2013-05-28, 10:52
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råttan!
När beställde du? Hör av dig hur det går Tror det är samma sak på vinsajten, att man ska fylla upp till 10 kg eller 20 osv. Så man tjänar nog mest på att köpa på sig 20 där också.

Men nu var det inte vinsajten som vi tyckte va dyr, utan vingrossen. Testa göra samma sak där så kommer det garanterat att bli dyrare.
Jag beställde Torsdag, och vad jag kan se, har inte ABCexpress hämtad upp än...så borde kanske användt Transaver igen (då dom brukar hämta upp samma dag man betalar eller dagen efter), men på andra sidan har jag ingen brådska sedan jag fortfarande har kvar från tidigare köp; viktigare att det kommer genom tull utan problem! Återkommer när varorna anländer.
-------
Fruity Fresh: Vinsajten är inte svindyr, utan det är Vingrossen och till dels Sprit o Vin som håller högre pris än dom andra butikerna...
Citera
2013-05-28, 19:50
Medlem
Monstershoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monstershoes
Testar nu åldern på dessa hemsidor där man måste ha det. Lagt en beställning med helt fel födelsedatum för att en gång för alla säkerställa om åldern har någon betydelse alls eller bara är skitsnack och om åldern kollas på posten eller ej. Tror dock det sistnämnda är otroligt tveksamt... men vi får se!

Fick hem min beställning idag, en vecka efter att ordern skickats (med OWD) och vet ni vad? Betydelsen för åldern är skitsnack. Det stod ingenting på paketet (surprise, surprise...), men det bästa av allt var att när de lämnade av paketet var ingen hemma förutom min tolvåriga kusin! Hon fick dessutom skriva på som mottagare av paketet OCH behövde inte visa min legitimation eller svara på dumma frågor Tror inte ens hon behövde visa sitt eget legg...

Så alla under 20 år kan bara börja beställa för åldern är som sagt bara skitsnack!!! Hohoho tror jag kommer ha ett par ungdomars levrar på mitt samvete nu, men va fan
Citera
2013-05-29, 10:55
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monstershoes
Fick hem min beställning idag, en vecka efter att ordern skickats (med OWD) och vet ni vad? Betydelsen för åldern är skitsnack. Det stod ingenting på paketet (surprise, surprise...), men det bästa av allt var att när de lämnade av paketet var ingen hemma förutom min tolvåriga kusin! Hon fick dessutom skriva på som mottagare av paketet OCH behövde inte visa min legitimation eller svara på dumma frågor Tror inte ens hon behövde visa sitt eget legg...

Så alla under 20 år kan bara börja beställa för åldern är som sagt bara skitsnack!!! Hohoho tror jag kommer ha ett par ungdomars levrar på mitt samvete nu, men va fan
"Det bästa av allt" var att din 12-åriga kusin fick kvittera ut din sprit? Det bästa av allt vore väl att paket inte blev stannad i tull och att du själv var hemma för att ta emot paket??? Läste på Text-TV om en 10-åring som kvitterat ut ett spritpaket, och det är dessa fall som gör at myndigheter/Tull intensiverar sin jakt på alkohol-import och får med sig opposition i att alkoholimport ska försvåras
Senast redigerad av myh1 2013-05-29 kl. 11:03.
Citera
2013-05-29, 10:58
Medlem
suki-91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
"Det bästa av allt" var att din 12-åriga kusin fick kvittera ut din sprit? Det bästa av allt vore väl att paket inte blev stannad av Tull och att du själv var hemma för att ta emot paket??? Läste på Text-TV om en 10-åring som kvitterat ut ett spritpaket, och det är dessa fall som gör at myndigheter/Tull intensiverar sin jakt på alkohol-import och får med sig opposition i att alkoholimport ska försvåras
Word!
Citera
2013-05-29, 15:55
Medlem
Monstershoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
"Det bästa av allt" var att din 12-åriga kusin fick kvittera ut din sprit? Det bästa av allt vore väl att paket inte blev stannad i tull och att du själv var hemma för att ta emot paket??? Läste på Text-TV om en 10-åring som kvitterat ut ett spritpaket, och det är dessa fall som gör at myndigheter/Tull intensiverar sin jakt på alkohol-import och får med sig opposition i att alkoholimport ska försvåras

Äsch, livet är inte roligt utan risker och det bästa som kan hända i livet är oväntade saker!
Skulle inte brytt mig så mycket om spriten blivit tagen i tullen för det var uträknat som en potentiell risk i min riskbedömning innan jag beställde.

Ser nu att det skulle stått "Det roligaste av allt" istället för "Det bästa" och du har naturligtvis rätt i att det "bästa" var att jag fick min sprit i säkert förvar!
Citera
2013-05-29, 17:26
Medlem
Goldmanns avatar
Behöver beställa en del alko nu till sommaren. Vilket transportbolag fungerar bäst just nu? Vågar inte beställa med Locadi. Fast de kanske har skärpt sig. Vilken site har bäst utbud? Tid handlade jag allt hos Bottleshop247 men de har ändrat inriktning så de är ointressanta.
Citera
2013-05-29, 23:30
Medlem
Fat-Mikes avatar
Idag kom min alkohol ifrån vinsajten! Riktig bra alltihop. Tog 1 vecka exakt med e-box och allt var bra packat. Ser ingen risk med att de ska hamna i tullen då paketen inte avslöjar innehållet. Det står endast att det är glas och står inget om att det är skickat från vinsajten.
3 plattor öl och 3 flaskor sprit lagom till studenten!

Citera
2013-05-29, 23:43
Medlem
Beställde nyss med på Vingrossen, får se om jag får något paket eller om svenska staten
vill ha pengar för att ge mig det som redan är mitt..
Citera
2013-05-30, 09:12
Medlem
Goldmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockabillyRunkboeg
Beställde nyss med på Vingrossen, får se om jag får något paket eller om svenska staten
vill ha pengar för att ge mig det som redan är mitt..
Varför skulle de det. Det är legalt. Det är bara skrämselpropaganda. Beställer 4x om året och har aldrig haft ngt problem förutom med Locadi.
Citera
2013-05-30, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmann
Varför skulle de det. Det är legalt. Det är bara skrämselpropaganda. Beställer 4x om året och har aldrig haft ngt problem förutom med Locadi.

Vet faktiskt inte, första gången jag beställer hem alkohol så lite skeptisk är jag nog
Har fått igenom bra mycke saker när jag handlat över internet där ibland en vattendestillator
från Kina, så dom borde inte ta min beställning nu heller..
Citera
2013-05-30, 14:08
Medlem
BilboBus avatar
Beställde hem 28l sprit förra sommaren, vilket gick igenom tur nog.

Är det så att man bara får beställa hem 10l sprit åt gången? Tänker då eftersom det gäller när man tar in via flyg osv som privatperson.

Var ju rätt bittert, tjänade rätt schysta slantar och fick några rediga fyllor på den beställningen och den dessförinnan

Är det ens värt att köpa något annat än sprit? Tänker på frakt kostnaderna, är väl nästan lika värt att dra och köpa på viking-line och köpa "rea" varor

Måste nämligen säkra festival sommaren.
Citera
2013-05-30, 16:46
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råttan!
När beställde du? Hör av dig hur det går Tror det är samma sak på vinsajten, att man ska fylla upp till 10 kg eller 20 osv. Så man tjänar nog mest på att köpa på sig 20 där också.
Idag kom mitt paket från Scanbolaget/ABCexpress fram; da tog det ochså exakt 1 vecka - samma som Transaver, men "Track the pack"-funktion hos ABCexpress funkade inte. Köpte 12,7l sprit + 6l vin;då hamnade jag på 19,9kg i fraktvikt... (vilket betyder en netto fraktkostnad på SEK 12:73/liter)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in