2014-06-29, 20:08
Medlem
JGGs avatar
Köpte 16 flaskor från spritdrycker, betalade med paypal och varorna kom efter 7 dagar till dörren. Inga problem.
Citera
2014-06-29, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steeler123123
Tack för svaret. Men måste man få det till dörren? Är aldrig hemma innan 19.00.

Mvh

Dom levererar mellan 8-16, tyvärr. Dock kan du få det levererat till ombud, ifall det väger under 20 kilo. I annat fall kan du även hämta på postterminalen.
Citera
2014-06-30, 11:10
Medlem
myh1s avatar
Beställde 30 kg från Scanbolaget/OWD Söndag för 1 vecka sen; Nu ser jag första paket är lastad på Postens bil och körs ut idag, medan det andra paketet hänger kvar i Hamburg.. Att Posten delat upp paket har jag varit med om, men att båda paket inte skickas samstunds från DHL har jag inte varit med om... Hoppas bare det inte är en tysk DHL-anställd som tagit med sig paket hem Fredag eftermiddag...
Citera
2014-06-30, 15:41
Medlem
Vi beställde från Scanbolaget med OWL söndagen den 22/6. Den 25/6 gjorde Posten ett leveransförsök men eftersom det inte fanns någon portkod skriven skickades det till en terminal och vi fick en avi hem i brevlådan där vi blev ombedda att boka ny leverans. I dag kördes leveransen hem till dörren och vi fick alla varorna, i helt skick.

På det stora hela väldigt smidigt
Citera
2014-06-30, 19:59
Medlem
I*cK*eN*s avatar
Hej!

Beställde den 14 juni en laddning bira och andra godsaker från Borderbox.se, min browser klantade till det efter min direktbetalning så att jag fick inte välja fraktbolag, påtalade detta för borderbox-supporten som svarade efter sex dagar med att dom kunde ordna fram en frakt om jag ville det vilket jag svarade ja på, sedan dess har jag ej hört av dom trots tre mail till från mig?!

Är det några andra här som har haft något problem/strul med dom? Verkar ju vara en seriös firma men att vänta 10 dagar på att ens få svar från support, ja jag vet inte jag..

Mvh
Citera
2014-06-30, 20:06
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Skatten på öl är lite annorlunda. Då gäller 1.78 kr per liter för varje alkoholprocent. En 33:a på 8% kostar alltså 4.7 kr flaskan (+ 20% av skatten för varje flaska).

Ja, risken är liten.

Allt gick skitbra, kom hit på 5 dagar och ingen tull
Citera
2014-06-30, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I*cK*eN*
Hej!

Beställde den 14 juni en laddning bira och andra godsaker från Borderbox.se, min browser klantade till det efter min direktbetalning så att jag fick inte välja fraktbolag, påtalade detta för borderbox-supporten som svarade efter sex dagar med att dom kunde ordna fram en frakt om jag ville det vilket jag svarade ja på, sedan dess har jag ej hört av dom trots tre mail till från mig?!

Är det några andra här som har haft något problem/strul med dom? Verkar ju vara en seriös firma men att vänta 10 dagar på att ens få svar från support, ja jag vet inte jag..

Mvh

Jag har samma problem som dig nu, fast under min orderhistorik står det "Väntar på betalning", fast betalningen är genomförd av Payson. Jag väntar från svar från kundtjänst nu, men ack vilka väntetider. Hoppas de inte är lika sega med utskick.
Citera
2014-07-01, 15:19
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
TSD måste ju ha den absolut trasigaste jävla beställningssidan norr om södra ishaven, beställde en laddning drickbart från Spritovin inför semestern och skulle sedan betala frakten.

Fick upp en länk där jag kunde betala frakten, allt såg lovande ut. Först fick TSD för sig att 400kr + 180kr = 680kr.
När jag sedan försöker backa tillbaka för att ändra utkörningstid så fick deras hemsida panik och vägrade att fungera då mitt ordernummer tydligen redan fanns i systemet.

Bara till att kontakta deras jävla support och hoppas att dom svarar innan det börjar snöa.
Citera
2014-07-01, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
TSD måste ju ha den absolut trasigaste jävla beställningssidan norr om södra ishaven, beställde en laddning drickbart från Spritovin inför semestern och skulle sedan betala frakten.

Fick upp en länk där jag kunde betala frakten, allt såg lovande ut. Först fick TSD för sig att 400kr + 180kr = 680kr.
När jag sedan försöker backa tillbaka för att ändra utkörningstid så fick deras hemsida panik och vägrade att fungera då mitt ordernummer tydligen redan fanns i systemet.

Bara till att kontakta deras jävla support och hoppas att dom svarar innan det börjar snöa.

Hoppas de löser sej.
En dum fråga kanske.

Va betyder TSD? är kanske ja som är gamla o inte hänger med.
Citera
2014-07-01, 16:41
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singkalle
Hoppas de löser sej.
En dum fråga kanske.

Va betyder TSD? är kanske ja som är gamla o inte hänger med.

TSD - Fraktbolaget jag valde för att transportera min sommardricka från Tyskland till Sverige.
Citera
2014-07-01, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
TSD - Fraktbolaget jag valde för att transportera min sommardricka från Tyskland till Sverige.

Okej. Tack för svar
Citera
2014-07-01, 22:05
Medlem
Hallå där! Är det någon som är en erfaren köpare på Scanbolaget, jag har lagt en beställning med Transaver som fraktbolag. Jag har läst lite och blev lite orolig med att dem arbetar med Bussgods, men dessa inlägg var ca 1-2 år gamla. Jag har också läst att UPS och DHL jobbar med dem och har hemleverans vilket känns mycket mer säkert. Så mina frågor är:

Hur vet man vilken av UPS och DHL som levererar mitt paket?

Och när får man mail med ordernumret så man kan spåra paketet?

Är det säkert med Scanbolaget -> Transaver ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in