2015-03-06, 15:31
Medlem
ABZeta99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samlarn
Jag tror att det börjar röra på sig snart!

Hej!

Och det grundar du på?
Är det något annat utöver detta med "tro"?

@myh1 Problemet med den leverantören är bristen på bra whisky. (single malt)
Citera
2015-03-06, 17:08
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Tack till Frank_Pe: Jag beställde Måndag o betalade min order hos Vinosencasa Tisdag; Idag kom UPS och levererade 12 liter sprit...
Skönt att höra, blev lite orolig efter vad Sathack skrev men då verkar det inte vara några problem därifrån och utbudet av single malt whisky duger gott för mig då flera rökiga favoriter finns till mycket bra pris.
Citera
2015-03-06, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Skönt att höra, blev lite orolig efter vad Sathack skrev men då verkar det inte vara några problem därifrån och utbudet av single malt whisky duger gott för mig då flera rökiga favoriter finns till mycket bra pris.

Jag har fortfarande inte fått några saker, eller mail

Kanske är slut på lager eller nåt.
Citera
2015-03-06, 18:17
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Nej, inga problem överhuvedtaget: Beställde Måndag + gjorde en EU-betalning online bank/samma dag(mina kreditkort funkar inte på Vinosencasa: enda negativa jag har att anmärka om den sidan): Tisdag morgon hade dom skickad förhandsinfo om frakt till UPS, och UPS håller ju som vanligt sitt schema m.h.t. leverans: så bara att glädja sig åt billig sprit, och fundera över om man ska ta en Gin/Tonic eller en Rhum/Coke efter en strevsam vecka......

................

P.S. enda jag ångrar är att jag inte gjorde en 18-flaskor beställning som jag brukade göra, men beställde 12 liter som håller till 17. Maj - sen kanske kaos med DHL/PostNord har har lagt sig lite då.... PostNord (eller Bussgods) är ju inte enda alternativa fraktbolagen har i Sverige... Hoppas det löser sig, för jag brukar köpa Krauterbitter från Scanbolaget, men just nu känns det inte trygt att beställla något från dom tyska butikerna som alla i prinsip använder DHL (E-box, Transaver. Boxexpressen etc.)
Senast redigerad av myh1 2015-03-06 kl. 19:05.
Citera
2015-03-06, 19:02
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sathack
La ju en beställning på Vinosencasa som ett test den 26:e på morgonen. Första gången jag beställer där i från. Men ingenting har hänt med ordern, inga mail, eller svar på mina frågor som jag skickade i går morse.

Så kanske en liten varning att det kanske är problem med UPS nu också, vem vet. Skriver fort nånting händer med min beställning
Fick svar inom 45 minuter från Admin (info@vinosencasa.com) när jag Måndag frågade om dom också upplevt problem med leveranser till Sverige: Fick som svar att detta var något dom inte kände till: "Hello,

we are having no problems by now...

Atentamente / Kind regards

Josep Torres
----------------------
Torres Viure, S.L.
Nou de la Rambla 25
08001 Barcelona
Tl. 93 317 32 34 - 93 318 10 52
Fax: 93 317 41 23
torresviure@vinosencasa.com
www.vinosencasa.com "

Och allt fungerade som vanligt; UPS ringde på dörren efter 4 dagar - och jag är en glad o nöjd kund
Citera
2015-03-06, 20:01
Medlem
Citat:
Fick svar inom 45 minuter från Admin (info@vinosencasa.com) när jag Måndag frågade om dom också upplevt problem med leveranser till Sverige: Fick som svar att detta var något dom inte kände till: "Hello,

we are having no problems by now...

Atentamente / Kind regards

Josep Torres
----------------------
Torres Viure, S.L.
Nou de la Rambla 25
08001 Barcelona
Tl. 93 317 32 34 - 93 318 10 52
Fax: 93 317 41 23
torresviure@vinosencasa.com
www.vinosencasa.com "

Och allt fungerade som vanligt; UPS ringde på dörren efter 4 dagar - och jag är en glad o nöjd kund

Mailade nu igen o nu fick jag svar

Citat:
Hello,

we have sell all stock and now are waiting for VODKA RUSSIAN STANDARD ORIGINAL 1 L. to arrive during next days, thank you.

Kind regards
Josep Torres
Citera
2015-03-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABZeta99
Hej!

Och det grundar du på?
Är det något annat utöver detta med "tro"?

Jo det grundade jag på att jag kollade trackingen igår och då såg det ut att röra på sig, och idag så anlände posten med leveransen! Ingen torka i helgen inte!
Har mitt kommit bör väl andra börja få sitt snart också
Citera
2015-03-06, 21:17
Medlem
Jag drog precis iväg en beställning på 12flaskor från vinosencasa.com. Hoppas att man slipper strul!
Citera
2015-03-07, 00:16
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagerqvisten
Jag drog precis iväg en beställning på 12flaskor från vinosencasa.com. Hoppas att man slipper strul!
Samma här. Håller tummarna. Lovar att meddela om hur det gick.
Citera
2015-03-07, 11:02
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABZeta99
Hej!

Det är möjligt dom inte har bästa utbudet av dyra whisky-märken, men man får se helheten i varje butik; för mig är det viktigara att dom packar väl och skickar säkert... Om man har köpt dyr whisky som blir stående på DHL's lager eller i värsta fall att det blir tulltillslag, så gör den ingen nytta... Hade ändå whisky'n varit packat på fat, så hade den ju bara blivit bättre ju länger man fick vänta på leveransen...
Citera
2015-03-07, 14:50
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Det är möjligt dom inte har bästa utbudet av dyra whisky-märken, men man får se helheten i varje butik; för mig är det viktigara att dom packar väl och skickar säkert... Om man har köpt dyr whisky som blir stående på DHL's lager eller i värsta fall att det blir tulltillslag, så gör den ingen nytta... Hade ändå whisky'n varit packat på fat, så hade den ju bara blivit bättre ju länger man fick vänta på leveransen...

Kanske man skulle börja beställa hela fat från Skottland. Får väl skriva att det är olja.
Citera
2015-03-07, 15:42
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Kanske man skulle börja beställa hela fat från Skottland. Får väl skriva att det är olja.
HeHe; ja... det hade ju varit en bra idé... Dock har Storbrittanien och Irland några undtak från övriga EU (bland annat Schengen-samarbetet), så tror det är mer problematisk med privat export/import av alkohol därifrån.
Dock kan jag också gilla en god Whisky/Whiskey... Har sparat en flaska 'Jameson 12 Years old -Reserve' sen jag besökte Jameson-destilleriet i Dublin: "This Premium Irish Whiskey is exclusive only to visitors at the Famous Old Jameson Distillery originally founded in 1780".
Jag kan dock drycka en Tullamore Dew utan större problem, och att blanda ut Gin/Vodka/Rum man får köpt på Vinosencasa är inget problem för mig: Viktigaste är att spriten kommer fram inom 1 vecka, är säkert packeterad och att dom har bra priser på sina produkter. UPS brukar också ringa på min mobil innan bilen dyker upp; mycket praktisk om jag skulle vara hos en granne eller göra ett ärende....
Nu är det Lördag, och min Gin smakar då utmärkt med Indian Tonic.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in