2015-12-23, 12:37
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollungen
Har aktiverat kortet för utlandsköp i 30 minuter, provat flera gånger, funkar inte.
Har kontaktat både bank och Vino, men ingen har nått fel
Möjligheten att betala med utlandsöverföring finns också, brukar gå fort och smidigt då du kan göra det via SEPA inom EU.
Citera
2015-12-29, 15:07
Medlem
Junglebosss avatar
Så sajter som fraktar med DHL är bättre att beställa hos än UPS nu för tiden? Eller finns det ingen direkt konsensus?
Citera
2015-12-30, 15:56
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
funderar ochså lite på de där

tull finns inte , däremot punktskatter för alkohol
Citera
2015-12-31, 12:14
Medlem
Jag behöver sake och mirin, någon som vet vilken butik jag bör söka mig till?
Citera
2015-12-31, 12:49
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjäll
Jag behöver sake och mirin, någon som vet vilken butik jag bör söka mig till?

Systembolaget
Citera
2016-01-06, 22:29
Medlem
Hardingens avatar
Alkohol på Deep Web

Morsning!

Var lite fundersam ifall det finns någon Deep Web shop som säljer märkes alkohol/HB på nätet?
Vet om ett antal drogshoppar men ingen av det säljer alkohol.

Nu vet jag inte om jag hade haft lust att köpa nån 70% finkelolja nån skum sida på webben men interesant hur som helst, lite kul att knulla över systembolaget utan att ens lämna datorn.

Tack i förväg för svar!

P.S mod kan gärna flytta tråden ifall hen känner att det passar bättre i t.ex kategorin drogshoppar.
Citera
2016-01-06, 22:31
Medlem
GainerWheys avatar
Tveksam till att det skulle finnas, det förekommer nog mest langarnummer
Citera
2016-01-06, 22:43
Medlem
Hardingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GainerWhey
Tveksam till att det skulle finnas, det förekommer nog mest langarnummer

Tycks mig ha läst om någon sida som sålde alkohol svart, men jag kanske missminner mig.
Citera
2016-01-06, 22:58
Medlem
Jango-fetts avatar
Fanns ju på SR för nåt år sedan iaf, vet inte hur legit det var dock. Varför köper du inte på bolaget, eller smuggel? Skulla aldrig hälla i mig nåt som jag köpt på darknet.
Citera
2016-01-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardingen
Morsning!

Var lite fundersam ifall det finns någon Deep Web shop som säljer märkes alkohol/HB på nätet?
Vet om ett antal drogshoppar men ingen av det säljer alkohol.

Nu vet jag inte om jag hade haft lust att köpa nån 70% finkelolja nån skum sida på webben men interesant hur som helst, lite kul att knulla över systembolaget utan att ens lämna datorn.

Tack i förväg för svar!

P.S mod kan gärna flytta tråden ifall hen känner att det passar bättre i t.ex kategorin drogshoppar.

Du drar dig för att köpa sprit från något mindre känt ställe men piller och pulver av tveksam härkomst är inga problem....?
det finns ungefär 27852 nätbutiker , googla på "köpa alkohol på internet" eller kolla "länkar till butiker som säljer alkohol till Sverige".
Citera
2016-01-07, 01:10
Medlem
Hardingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Du drar dig för att köpa sprit från något mindre känt ställe men piller och pulver av tveksam härkomst är inga problem....?
det finns ungefär 27852 nätbutiker , googla på "köpa alkohol på internet" eller kolla "länkar till butiker som säljer alkohol till Sverige".

Vanliga nätshoppar är det fortfarande skattat på, eller? Tänker mer på stulen sprit eller HB.

Har inte så mycket val när det gäller narkotika.. hellre det än från nån förorts blatte iaf.
Citera
2016-01-07, 01:30
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardingen
Vanliga nätshoppar är det fortfarande skattat på, eller? Tänker mer på stulen sprit eller HB.

Har inte så mycket val när det gäller narkotika.. hellre det än från nån förorts blatte iaf.

Ja det skattas i det landet du köper i, men du får typ i stort sätt ta in hur mycket du vill inom EU. Det är inte direkt jättehög skatt i tex tyskland eller danmark heller för den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in