2013-06-01, 16:04
Medlem
Zeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat-Mike
Idag kom min alkohol ifrån vinsajten! Riktig bra alltihop. Tog 1 vecka exakt med e-box och allt var bra packat. Ser ingen risk med att de ska hamna i tullen då paketen inte avslöjar innehållet. Det står endast att det är glas och står inget om att det är skickat från vinsajten.
3 plattor öl och 3 flaskor sprit lagom till studenten!

Fan vad bra att du skrev det. Tänkte beställa sprit öl och vin till midsommar nu, Paketet blev på ca 7000kr.

Det jag undrar är hur stor chans det är att det kommer fram till midsommar eftersom det är ganska stor volym på det hela.
Sen undrar jag också om det kan bli problem i tullen eftersom det är ganska mycket jag beställer.

Någon som har beställt mycket och haft något problem med vinsajten? Är över 20 år.
Citera
2013-06-01, 16:51
Medlem
Råttan!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fat-Mike
Idag kom min alkohol ifrån vinsajten! Riktig bra alltihop. Tog 1 vecka exakt med e-box och allt var bra packat. Ser ingen risk med att de ska hamna i tullen då paketen inte avslöjar innehållet. Det står endast att det är glas och står inget om att det är skickat från vinsajten.
3 plattor öl och 3 flaskor sprit lagom till studenten!

Citat:
Ursprungligen postat av myh1
Idag kom mitt paket från Scanbolaget/ABCexpress fram; da tog det ochså exakt 1 vecka - samma som Transaver, men "Track the pack"-funktion hos ABCexpress funkade inte. Köpte 12,7l sprit + 6l vin;då hamnade jag på 19,9kg i fraktvikt... (vilket betyder en netto fraktkostnad på SEK 12:73/liter)

Skönt att det gick bra för er, då kanske tullen lugnat ner sig får man iaf hoppas!
Blir nog att dra iväg en beställning i helgen
Citera
2013-06-01, 17:05
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råttan!
Skönt att det gick bra för er, då kanske tullen lugnat ner sig får man iaf hoppas!
Blir nog att dra iväg en beställning i helgen
Verkar fungera som förr bara man undviker BUSSGODS, och när jag tittade på fraktpriser är faktisk Bussgods-alternativ dyrare än DHL/Posten's* hemleverans.. (Bussgods' huvudcentral i Jönköping är favorit hos Tullen nu när dom kan 'raida' lagerlokal som dom själv vill...) Har nu fått igenom 3 beställningar utan Tulltillslag sen 22. April
---
* Menar här Transaver/ABCexpress/E-box Delivery m.fl. som använder DHL weltpack/hemleverans.
Senast redigerad av myh1 2013-06-01 kl. 17:38.
Citera
2013-06-01, 18:41
Medlem
Goldmanns avatar
40kg från Tegalob med Transsaver. Kostnad 10kr/kg. Har aldrig varit ngt problem vare sig med tull eller annat, förutom Locadi som man får sky som pesten.
Citera
2013-06-01, 21:34
Medlem
nån som vet var man kan köpa duvel och stella artois?
Citera
2013-06-01, 22:59
Medlem
spelar ingen roll om de är vinsajten ebox eller olika fraktbolag står tullen där är det kör oavsett, detta är fakta. åk med bussbolagen för säker leverans med drycken.
Citera
2013-06-03, 16:07
Medlem
Ja har beställt ett par gånger från bodegashop och det har fungerat riktigt bra! Ja är i alla fall väldigt nöjd med deras sortiment och priser. Tänkte beställa igen och undrar om någon har provat en svensk gin som heter Imagin (de har halva priset jämfört med systemet!) eller den nya absolut exposure? nåt värt att prova?
Citera
2013-06-03, 20:45
Medlem
Syversens avatar
Tänkte få grejer genom Transaver och verkar ju inte som att bussgods är rekommenderat?
Är osäker på huruvida jag är hemma när en eventuell hemleverans plingar på. Vad händer om jag inte är där och öppnar? Finns det någonstans där jag därefter kan komma och hämta paketet, eller testar de igen/ ringer mig?

Tacksam för snabbt svar.

EDIT: Kollade lite på Transavers villkor så fick klart det mesta för mig. Kör på Bussgods och hoppas på det bästa..
Senast redigerad av Syversen 2013-06-03 kl. 21:11.
Citera
2013-06-08, 19:29
Medlem
Fick hem mitt paket igår, tog ungefär en vecka fast de va en röddag nu mitt i veckan.
Vingrossen med WeGo Transport.
Citera
2013-06-12, 15:54
Medlem
Monstershoess avatar
Stående ovationer till Scanbolaget!!
Beställde hem lite mer än 20 kg i Söndags. Det skickades i måndags och det kom fram idag lite före 12!
Allting som jag beställde har inte kommit, men det som fattas är bara ett flak öl. Åhh, här ska det supas!

Edit: Fraktbolaget var OWD (one week delivery)
Citera
2013-06-12, 18:32
Medlem
myh1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monstershoes
Stående ovationer till Scanbolaget!!
Beställde hem lite mer än 20 kg i Söndags. Det skickades i måndags och det kom fram idag lite före 12!
Allting som jag beställde har inte kommit, men det som fattas är bara ett flak öl. Åhh, här ska det supas!

Edit: Fraktbolaget var OWD (one week delivery)
Har lagt ny beställning på Scanbolaget jag ochså. Blir första gång jag använder OWD, så skönt höra att ochså dom fungerar bra. Jag vet att Posten här brukar leverera över fler dagar om det blir för många stora paket/tungt; möjligt du får ditt flak imorgon
Citera
2013-06-13, 00:55
Medlem
Monstershoes: Det låter ju kanon att leveransen går så snabbt.

Men vart i Sverige bor du? Malmö?

Blir en beställning till helgen, men jag bor långt upp i Norr bara hoppas det kommer innan midsommar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in