2015-09-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Tack. Noopept ska jag testa och se om det kan vara något. Jag har inte så ofta ångest, mer brist på motivation, energi och har nästan aldrig ett glatt humör och det har lett till att jag blivit obekväm i sociala situationer och blivit ganska osocial, hjärnan känns slö och har svårt hålla en lång konversation. och någon sa Phenibut skulle kunna hjälpa. Men jag vill ju ha något som hjälper varje dag och inte bara ibland, men jag antar det är omöjligt utan svåra biverkningar efter.

Noopept har bieffekten att göra mig irriterad över småsaker. Men den ger bra energi och fokus.
Citera
2015-09-29, 22:47
Medlem
Okej, har läst det är ganska vanligt. Har det någon effekt på humöret, att det blir sämre? Jag menar om man hela tiden blir irriterad på småsaker, tänker jag att man bör må sämre psykiskt efter ett tag.
Citat:
Ursprungligen postat av rufflebutt
Noopept har bieffekten att göra mig irriterad över småsaker. Men den ger bra energi och fokus.
Citera
2015-10-01, 22:23
Medlem
Citat:
Okej, har läst det är ganska vanligt. Har det någon effekt på humöret, att det blir sämre? Jag menar om man hela tiden blir irriterad på småsaker, tänker jag att man bör må sämre psykiskt efter ett tag.
Har också upplevt ibland att man blir lättare irriterad på små saker men man glömmer det lika snabbt, skulle nog inte kalla det för biverkning.
Citera
2015-10-02, 02:47
Medlem
Intressant, upplever exakt samma sak. Det försvinner lika snabbt också, som att hjärnan direkt förstår att det egentligen inte är viktigt. Jag får en stark återkommande känsla att noopept normaliserar hjärnan på något sätt, och får den att fungera som den är skapad att fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av thrilltip
Har också upplevt ibland att man blir lättare irriterad på små saker men man glömmer det lika snabbt, skulle nog inte kalla det för biverkning.
Citera
2015-10-02, 18:02
Bannlyst
Alltid dagen efter phenibut får jag hjärtklappningar men går över 3 dagar efter.

Varför orsakar det hjärtat?
Citera
2015-10-04, 22:38
Medlem
nickimirages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-who
På doser om 2 gram så känner jag av det här i 18+ timmar, men jag kan säga såhär, tog det 3 dagar på raken första gången jag testade det och fyhelvete vad dåligt jag mådde sen, känns exakt som en lyrica AT och vi vet ju vad folk brukar säga om dom..

Den här substansen fungerar inte som andra när det gäller abstinens o beroende. Dom flesta droger tar det ändå ett tag för o komma till den nivån att du får en seriös AT. Så är det inte med phenibut, min uppfattning är att lite som MDMA gör för seratonin, gör phenibut mot GABA. D.v.s att man bränner slut på sitt förråd av GABA. Det fungerar säkert på ett helt annat sätt rent tekniskt men så försöker jag förhålla mig till phenibut.

För mig finns det inte på kartan att jag skulle välja att "medicinera" mig med detta dagligen, av det negativa jag känt efter bara några dagar vill jag inte ens föreställa mig hur en AT efter bara t.ex 1-2 veckor skulle kännas.. Själv tar jag det max 2ggr i veckan nu för tiden och med minst 3 dagars mellanrum.
Det måste fungera olika på olika personer eftersom jag har tagit det i mer än en månad utan att känna mig dålig så som du beskriver. Tar lägre doser ska jag tillägga.
Citera
2015-10-05, 18:46
Medlem
har du tagit det varje dag i en månad eller vad menar du? och får ingen AT de dagar du är utan?

Själv får jag en lätt ångest/depression redan efter 2dagar irad med ganska låga doser phenibut (500mg-1g) den tredje dagen om jag är helt utan då. Kan tänka mig hur skit många kan må som tar stora doser en längre tid och bara slutar. Verkar vara känslig för det dock, redan vid 250mg vid tom mage känner jag av dess effekt på humöret några timmar senare, allt känns bara bra helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av nickimirage
Det måste fungera olika på olika personer eftersom jag har tagit det i mer än en månad utan att känna mig dålig så som du beskriver. Tar lägre doser ska jag tillägga.
Citera
2015-10-05, 21:39
Medlem
Kan tänka mig att man får en mini-bakfylla av phen. om man normalt är ångestkänslig
Citera
2015-10-06, 23:09
Medlem
nickimirages avatar
Citat:
har du tagit det varje dag i en månad eller vad menar du? och får ingen AT de dagar du är utan?

Själv får jag en lätt ångest/depression redan efter 2dagar irad med ganska låga doser phenibut (500mg-1g) den tredje dagen om jag är helt utan då. Kan tänka mig hur skit många kan må som tar stora doser en längre tid och bara slutar. Verkar vara känslig för det dock, redan vid 250mg vid tom mage känner jag av dess effekt på humöret några timmar senare, allt känns bara bra helt enkelt.
Aaa precis, pausat någon dag under månaden men inte fått någon AT alls nej. Det är liksom inte som Benzo och Tram att man mår dåligt när man slutar ta det.
Citera
2015-10-07, 10:46
Medlem
Synatts avatar
Citat:
Aaa precis, pausat någon dag under månaden men inte fått någon AT alls nej. Det är liksom inte som Benzo och Tram att man mår dåligt när man slutar ta det.
Jo det är det verkligen, bara för att du inte upplever det under 1 dags paus(när du ätit det en månad och aåklart har kvar det i kroppen pga den långa halveringstiden)

Prova en vecka ren vettja
Citera
2015-10-07, 13:42
Medlem
precis som föregående säger, du kommer ha kvar det i kroppen och således inte märka någon AT om du skippar någon dag då och då. Däremot finns det hur många exempel som helst på folk som vittnar om en hemsk AT om man börjar använda det för dagligt bruk, finns säkert iaf 10st bara i den här tråden. När phenibut går ut ur kroppen så upplever jag själv det som väldigt snarlikt en lättare alkoholångest dagen efter känns, och det är vid små doser. dock värt det.

OT hur tar ni det för bäst effekt? Testade på kvällen igår och somnade typ det snabbaste jag någonsin gjort och drömde väldigt trevligt, dock var jag otroligt trött hela morgonen och kände inte alls de positiva effekterna jag känt förut.
Citera
2015-10-09, 06:35
Medlem
EmotionalBastards avatar
Citat:

Det finns flera fall där folk doserar som dig och slutar på akuten ca en vecka efter att sista burken tagit slut. Snälla läs lite om detta ämnet innan ni sätter in er i sådana kurer, i värsta fall skadar du dina GABA receptorer och får uppleva en längre tid med ångest (jag har läst 6 - 24 månader).

Det är ungefär lika bra för hjärnan som att dricka alkohol varje dag

Citat:
OT hur tar ni det för bäst effekt? Testade på kvällen igår och somnade typ det snabbaste jag någonsin gjort och drömde väldigt trevligt, dock var jag otroligt trött hela morgonen och kände inte alls de positiva effekterna jag känt förut.

0.5g när jag vaknar, väntar en timme, käkar frukost, 0.5g till. Det är så de ryska läkarna säger till sina patienter att dosera när de hänvisar till phenibut.

Du bör känna första dosen när du har käkat, och den andra dosen bör komma med "depoteffekt".
Senast redigerad av EmotionalBastard 2015-10-09 kl. 06:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in