2014-06-10, 15:02
Medlem
LabbMuss avatar
pga dålig flyt på jobbet har jag skummat igenom hela tråden från sista gången jag beställde (i okt -13) då jag hade tänkte beställla fr vinsajten igen. Är det vanskligt nu såhär nära midsommar?
Tänkte lägga en beställning på ca 25 flak o närmare 20 flaskor sprit

Skita i flaken? Dela upp det i två försändelser? Sägs?
Den där 500:-/liter ren alkohl skrämmer ju lite sas
Citera
2014-06-11, 13:40
Medlem
Varsnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LabbMus
pga dålig flyt på jobbet har jag skummat igenom hela tråden från sista gången jag beställde (i okt -13) då jag hade tänkte beställla fr vinsajten igen. Är det vanskligt nu såhär nära midsommar?
Tänkte lägga en beställning på ca 25 flak o närmare 20 flaskor sprit

Skita i flaken? Dela upp det i två försändelser? Sägs?
Den där 500:-/liter ren alkohl skrämmer ju lite sas

Beställde av www.borderbox.se för första gången.
Beställde på måndag får det hemkört klockan 15:00 idag.
Vill man ha innan midsommar så kan jag rekommendera dom, billigaste frakt jag har hittat dessutom.
Citera
2014-06-11, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varsnat
Beställde av www.borderbox.se för första gången.
Beställde på måndag får det hemkört klockan 15:00 idag.
Vill man ha innan midsommar så kan jag rekommendera dom, billigaste frakt jag har hittat dessutom.

Vilket fraktalternativ tog du?
Citera
2014-06-11, 16:22
Medlem
Varsnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyltpatrullen
Vilket fraktalternativ tog du?

Tyskpilen.
Dom var även och lämnade prylarna på utsatt tid
27 flak bira
Citera
2014-06-11, 16:45
Medlem
Citat:
Tyskpilen.
27 flak bira

Och vad i all sin dar gick den frakten på om man får fråga?
Citera
2014-06-11, 16:47
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Tyskpilen.
27 flak bira
Intressant, var det posten som lämnade? Vet du om Bussgods är inblandade t.ex om du inte hade varit hemma?
Citera
2014-06-11, 17:14
Medlem
Varsnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZidOne
Och vad i all sin dar gick den frakten på om man får fråga?

699:- för 243Kg.

Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Intressant, var det posten som lämnade? Vet du om Bussgods är inblandade t.ex om du inte hade varit hemma?

Bussgods är inte inblandade, dom ringer från fraktbolaget och bokar en tid mellan 15:00 och 21:00.
Man kan få de utkört senare om man inte kan den dagen

Dom kom från ett fraktbolag jag inte sett tidigare, jag kanske skulle varit mer observant(?)
Citera
2014-06-11, 17:37
Medlem
Citat:
699:- för 243Kg.

Bussgods är inte inblandade, dom ringer från fraktbolaget och bokar en tid mellan 15:00 och 21:00.
Man kan få de utkört senare om man inte kan den dagen

Dom kom från ett fraktbolag jag inte sett tidigare, jag kanske skulle varit mer observant(?)

Det var ju faktiskt väldigt rimligt! ÄNTLIGEN en sida man kan köpa bärs från utan att det blir tusentals kronor i frakt!
Citera
2014-06-11, 21:11
Medlem
Citat:
En vecka får man ändå räkna med att det kan ta så ha lite till tålamod innan du börjar tro det värsta, sökfunktionen hos olika fraktbolag kan vara dålig på att uppdateras ibland så det behöver inte betyda någonting.
Om paketet kommit till Sverige så kan det ibland gå att ringa Posten och uppge kollinummer så ser dom hur det går.

Kan meddela att allt gick bra Tog precis en vecka upp till mellan-Sverige med OWD. När paketet kom in i Sverige gick det även att söka efter paketet via postens hemsida, fick dock inget samtal innan de knackade på

Är även under 20år, använde mitt riktiga personnummer när jag registrerade mig på scanbolaget och behövde bara skriva en lite kråka när han lämnade paketet
Citera
2014-06-11, 23:41
Medlem
Precis räddat midsommar med lite jäger och captain morgan från drinko
Citera
2014-06-12, 01:01
Medlem
Såg nu att det var TSD Freight som sköter Tyskpilen/Tysklandspilen, då blir jag lite misstänksam att dom lastar fulla lastbilar likt tiden med Bussgods, och då känns det som risken blir större än när andra DHL/Posten sköter leveranserna där det är blandat.

Dock vet jag ju inte ifall de också har börjat frakta sprit blandat med andra varor, någon som har mer information om detta?

Såg att spritovin.com också använder sig av dom nu. Bara att dom tar 399 kronor för upp till 80 kilo och sen 5 kronor/kilo extra.
Citera
2014-06-12, 13:09
Medlem
myh1s avatar
Citat:
De flesta sidor har blivit säkrare nu när Bussgods är historia men kan rekommendera Vinosencasa som jag nyss beställde från, här är inlägget där jag skrev om beställningen.

Förslagen ManJuice nämner är också bra men tror faktiskt du tjänar lite mer på mitt förslag.
Bara hålla med i att Vinosencasa är bra; Fick dock inte betald med mitt kreditkort, så gjorde en IBAN-Banköverföring förra Torsdag, och mina varor skickades Fredag... Nu idag (Torsdag - 1 vecka senare) ringer UPS på min lägenhetsdörr och har 2 x 15kg-paket att leverera Toppen av Vinosencasa, och framför allt UPS-killen som använde dörrkod, OCH bar upp båda paketen till lägenhet (det har Posten ALDRIG gjort; dom ringer på nere, och är man inte riktig snabb trillar dom iväg med paketen igen, och självfallet får man bära upp paketen själv... Posten & Service är 2 ord som inte går ihop!!!) UPS' pris är inget att säga på €28 för 30kg (blir ju under €1/kg det), och under 1 vecka från Spanien...Det hade jag inte trott var möjligt förr när Locadi tog 54 dagar på sig (för 6-7 år tillbaks) + att dom var dyra&osäkra

Kanske provsmaka lite? Hade smakat bra med en Gin/Tonic i solen på min balkong nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in