2015-03-17, 17:03
Medlem
fick detta svar nyss av vinocasa Hello,

we dont have service to Sweden in this moment because customs troubles, we cancell order and return payment.

Kind regards
Josep Torres
Citera
2015-03-17, 17:07
Medlem
Evil-Hellans avatar
har nu fått svar från vinosencasa
we dont have service to Sweden in this moment because customs troubles.
ett tips till alla här har ni en butik som funkar ,behåll den för er själv,
här finns maffians lakejer och snokar,det är ingen tillfällighet att det strular med vinosencasa just nu,
det har senaste veckorna varit mycket prat om dom och vilka dom skickar med.

Ilove my country BUT i´m scared to death by it´s government.
jag ska nu citera mel gibson ifrån slutet på braveheart
FREEEEEEEEEEEDOOOOOOOOOOOOOOM
Citera
2015-03-17, 17:14
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasseboy
Vart i sverige får du 5 liter bra vin för 7 euro? 18 liter i mitt fall 26 euro + 3 liter vodka 23 e + 3 liter whisky 26 e
Frakten blev totalt 25 e kr från spaninen för min del!

Jo visst är det billigt. Vad jag menade var att det inte blir så lågt pris i slutändan när man tar hänsyn till fraktkostnaden. Eftersom frakten är i förhållande till vikt och volym och skattepåslaget i Sverige görs efter alkoholhalten så tjänar man mest på starksprit.

Sedan så vet jag inte om jag skulle tala om bra vin när det handlar om dunkvin. Fast billigt är det om man ser till inköpspriset.
Citera
2015-03-17, 18:49
Medlem
codehackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil-Hellan
har nu fått svar från vinosencasa
we dont have service to Sweden in this moment because customs troubles.
ett tips till alla här har ni en butik som funkar ,behåll den för er själv,
här finns maffians lakejer och snokar,det är ingen tillfällighet att det strular med vinosencasa just nu,
det har senaste veckorna varit mycket prat om dom och vilka dom skickar med.

Ilove my country BUT i´m scared to death by it´s government.
jag ska nu citera mel gibson ifrån slutet på braveheart
FREEEEEEEEEEEDOOOOOOOOOOOOOOM

Det tragiska är att samtidigt som vanligt folks hederliga sprit skickas tillbaka av fraktbolagen så rullar långtradare på långtradare med smuggelsprit in helt obehindrat utan att tullen gör något alls.
Alla gränskontroller är ju borttagna och tullen bantas.
Det otäcka är att dom pengarna hamnar i fickorna på de kriminella brödraskapen. Förutom vapen och annat så går dom pengarna till att muta och korrumpera politiker och myndighetspersoner.
Det är så ett land går under sakta men säkert.
Senast redigerad av codehacker 2015-03-17 kl. 19:28.
Citera
2015-03-17, 20:08
Medlem
Fyfan, vad förbannad jag blir.
Vad är det för samhälle vi lever i?

Vi betalar skatt på skatt. Betalar skatt till tyska staten, men ändå kräver Skatteverket oss på ännu mer skatt.

Vinosencasa var det sista halmstråt, som ni blåste iväg med vinden.

Tack för det svenska staten!
Citera
2015-03-17, 21:13
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyltpatrullen

Vi betalar skatt på skatt. Betalar skatt till tyska staten, men ändå kräver Skatteverket oss på ännu mer skatt.

Det kommer mera:

http://www.friatider.se/aftonbladetp...as-nnu-h-rdare

Det finns de som anser att vi ska betala ännu mer i skatt.

Pesonligen så anser jag att undanhålla pengar från dagens svenska styrande (oavsett vilka de för tillfället är, de är alla ändå ett och samma) är en ren välgärning.
Hoppas att näthandeln med alkohol kommer igång snart igen så vi kan hindra den svenska staten från att få in åtminstone några kronor. Jag kommer att lägga en beställning så snart det kommer igång. Har dock ett lager så jag avvaktar lite.
Citera
2015-03-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Det kommer mera:

Pesonligen så anser jag att undanhålla pengar från dagens svenska styrande (oavsett vilka de för tillfället är, de är alla ändå ett och samma) är en ren välgärning.
Hoppas att näthandeln med alkohol kommer igång snart igen så vi kan hindra den svenska staten från att få in åtminstone några kronor. Jag kommer att lägga en beställning så snart det kommer igång. Har dock ett lager så jag avvaktar lite.

Jag blir rasande. Vilken läsning! Då kan väl den där ragatan Karin Pettersson betala mer skatt då, men nej, hon kräver bara att alla andra ska göra det.

Jag tänker precis i samma banor som dig, jag undviker systembolaget så långt det går i ren protest.

Vi kan beställa allt annat utan att tullen ens bryr sig, men så fort det kommer till den gyllene drycken som vi dessutom betalar tyska staten skatt för, då jävlar är det som vi är värre än mördare.

Blir upprörd, så det är skönt att kunna skriva av sig här bland er.
Citera
2015-03-17, 22:49
Medlem
codehackers avatar
Citat:
Det kommer mera:

Ja en svensk teaparty rörelse skulle göra susen
Proteströrelsen hämtar sitt namn från det så kallade Tebjudningen i Boston, som ägde rum 1773 i Boston, vilket blev en symbol för de amerikanska koloniernas revolt mot den brittiska centralmaktens ökande skatter och pålagor. "Tea" fungerar dessutom som en akronym för "taxed enough already" (ung. "vi är redan beskattade nog").
Citera
2015-03-17, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skyltpatrullen

En numera blivande diktatur.
Citera
2015-03-17, 23:58
Medlem
Gjorde en beställning hos vinosencasa i måndags men inte fått något mail om återbetalning och de inte sickata något heller, måste jag maila dem eller vad? Pengar har dragits.
Citera
2015-03-18, 17:50
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Gjorde en beställning hos vinosencasa i måndags men inte fått något mail om återbetalning och de inte sickata något heller, måste jag maila dem eller vad? Pengar har dragits.

Eftersom pengar har dragits och med tanke på vad som skrivs i den här tråden så skulle jag skicka en e-post och fråga.
Citera
2015-03-18, 20:08
Medlem
Citat:
Eftersom pengar har dragits och med tanke på vad som skrivs i den här tråden så skulle jag skicka en e-post och fråga.

Fick mail nu från UPS att ett paket är på väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in