Citat:
Ursprungligen postat av
AvanzaBank
Hej,
Jag är lite osäker på vad du menar med "hur kan jag använda de grafer som finns...". Våra aktiegrafer har olika TA-indikatorer som du kan välja att lägga till. Du kan även spara ner en eller flera mallar som du kan använda då du kikar på olika aktier. Det finns mängder av bra sidor på nätet som redogör i detalj för hur de olika TA-indikatorerna fungerar. Du kan exempelvis läsa mer här:
http://www.investopedia.com/active-trading/technical-indicators/
Då du ändrar tidshorisont så ska inte MA-indikatorn ändra sig. Om den gör det så beror det troligtvis på att du ändrat intervall under grafen (ex. dag, timme etc).
/Dan, Avanza
Jag förstår att du inte förstår riktigt vad jag menar, jag förstår knappt själv
Det jag vill få lite kunskap om är hur man ska använda MA100 och MA200-linjerna. När en aktie har brutit igenom ett visst motstånd.
Jag tycker din sista mening motsäger sig självt. Först skriver du att om man ändrar tidshorisont så ska inte MA-indikatorn ändra sig. Sen skriver du att den troligtvis ändras om jag ändrar tiden (dag,timme).
Det jag menar är att linjen ser annorlunda ut beroende på hur långt bak grafen visar aktien. Om jag vill få fram MA100 när jag bara ser hur aktien rört sig senaste dagen skiljer det sig om jag istället visar hur den har gått senaste 3 månaderna tex.
Det jag vill få fram är hur folk vanligtvis gör för att få en rättvis visande av linjen.. svårt att förklara för mig, jag har noll kunskap om detta.