2023-04-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mayoor
Har gjort en beställning så får se hur det går, fått en del bekräftelser och kopia på pro-forma faktura. Frakt var i alla fall 39 EUR, oklart hur det fraktas, Alla bekräftelser är på polska.

Hur många flaskor ingick i frakten för 39 euro?
Mvh/Micke
Citera
2023-04-03, 23:04
Medlem
Min beställning var 4 flaskor. Levereras med UPS fick bekräftele att det ska levereras på Torsdag. Testade att lägga en beställning på 1 flaska och en på 10 och det var samma frakt på 39 EUR.
Citera
2023-04-04, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Hur är det egentligen med Shippii? La en beställning för ett bra tag sedan på 247kiosk men paketet har inte rört sig. På trustpilot finns i princip uteslutande negativa omdömen om Shippii så börjar bli lite orolig. Någon som har egna erfarenheter i närtid?
Har funkar bra för mig varenda gång,beror väl på villket bolag man väljer på Shippii också. Beställde för knappt en månad sen och använde mig av dom då,tog 4 arbetsdagar då sen hade jag drickat hemma,men det var onormalt snabbt då dom andra gångerna tagit 11-12 arbetsdagar.

Väntar på en beställning nu också som jag la förra veckan,hoppas man hinner få hem allt innan påsk.
Citera
2023-04-05, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diggler2
Hur många flaskor ingick i frakten för 39 euro?
Mvh/Micke

Citat:
Min beställning var 4 flaskor. Levereras med UPS fick bekräftele att det ska levereras på Torsdag. Testade att lägga en beställning på 1 flaska och en på 10 och det var samma frakt på 39 EUR.

OK. Har kollat också och det ser intressant ut om det funkar som det ska
Citera
2023-04-06, 19:37
Medlem
Citat:
Har gjort en beställning så får se hur det går, fått en del bekräftelser och kopia på pro-forma faktura. Frakt var i alla fall 39 EUR, oklart hur det fraktas, Alla bekräftelser är på polska.

Fick mina flaskor idag, bra packat, rätt produkter. Beställde på helgen, order packades och skickades från Polen på Måndagen med UPS och framme på Torsdagen. Fungerade perfekt, blir nog fler beställningar därifrån...
Citera
2023-04-08, 10:40
Medlem
Citat:
Fick mina flaskor idag, bra packat, rätt produkter. Beställde på helgen, order packades och skickades från Polen på Måndagen med UPS och framme på Torsdagen. Fungerade perfekt, blir nog fler beställningar därifrån...

OK. Låter bra, men använder du Google translate när du beställer frakt och så?
Dom verkar ha ett bra utbud på Tequila och bourbon så jag blir sugen att göra en beställning själv
Citera
2023-04-09, 14:15
Medlem
Det finns en "inbygd" översättnningsfunktion uppe i vänstra hörnet. När jag loggar in och väljer svenska och sen ska köpa något så visas texten på svenska (dock så visas även beskrivningar på varor på svenska och det blir inte rätt) . De bekräftelser som kommer på mail var på polska men det finns div länkar som går till ordern så man förstår vad det handlar.

Köpte själv ee bourbon (Bookers) + en mezcal, är nog mer van vid tequila än mezcal men vill testa den mer rökiga smaken.
Citera
2023-04-09, 20:15
Medlem
Citat:
Det finns en "inbygd" översättnningsfunktion uppe i vänstra hörnet. När jag loggar in och väljer svenska och sen ska köpa något så visas texten på svenska (dock så visas även beskrivningar på varor på svenska och det blir inte rätt) . De bekräftelser som kommer på mail var på polska men det finns div länkar som går till ordern så man förstår vad det handlar.

Köpte själv ee bourbon (Bookers) + en mezcal, är nog mer van vid tequila än mezcal men vill testa den mer rökiga smaken.

Stort tack för svaret 🙏
Citera
2023-04-19, 14:21
Har nyligen beställt från både Urban Drinks och Gourmet en Casa. Från båda företagen kom varorna till närmsta ombud inom en vecka.

https://www.urban-drinks.com

https://www.gourmetencasa-tcm.com

Kollade upp dom hos Skatteverket och det visade sig att Urban Drinks är registrerade i Sverige, vilket innebär att man varken behöver deklarera eller betala alkoholskatt.

Gourmet en Casa är inte registrerade i Sverige, så där var jag tvungen att deklarera/betala alkoholskatt.
Citera
2023-04-21, 11:47
Medlem
vonblixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoleroShots
Har nyligen beställt från både Urban Drinks och Gourmet en Casa. Från båda företagen kom varorna till närmsta ombud inom en vecka.

Kollade upp dom hos Skatteverket och det visade sig att Urban Drinks är registrerade i Sverige, vilket innebär att man varken behöver deklarera eller betala alkoholskatt.

Gourmet en Casa är inte registrerade i Sverige, så där var jag tvungen att deklarera/betala alkoholskatt.

Tack för tipset, då ska jag också handla på mig lite!
Citera
2023-04-28, 23:56
Medlem
Vart beställer man billigast vodka nuförtiden och med vilket fraktbolag? Pm:a mig tack!
Citera
2023-04-30, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoleroShots

Tack för tipset, hittade en whisky jag var ute efter hos Urban Drinks så jag beställde två flaskor. Beställde i torsdags 27/4, fick bekräftelse på leverans från DHL på fredagen att de ska levereras nästa fredag 5/5. Hade hoppats på lite kortare leveranstid med de kanske dycker upp tidigare. Frakt 29,90 EUR for två flaskor. Fick en PDF faktura från support@selection-prestige.de, trodde först att det var nån form av scam men det stämde inte, Urban Drinks är deras webshop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in