2012-10-11, 22:01
Medlem
Tattarhunters avatar
vart kan man hitta billiga partyfat

exempel som denna http://www.bottleshop247.com/SE/Cata.../10277046.html

hur stor är risken att tullen tar allt om man beställer 5 st?
Citera
2012-10-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tattarhunter
vart kan man hitta billiga partyfat

exempel som denna http://www.bottleshop247.com/SE/Cata.../10277046.html

hur stor är risken att tullen tar allt om man beställer 5 st?

chansen är mycket små om du bokar frakt med Transaver och hemleverans
Citera
2012-10-11, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PegGan
Ringde just en av skatteverkets jurister, frågade lite om eventuell överklagan men han hade haft dessa ärenden i 8 år och vad han visste hade ingen fått tillbaka sina pengar under den tiden Känns väl som att det bara är till att betala och sura med lite dyr sprit i glaset!

Jag tycker du borde överklaga, det kostar väl inte dig något (mer än tid)?
Citera
2012-10-12, 00:05
Medlem
codehackers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesper19031967
chansen är mycket små om du bokar frakt med Transaver och hemleverans

Vet inte hur det är med transaver nuförtiden men tidigare fick jag godset leverererat via bussgods. Det är en klar varningssignal om så fortfarande är fallet, tycker jag.
Citera
2012-10-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av codehacker
Vet inte hur det är med transaver nuförtiden men tidigare fick jag godset leverererat via bussgods. Det är en klar varningssignal om så fortfarande är fallet, tycker jag.

(Myh1)Det är inte bara Frank_Pe som inte är uppdaterad på Transaver's snabbare leveranser; några jämför med frakter dom haft 14-15 månader tillbaks i tid... Jag är nöjd med båda Transaver och E-box, och sedan båda skickar paket som "DHL Weltpack" och tar samma tid på leverans, så väljer jag billigaste alternativ (E-box från Vinsajten och Transaver från Bodegashop). (Scanbolaget, Bottleshop247, Tegalob och Drinko)
2012-10-12, 10:58
Medlem
funfs avatar
hur är det med spritbox? fungerar den sidan bra?
Citera
2012-10-12, 14:39
Medlem
PegGans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Jag tycker du borde överklaga, det kostar väl inte dig något (mer än tid)?

Det är just det, tid och ork.. Då jag insåg att det verkade ganska hopplöst har jag istället siktat in mig på denna lilla text som står längt bak på denna sida: http://www.skatteverket.se/download/...3914/54002.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Skatteverket
Återbetalning av punktskatt
Det kan fi nnas möjlighet att få tillbaka den punktskatt
som du har betalat i avsändarlandet. Vänd dig till den
behöriga myndigheten i avsändarlandet för information
om hur detta ska gå till.
Punktskatter handläggs vanligtvis av medlemsstaternas
tullmyndigheter. Länkar till tullmyndigheter i
andra medlemsstater fi nns på World Customs
Organizations webbplats www.wcoomd.org
(se under Links/National Customs Websites).
Länkar till skattemyndigheter i andra medlemsstater
fi nns på Skatteverkets webbplats (se under ”Innehåll
A-Ö/Adresser – utländska skattemyndigheter”).

Någon som har någon erfarenhet av detta? De ger ju väldigt knapphändig info, och räknar väl med att man ska ge upp... Jag har svårt för både tyska och formell engelska, någon som hittar något om hur man kan få tillbaka skatt på denna sida http://www1.zoll.de/english_version/index.html? Vääldigt tacksam isf!
Citera
2012-10-12, 16:15
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goot
Vad spelar det för roll att det går fort när priserna börjar närma sig bolaget? Där är ju leveranstiden närmast 0 arbetsdagar!
Börjar närma sig? Jobbar du på bolaget? Ex:

Köstritzer Schwarzbier 24x0,5 l 147:- på Vinsajten när Bolaget för motsvarande volym tar 599:-

Så nä du är ute och cyklar full som en alika för även med frakt på 234:- så blir det billigare än Bolaget.
Citera
2012-10-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Börjar närma sig? Jobbar du på bolaget? Ex:

Köstritzer Schwarzbier 24x0,5 l 147:- på Vinsajten när Bolaget för motsvarande volym tar 599:-

Så nä du är ute och cyklar full som en alika för även med frakt på 234:- så blir det billigare än Bolaget.

Börjar närma sig är väl långt ifrån detsamma som att det är lika?

Dessutom så var det inte priserna på vinsajten jag kommenterade, men inte heller det fattade du tydligen.
Citera
2012-10-12, 16:27
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goot
Börjar närma sig är väl långt ifrån detsamma som att det är lika?

Dessutom så var det inte priserna på vinsajten jag kommenterade, men inte heller det fattade du tydligen.
Jaha nån som är snarstucken när sanningen kryper fram att det är billigare att köpa från utlandet sin alkohol + fler positiva sammanhang som hör till en annan diskussion.

Sen att jag nämnde Vinsajten som ex var tydligen också nått du inte fattar för själv hade du ju med o så många ex på att din slutsats var riktig eller hur
Citera
2012-10-12, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Jaha nån som är snarstucken när sanningen kryper fram att det är billigare att köpa från utlandet sin alkohol + fler positiva sammanhang som hör till en annan diskussion.

Sen att jag nämnde Vinsajten som ex var tydligen också nått du inte fattar för själv hade du ju med o så många ex på att din slutsats var riktig eller hur

Vilken sanning?

Citera gärna ett inlägg där jag hävdar att det inte skulle vara billigare att handla från utlandet.
Berätta också gärna om "fler positiva sammanhang". Om du nu inte menar faktorer.

Det andra stycket av ditt inlägg är så obegripligt att du gärna får utveckla.

Om du läser det jag tidigare skrivit, borde även du inse att det var drinkologys priser jag ifrågasatte. Men att du ska göra det är kanske för mycket begärt.
Citera
2012-10-13, 07:33
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PegGan
Det är just det, tid och ork.. Då jag insåg att det verkade ganska hopplöst har jag istället siktat in mig på denna lilla text som står längt bak på denna sida: http://www.skatteverket.se/download/...3914/54002.pdf

Någon som har någon erfarenhet av detta? De ger ju väldigt knapphändig info, och räknar väl med att man ska ge upp... Jag har svårt för både tyska och formell engelska, någon som hittar något om hur man kan få tillbaka skatt på denna sida http://www1.zoll.de/english_version/index.html? Vääldigt tacksam isf!
Du har inte "tid eller ork" att överklaga det felaktiga svenska punkskattbeslut, men du har "tid och ork" att prova återfå alkoholavgifter från Tyskland... (som inte refunderar alkoholavgifter till privatpersoner...) Något fel prioritering om du frågar mig...

Blir Sverige dömd av EU i framtid, kan alla som överklagat kräva felaktig ilagd punktskatt tillbakbetald!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in