• 1
  • 2
2004-10-15, 13:55
Medlem
jag är en stenhårt tränade grabb, nu ska jag falla för frestelsen och äta en PIZZA. hur många kcal innehåller en helt vanlig capriosa? och om jag tar bort den mesta av osten, hur mkt innehåller den då?

snälla mkt viktigt!
Citera
2004-10-15, 14:05
Medlem
Ursas avatar
Om jag inte minns fel, ska det vara drygt 3000 kcal. Vet inte hur stor skillnad det gör om du petar bort osten, i och med att mycket fett smält och hamnat på övriga pizzan ändå.
Men en pizza nån gång ibland gör ingen skada
Citera
2004-10-15, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Om jag inte minns fel, ska det vara drygt 3000 kcal. Vet inte hur stor skillnad det gör om du petar bort osten, i och med att mycket fett smält och hamnat på övriga pizzan ändå.
Men en pizza nån gång ibland gör ingen skada

man ber ju naturligtvis om att de inte har på nån ost från början =)
Citera
2004-10-15, 14:15
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropen
man ber ju naturligtvis om att de inte har på nån ost från början =)
Förstås
Googlade lite (försöker slippa hemtentan), mozzarella har 22% fett. Vet inte hur mycket det kan tänkas vara på en pizza... 100g?
Citera
2004-10-15, 14:21
Medlem
BF_Swedens avatar
Från Aftonbladets viktklubben: 1 st (350 gram) pizza capricciosa rökt skinka restaurang 924 kcal
Citera
2004-10-15, 14:22
Moderator
Ruskigbusss avatar
Pizza utan ost?!

Ta en smörgås i stället ...
Citera
2004-10-15, 14:22
Medlem
Fick ett svar på en annan sida;

mellan ca 200-300 kcal / 100 g går en pizza på.

men hur mkt kan en pizza väga?
Citera
2004-10-15, 14:23
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Från Aftonbladets viktklubben: 1 st (350 gram) pizza capricciosa rökt skinka restaurang 924 kcal

Å fan Det kanske bara var min mamma som försökte skrämmas.

Ruskigbuss, pizza med banan och curry är gott även utan ost.
Citera
2004-10-15, 14:27
Medlem
Ursas avatar
Pizza utan ost ok?

Jag älskar pizza, särskilt Hawaii. Numer äter jag den utan ost (smakar fortfarande supergott..!), och undrar hur stor skillnad det blir i kalori-innehåll. Är det OK att äta pizza en gång i veckan? Tränar 3-4 gånger i veckan, och går sakta men säkert ner i vikt. Har haft ca 20 kg:s övervikt, och har väl ca 5-8 kg kvar. Jag försöker låta bli att ställa mig på vågen, men jag är så himla nyfiken...Med vänlig hälsning, Susanne

Hej Susanne!
Vilken bra idé att äta pizza utan ost. Om man utgår ifrån att det finns ca 1,5 dl riven ost på en pizza så sparar du 18 g fett och 283 kalorier! Det är en jättestor skillnad med andra ord. Äter du en sådan pizza utan ost så tycker jag att det är helt ok att göra det en gång i veckan. För övrigt så måste jag säga att du har varit jätteduktig som målmedvetet ändrat livsstil och nu satsar på en bättre hälsa. Grattis till viktnedgången och god fortsättning! Önskar Mia

ctrl+v från http://www.tasteline.com/document/sh...ocumentID=2739
Citera
2004-10-15, 14:28
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropen
Fick ett svar på en annan sida;

mellan ca 200-300 kcal / 100 g går en pizza på.

men hur mkt kan en pizza väga?

Skulle gissa på strax över ett halvkilo. De där gigantiska fryspizzorna man kan köpa på ica väger 700, men de är lite större än de flesta pizzeria-pizzor.

1500kcal har jag hört för en pizza, men det skiljer förstås mellan olika pizzerior och olika pizzor.
Citera
2004-10-15, 14:29
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jaja ... ät gärna något som är som en pizza utan ost - och det kanske är bättre ur näringssynpunkt.

Men kalla det för bövelen inte för Pizza.

En pizza = gräddad pizzadeg + ost + tomatsås + ev något mer.

Basta Bambini! :mad:
Citera
2004-10-15, 14:29
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa
Pizza utan ost ok?

Jag älskar pizza, särskilt Hawaii. Numer äter jag den utan ost (smakar fortfarande supergott..!), och undrar hur stor skillnad det blir i kalori-innehåll. Är det OK att äta pizza en gång i veckan? Tränar 3-4 gånger i veckan, och går sakta men säkert ner i vikt. Har haft ca 20 kg:s övervikt, och har väl ca 5-8 kg kvar. Jag försöker låta bli att ställa mig på vågen, men jag är så himla nyfiken...Med vänlig hälsning, Susanne

Hej Susanne!
Vilken bra idé att äta pizza utan ost. Om man utgår ifrån att det finns ca 1,5 dl riven ost på en pizza så sparar du 18 g fett och 283 kalorier! Det är en jättestor skillnad med andra ord. Äter du en sådan pizza utan ost så tycker jag att det är helt ok att göra det en gång i veckan. För övrigt så måste jag säga att du har varit jätteduktig som målmedvetet ändrat livsstil och nu satsar på en bättre hälsa. Grattis till viktnedgången och god fortsättning! Önskar Mia

ctrl+v från http://www.tasteline.com/document/sh...ocumentID=2739

Vad Mia glömmer är att det dessutom är en rejäl klump vitt bröd i pizzan, som motsvarar en jävla massa socker. 18 gram fett är inte så mycket att lipa om i sammanhanget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in