som redan gått bort, är lyckligare än de levande, som ännu är kvar i livet.
11:9Gläd dig, yngling, medan du är ung,Exakt, undvik det som är plågsamt.
njut i fulla drag av din ungdom.
Följ ditt hjärtas vägar,
gå dit ögat leder dig.
Men tänk på att för allt du gjort
skall du ställas till ansvar av Gud.
10Undvik allt som pinar ditt hjärta,
allt som plågar din kropp:
ungdom och blomning är snart förbi.
Var glad och nöjd med detta livet som vi lever nu... 

) , vore det inte bättre då att faktiskt skaffa sig en utbildning? Istället försöker JV driva på att "barn kommer inte hinna gå ur skolan", osv. Då gör man ju förutsägelser, vilket jag anser vara obibliskt att göra, eftersom det står i Matteus att ingen vet stunden när det ska hända. Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106