Citat:
Ursprungligen postat av
Apollos
Vad tror du på själv då? Hur tolkar du bibeln? Vad kommer hända med jorden och människorna i framtiden?
Jag tror att vi alla har ett himmelskt hopp, att vi ska vara hos Gud, dit Jesus har förberett vägen. Men, domedagen innebär att vi alla kommer få stå till svars för våra liv och de val vi gjort. Men när den dagen kommer det vet jag inte och känner inget behov av att göra det heller.
Det är på Hans nåder vi får evigt liv enligt Bibeln vilket vi får genom tron på Honom och om att be om förlåtelse för våra synder. Om man överlämnar sig åt Herren får man helig ande och märket i pannan. Jag vet att jag är skyddad och jag vet att jag har Jesus i mitt hjärta vilket uppfyller mig med enorm lycka vilket jag vill dela med mig av. Det är därför jag vill avslöja antikrist där jag ser den och Vakttornets organisation är antikrist, för dom har inte Jesus och dom stänger himlarna för sina vilseledda anhängare. Dom tar bort Jesus roll som medlare för den stora skaran och sätter sig i Hans plats, vilket är en hädelse. Likaså att degradera Honom till en ängel.
Jag gör det inte utav hat, utan för att få de rädda vittnena att lära känna Jesus och få känna lyckan av att känna honom. Låter kanske flummigt, men så ligger det till.
Den som har Jesus, han har evigt liv, det har Han lovat.
"Father, I thank You that Jesus died for me. I confess I have broken Your laws. Forgive my sins. I receive the pardon right now. Lord Jesus, come into my life. Give me a new heart with new desires. And by Your Spirit, give me the power to live a life that is pleasing to You. Thank you for forgiving me as You promised. Thank You for the gift of eternal Iife."