2004-10-15, 14:30
Medlem
Ursas avatar
En amerikansk sajt säger att det ligger mellan 700 och 1400: http://www.weightlossforall.com/calories-pizza.htm

Kan nån sparka mig i röven? Det är meningen att jag ska ägna mig åt
kreativitetsbefrämjande åtgärder i medelstora svenska företag just nu.
Citera
2004-10-15, 14:32
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Vad Mia glömmer är att det dessutom är en rejäl klump vitt bröd i pizzan, som motsvarar en jävla massa socker. 18 gram fett är inte så mycket att lipa om i sammanhanget.

Det har du rätt i. Men det är ju fett som folk är skraja för, så även Mia...?
Citera
2004-10-15, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Skulle gissa på strax över ett halvkilo. De där gigantiska fryspizzorna man kan köpa på ica väger 700, men de är lite större än de flesta pizzeria-pizzor.

1500kcal har jag hört för en pizza, men det skiljer förstås mellan olika pizzerior och olika pizzor.

HALVT KILO?!

Nu snackar vi om de där små pizzorna på restaurangen på hörnet... trodde de var så snåla att man knappt fick 200 gr =)
Citera
2004-10-15, 14:35
Moderator
Ruskigbusss avatar
Alltså - självspäkning i all ära. Om man tränar och/eller vill hålla sin vikt så äter man ju knappast pizza varje dag.

Och vill man då unna sig en måltids avbrott från flagelleringen så kan man väl äta rätten så som det skall ätas.

Fattar inte varför man skall äta något som smakar sämre och ändå inte är nyttigt?!
Citera
2004-10-15, 14:36
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropen
HALVT KILO?!

Nu snackar vi om de där små pizzorna på restaurangen på hörnet... trodde de var så snåla att man knappt fick 200 gr =)

På nån av sidorna jag kollat stod 350 gram. Känns väl ungefär riktigt?
Citera
2004-10-15, 14:37
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Alltså - självspäkning i all ära. Om man tränar och/eller vill hålla sin vikt så äter man ju knappast pizza varje dag.

Och vill man då unna sig en måltids avbrott från flagelleringen så kan man väl äta rätten så som det skall ätas.

Fattar inte varför man skall äta något som smakar sämre och ändå inte är nyttigt?!

Det kanske är nyttigare än alternativet, att inte äta alls, att äta chips eller snorkråkor?
Citera
2004-10-15, 14:37
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ursa

Det låter för lite. Jag orkar äta upp en 700g fryspizza, men jag skulle aldrig i livet klara att trycka ner två vanliga pizzor...
Citera
2004-10-15, 14:39
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Det kanske är nyttigare än alternativet, att inte äta alls, att äta chips eller snorkråkor?

Är det verkligen de enda alternativen som Misantropen har?

Ja i så fall - då skall jag låta honom äta sin smaklösa nästan-pizza ifred.
Citera
2004-10-15, 14:39
Medlem
Citat:

Ja, det känns realistiskt.

Citat:

kalla det vad du vill. jag vill ha kontroll över min kost och jag ser ut därefter. gillar du det inte, så skriv inte.

hej då.
Citera
2004-10-15, 14:41
Medlem
Citat:
Om jag inte minns fel, ska det vara drygt 3000 kcal. Vet inte hur stor skillnad det gör om du petar bort osten, i och med att mycket fett smält och hamnat på övriga pizzan ändå.
Men en pizza nån gång ibland gör ingen skada

Man brukar väl räkna med att en normalpizza ligger runt 1000 kcal, dvs ungefär 4000 kJ så det är nog därifrån du fått dina 3000 skulle jag tro.
Citera
2004-10-15, 14:43
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantropen
Ja, det känns realistiskt.

kalla det vad du vill. jag vill ha kontroll över min kost och jag ser ut därefter. gillar du det inte, så skriv inte.

hej då.

Jasså? Jag hade inte tänkt skriva mer i den här tråden - men detta får inte stå oemotsagd.

1) Detta är ett forum - ALLA kan läsa, ALLA kan skriva. Ok? Ok.

2) Hade du velat haft synpunkter på näringsvärden och träningsaspekter, så föreställer jag mig att du hade postat tråden i korrekt forum. Nu valde du att lägga tråden i Övrigt och benämna den Pizza.

3) Pizza är viktigt. Man får inte ta bort ost från pizzan. Det är en mycket viktig princip för MIG.

4) Livet är inte så allvarligt. Ibland går det att skämta. Också.
Citera
2004-10-15, 14:50
Medlem
POTMOs avatar
jag tror det kan vara en indé att fråga träningsforumet. De brukar ha koll på sånt där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in