2008-04-18, 14:42
Medlem
KB886511Bs avatar
Svenska män & Thailändskor?

Kan någon vara snäll å förklara för mig varför man nowdays kan se var och varannan kulmagad medelålders svensk man gå med en thailändska i handen som ser ut att vara 16? Antar att det blir storm i havet nu, men är det bara jag som ser detta som otroligt patetiskt? Är svenska män verkligen så usla på att ta hand om sina svenska kvinnor att man måste runt halva jordklotet för att hitta kärlek igen?

Citera
2008-04-18, 14:47
Medlem
cammos avatar
Svenska män kan inte hantera att svenska kvinnor ställer högre krav idag än för 20-30år sen.

Speciellt män 40+
Senast redigerad av cammo 2008-04-18 kl. 14:50.
Citera
2008-04-18, 14:51
Medlem
inavawetrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Kan någon vara snäll å förklara för mig varför man nowdays kan se var och varannan kulmagad medelålders svensk man gå med en thailändska i handen som ser ut att vara 16? Antar att det blir storm i havet nu, men är det bara jag som ser detta som otroligt patetiskt? Är svenska män verkligen så usla på att ta hand om sina svenska kvinnor att man måste runt halva jordklotet för att hitta kärlek igen?

Frågan är om dom verkligen gör det för att hitta kärlek, för det kan de lika lätt hitta här i Sverige tror jag. Jag tror att det beror på att thailändskorna begär mycket mindre än de svenska damerna, som har lärt sig att både kvinnor och män är lika mycket värda. Dessa svenska män som åker ner till Thailand för att hitta en fru gillar att bestämma och ha kontrollen, och då passar en thailändska som inte har så mycket att säga till om alldeles utmärkt
Citera
2008-04-18, 14:52
Medlem
Squalos avatar
Svenska kvinnor är ju inte kvinnor längre, utan buskiga feminist-troll.

Dessa potentiella kvinnor väljer själva istället en gambian istället för en svensk man.

Eller nåt.
Citera
2008-04-18, 14:54
Medlem
Det har alltid funnits förlorare och det kommer alltid att finnas förlorare.

Dessa "män" har förmodligen att varit i underläge - sådana gubbar som kvinnor normalt sett har makt över.

Synd att man som man måste sjunka så lågt. Nu menar jag inte att det är fel på Thailändskor, jag har all respekt för dem. Det jag menar är att de som måste hitta en tjej i Thailand eller andra fattiga länder har förlorat helt enkelt, de kan inte bättre...
Citera
2008-04-18, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crusoe

Dessa "män" har förmodligen att varit i underläge - sådana gubbar som kvinnor normalt sett har makt över.

Synd att man som man måste sjunka så lågt. Nu menar jag inte att det är fel på Thailändskor, jag har all respekt för dem. Det jag menar är att de som måste hitta en tjej i Thailand eller andra fattiga länder har förlorat helt enkelt, de kan inte bättre...

Det var ingen dålig generalisering det - män med kvinnor från "fattiga" länder är alltså förlorare.

Och vad gäller kvinnor med män från "fattiga" länder - är de också förlorare?
Citera
2008-04-18, 15:01
Medlem
inavawetrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusoe

Sen kan det ju finnas de som verkligen älskar sin fru som han har hittat i Thailand, så man behöver inte säga att alla är förlorare. Det finns säkert massor som också har tröttnat på svenska kvinnor, som söker lite spänning utomlands

Jag känner en man som har en filippinsk fru, och man kan knappast säga att han är någon förlorare. Han har inte åkt ned till Filippinerna för att plocka hem någon som städar och som han bestämmer över, istället kan man säga att de är väldigt jämna i sitt förhållande, dvs att de har princip samma villkor.
Citera
2008-04-18, 15:06
Medlem
KB886511Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inavawetrust
Sen kan det ju finnas de som verkligen älskar sin fru som han har hittat i Thailand, så man behöver inte säga att alla är förlorare. Det finns säkert massor som också har tröttnat på svenska kvinnor, som söker lite spänning utomlands

Jag känner en man som har en filippinsk fru, och man kan knappast säga att han är någon förlorare. Han har inte åkt ned till Filippinerna för att plocka hem någon som städar och som han bestämmer över, istället kan man säga att de är väldigt jämna i sitt förhållande, dvs att de har princip samma villkor.

Klart det finns undantag, alla har väl hört om pingivnen som kunde flyga. Den här tråden handlar om att reda ut varför så många svenska män ger upp den svenska marknaden på kvinnor och drar runt halva jortklotet för att hitta något annat. Jag köper inte riktigt att det handlar om att männen "tröttnat på svenska kvinnor". Jag tror det handlar om svenska män som inte kan få sig något annat..
Citera
2008-04-18, 15:23
Medlem
inavawetrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Klart det finns undantag, alla har väl hört om pingivnen som kunde flyga. Den här tråden handlar om att reda ut varför så många svenska män ger upp den svenska marknaden på kvinnor och drar runt halva jortklotet för att hitta något annat. Jag köper inte riktigt att det handlar om att männen "tröttnat på svenska kvinnor". Jag tror det handlar om svenska män som inte kan få sig något annat..

Nej men det kan vara så att de söker spänningen i andra länder. Om jag inte misstolkar dig så menar du alltså att de svenska männen inte kan få sig nåt annat än thailändskor. Då borde det vara tvärtom, att det är de svenska kvinnorna som har tröttnat på de svenska männen?
Citera
2008-04-18, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inavawetrust
Nej men det kan vara så att de söker spänningen i andra länder. Om jag inte misstolkar dig så menar du alltså att de svenska männen inte kan få sig nåt annat än thailändskor. Då borde det vara tvärtom, att det är de svenska kvinnorna som har tröttnat på de svenska männen?

Snacka om generaliseringar en masse...
Citera
2008-04-18, 15:28
Bannlyst
Frågade en gång min svenska kompis (är utländsk själv) angående hans val av flickvänner. Då sa han: "asiatiska kvinnor visar respekt för sin man och vet vad de har för rättigheter OCH skyldigheter medans svenska kvinnor endast vet vad de har för rättigheter och blir det diskussion är det den svenske kvinnan som packar sina kläder och drar" :P

EDIT: och de är dessutom väldigt trogna sina män som de är kända för enligt min kompis dårå.
Senast redigerad av Lonex619 2008-04-18 kl. 15:30.
Citera
2008-04-18, 17:57
Medlem
Varför inte? Får man inte medborgarskap i thailand om man gifter sig me en thailändare?
Varför slösa tid på att få nån 35 åring dam som ser sådär ut (spelar ingen roll hur dom är personligt)
när man kan få en thailändare som är snygg och precis lika trevlig som vilken svensk tjej som helst eller trevligare.

Tror inte ts tål konkurrens bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonex619
EDIT: och de är dessutom väldigt trogna sina män som de är kända för enligt min kompis dårå.
exakt man lever bara en gång och då kanske man vill ha en fru som inte drar när man är 45 och tar halva huset,volvon och barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in