2021-06-04, 17:13
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kameljakt
Kan folk rekomendera Dryckeslaget.com, deras trustpilot betyg är inga vidare. Hur har det gått med era beställningar?
Om du kollar tillbaka till slutet av april så ser du att det har gått bra från den butiken som jag tycker har för hög fraktkostnad.
Citera
2021-06-04, 17:24
Medlem
kraftfoders avatar
Jag kan rekommendera amazon.de.
Beställer främst vin därifrån, men även enstaka whisky. Då det är kvalitetsprodukter, inte billig fredagsfylla det handlar om, är det tveksamt om man tjänar på det jämfört med bolaget. Någon tia kanske. Här är en whisky jag funderar på: https://www.amazon.de/Glenfiddich-So...%2C192&sr=8-24

Observera att det precis som på Flashback är 18års-gräns!
Citera
2021-06-04, 19:36
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag kan rekommendera amazon.de.
Beställer främst vin därifrån, men även enstaka whisky. Då det är kvalitetsprodukter, inte billig fredagsfylla det handlar om, är det tveksamt om man tjänar på det jämfört med bolaget. Någon tia kanske. Här är en whisky jag funderar på: https://www.amazon.de/Glenfiddich-So...%2C192&sr=8-24

Observera att det precis som på Flashback är 18års-gräns!
Hur gjorde du för att verifiera åldern? När jag försökte ange siffrorna på bilden för internationellt pass så är det för lite siffror i mitt svenska pass och jag kan inte gå vidare.
Dock såg jag att butiken som jag handlar från ibland tar 36,95€ för samma Glenfiddich på 70cl.
Citera
2021-06-04, 20:05
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hur gjorde du för att verifiera åldern? När jag försökte ange siffrorna på bilden för internationellt pass så är det för lite siffror i mitt svenska pass och jag kan inte gå vidare.
Dock såg jag att butiken som jag handlar från ibland tar 36,95€ för samma Glenfiddich på 70cl.

Jag har aldrig behövt verifiera något alls för Amazon.
Blev bara "amazon-medlem", skrev in mitt VISA-kort som betalningsmedel. Samt telefonnummer (så posten/DHL etc. kan skicka mig notifikationer när paketet kommer) och min e-postadress.
Gå in på amazon.de och "bli medlem", så är allt fixat.

Edit: Jag struntade i whiskyn, då bolaget har den för 499.
https://www.systembolaget.se/produkt...fiddich-30801/
Senast redigerad av kraftfoder 2021-06-04 kl. 20:10.
Citera
2021-06-04, 20:16
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag har aldrig behövt verifiera något alls för Amazon.
Blev bara "amazon-medlem", skrev in mitt VISA-kort som betalningsmedel. Samt telefonnummer (så posten/DHL etc. kan skicka mig notifikationer när paketet kommer) och min e-postadress.
Gå in på amazon.de och "bli medlem", så är allt fixat.
Hmm... Jag är inloggad men när jag har lagt i varukorgen och skall gå vidare så står det att varorna i korgen kräver åldersverifiering vilket inte funkar för mig https://i.ibb.co/StHzZ2j/Screenshot-...4-201321-2.png
Citera
2021-06-04, 21:50
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Hmm... Jag är inloggad men när jag har lagt i varukorgen och skall gå vidare så står det att varorna i korgen kräver åldersverifiering vilket inte funkar för mig https://i.ibb.co/StHzZ2j/Screenshot-...4-201321-2.png

Har aldrig varit med om själv. Dock var jag "myndig" redan när Palme dog, så de kanske kollar annat också? Speciellt om det är alkohol det första man köper. Har varit "medem" på Amazon.de i minst 5 år nu. Har inte handlat alkohol som "underårig" där, så jag vet ärligt inte. Har aldrig behövt visa "pass" eller liknande bilder för Amazon. Kanske kan de genom "derivat" se din ålder på kontokortet, om du nu alltså är under 18?

Vet somsagt inte, men för oss "vuxna" funkar det bra!
Har du testat om samma kommer upp om du beställer något "harmlöst" från Amazon? Exempelvis en datakabel eller liknande?

Jag får hemlevererat flaskor till dörren i alla fall!
Edit: Två lådor vin för två veckor sedan. 24 flaskor. End edit.
Senast redigerad av kraftfoder 2021-06-04 kl. 21:55.
Citera
2021-06-05, 14:40
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Vet somsagt inte, men för oss "vuxna" funkar det bra!
Har du testat om samma kommer upp om du beställer något "harmlöst" från Amazon? Exempelvis en datakabel eller liknande?
Jag är också myndig sedan länge så det kan inte vara problemet men jag har inte handlat så mycket från Tyska Amazon, senast var förra hösten och då var det bara en sladd ...funkar också att gå vidare nu om jag inte lägger alkohol i korgen.
Ser att man kan ha uppladdat ID men hittar ingen knapp för att ladda upp
Citera
2021-06-20, 13:20
Medlem
Någon som kan bekräfta att de handlat framgångsrikt på vinsajten.com under juni? Har inte fått svar från dem via mejl så är lite misstänksam. Skicka gärna PM om ni vill.
Citera
2021-06-30, 12:20
Medlem
I början av juni fungerade i alla fall allt utmärkt. Kan vara semestertider nu, eftersom man inte bytt månadens erbjudanden.
Citera
2021-07-04, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegajetla
Någon som kan bekräfta att de handlat framgångsrikt på vinsajten.com under juni? Har inte fått svar från dem via mejl så är lite misstänksam. Skicka gärna PM om ni vill.
Ordnade de sig?
Citera
2021-07-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Ordnade de sig?

Jag har beställt och väntar på bekräftelse att paketet rör på sig. Om du väntar några dar kan du nog få närmare besked
Citera
2021-07-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Ordnade de sig?
Det funkade utmärkt. Gick snabbare än vad jag väntat med. Värt att tänka på kan vara att om du handlar med Klarna så kan Klarna skicka uppgifterna till Skatteverket som kräver dig på skatt flera år efteråt, som någon postat på deras FB sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in