2014-07-02, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassesomharkoll
Hallå där! Är det någon som är en erfaren köpare på Scanbolaget, jag har lagt en beställning med Transaver som fraktbolag. Jag har läst lite och blev lite orolig med att dem arbetar med Bussgods, men dessa inlägg var ca 1-2 år gamla. Jag har också läst att UPS och DHL jobbar med dem och har hemleverans vilket känns mycket mer säkert. Så mina frågor är:

Hur vet man vilken av UPS och DHL som levererar mitt paket?

Och när får man mail med ordernumret så man kan spåra paketet?

Är det säkert med Scanbolaget -> Transaver ?
Förstår inte riktigt varför du valde Transaver över OWD?
Har alltid använt OWD och fått varorna samma vecka utan strul.
Citera
2014-07-02, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snisse
Förstår inte riktigt varför du valde Transaver över OWD?
Har alltid använt OWD och fått varorna samma vecka utan strul.
Det var något strul med betalningen när jag valde
OWD så jag hade inget större val tyvärr, annars
skulle jag självklart valt OWD.
Citera
2014-07-02, 06:39
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
TSD måste ju ha den absolut trasigaste jävla beställningssidan norr om södra ishaven, beställde en laddning drickbart från Spritovin inför semestern och skulle sedan betala frakten.

Fick upp en länk där jag kunde betala frakten, allt såg lovande ut. Först fick TSD för sig att 400kr + 180kr = 680kr.
När jag sedan försöker backa tillbaka för att ändra utkörningstid så fick deras hemsida panik och vägrade att fungera då mitt ordernummer tydligen redan fanns i systemet.

Bara till att kontakta deras jävla support och hoppas att dom svarar innan det börjar snöa.

Får göra det ofina att citera mig själv.

Problemet är löst, när jag försökte betala nu på morgonen var det inga problem över huvud taget.
TSD har även lyckats räkna rätt på frakten.
Citera
2014-07-02, 08:58
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassesomharkoll
Hur vet man vilken av UPS och DHL som levererar mitt paket?

Och när får man mail med ordernumret så man kan spåra paketet?

Är det säkert med Scanbolaget -> Transaver ?
Transaver brukar vara lika säkra som OWD och E-box, sedan alla använder DHL, som i sin tur använder Posten/Sverige för hemleverans; Tar oftast 1 vecka oavsätt vilka av ovanståande bolag du väljer, men det kan ta någon dag extra - ochså med OWD! Jag beställde Söndag, och fick mina paket Måndag och Tisdag. Tror inte någon tysk butik använder UPS; Vinosencasa/Spanien använder UPS och där gick det mycket snabbt (under 1 vecka från Spanien) & UPS leverar själv: Posten har mycket att lära om service från UPS!!! Hoppas någon tysk butik börjar använda UPS, men i dagsläget är det DHL eller Hermés som används av många butiker.

Du får mail från Scanbolaget när varor är hämtad, sen kommer mail från Transaver och/eller DHL med länk till "Track the pack".

Om jag minns rätt har Bussgods själva valt att inte länger frakta alkohol, så dom slipper man numera oroa sig över...
Senast redigerad av myh1 2014-07-02 kl. 09:11.
Citera
2014-07-03, 01:10
Medlem
Är det någon annan som haft problem med borderbox.se? Beställde ett lass förra veckan och fick efter betalning ett felmeddelande istället för att slussas till TSD, detta trots att betalningen gick igenom. Har försökt maila kundtjänsten men utan svar så här långt.

Någon som vet något annat sätt att komma i kontakt med borderbox kundtjänst eller hur jag kan gå tillväga för att beställa frakten själv?
Citera
2014-07-03, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JGG
Köpte 16 flaskor från spritdrycker, betalade med paypal och varorna kom efter 7 dagar till dörren. Inga problem.

Tack, vi ses snart!
Citera
2014-07-03, 12:57
Medlem
Gjorde en beställning från spritovin.se med fraktbolag TSD Freight förr förra veckan och tycker det har tagit lite väl långt tid... börjar bli orolig att jag ej hinner få hem varorna till helgen då vi ska ha en fest för ca 40 pers... Ringt spritovin.se ett flertal gånger för uppdatering om ordern men dom svarar aldrig.

Vad tror ni om detta hinner det komma tills imorgon? För dom levererar inte på helger antar jag?

6 Lock öl, 3 bag in box och 1 lock cider

23.06.2014 Order lagd
24.06.2014 Packas
01.07.2014 Skickad
Citera
2014-07-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladimirX
Gjorde en beställning från spritovin.se med fraktbolag TSD Freight förr förra veckan och tycker det har tagit lite väl långt tid... börjar bli orolig att jag ej hinner få hem varorna till helgen då vi ska ha en fest för ca 40 pers... Ringt spritovin.se ett flertal gånger för uppdatering om ordern men dom svarar aldrig.

Vad tror ni om detta hinner det komma tills imorgon? För dom levererar inte på helger antar jag?

6 Lock öl, 3 bag in box och 1 lock cider

23.06.2014 Order lagd
24.06.2014 Packas
01.07.2014 Skickad

Även jag la en order hos spritovin redan den 9 juni. Tanken var att jag skulle hinna få det till midsommar som då var 2 veckor bort. Jag har fortfarande inte fått min beställning...

Nu är den dock på rull så om gud är god har jag den inom ett par dagar. Det stod "Your order is being packed" som status i 21(!!!) dagar innan det till slut lossnade. Med andra ord var det inte transportfirman (ABC Express) som tog tid på sig utan spritovin själva.

Bevis: https://anonfiles.com/file/ed588a0ce...9ef8853343fe79

Självklart har jag ringt och mailat deras support men inget svar någonstans.

Slutsats, välj inte spritovin om du inte har en eller två månaders framförhållning. Att det är fullkomligt omöjligt att få tag på dem gör ju heller inte saken bättre.

// Moi
Citera
2014-07-03, 21:36
Medlem
Jag har beställt från Borderbox, betalningen gick igenom 25 juni. Jag har som många andra här inte kunnat betala frakt, för mitt ordernummer fanns redan i systemet, vad det nu innebär.

Jag mejlade kundtjänst och de sa att jag inte hade betalat ordern, även fast jag har bevis och kvitto från Payson att betalningen gått iväg.

Jag fick inte svar från kundtjänst på 4-5 dagar, och skickade ett nytt mejl att jag vill ångra mig, men inte fått svar än heller.

Spritovin och Borderbox är samma bolag under två olika namn, de båda verkar ha problem nu så jag rekommenderar verkligen inte att beställa härifrån just nu.
Citera
2014-07-03, 23:57
Medlem
Tjenare!
Har en liten fråga, jag beställde igår ifrån Scanbolaget och använde mig av OWD som leverantör. Det jag blev orolig över är att jag bor i stugan men paketet ska skickas till min hemadress. Kommer dom bara lämna paketet framför dörren eller lämnar dom inget om man inte är på plats?

Det hade varit perfekt om dom bara lämnade den utanför dörren.
Citera
2014-07-04, 09:49
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moi-mukulat
Även jag la en order hos spritovin redan den 9 juni. Tanken var att jag skulle hinna få det till midsommar som då var 2 veckor bort. Jag har fortfarande inte fått min beställning...

Nu är den dock på rull så om gud är god har jag den inom ett par dagar. Det stod "Your order is being packed" som status i 21(!!!) dagar innan det till slut lossnade. Med andra ord var det inte transportfirman (ABC Express) som tog tid på sig utan spritovin själva.

Bevis: https://anonfiles.com/file/ed588a0ce...9ef8853343fe79

Självklart har jag ringt och mailat deras support men inget svar någonstans.

Slutsats, välj inte spritovin om du inte har en eller två månaders framförhållning. Att det är fullkomligt omöjligt att få tag på dem gör ju heller inte saken bättre.

// Moi

Fyfan, hoppades på att dom iaf hade leveranser minst en gång i veckan. Kan ju inte gå helt torr under sommaren.
Citera
2014-07-07, 01:35
Medlem
WalterSullivans avatar
Finns det nån butik som har Johnnie Walker blue label i 1 liter flaskor?
Senast redigerad av WalterSullivan 2014-07-07 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in