2015-10-11, 14:21
Medlem
Tagit 2 kapslar (250mg) om dagen under 4 dagar och älskar det men vill inte sabba gabba eller bli beroende av det.
Hur stor dos ska man ta och hur ofta ?
Ska jag pausa ett par dagar i veckan?
Citera
2015-10-11, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av booktw2ce
Tagit 2 kapslar (250mg) om dagen under 4 dagar och älskar det men vill inte sabba gabba eller bli beroende av det.
Hur stor dos ska man ta och hur ofta ?
Ska jag pausa ett par dagar i veckan?

Kör 1 gång i veckan så undviker du beroende. Phenibut är en bra substans men ska inte brukas för ofta!
Citera
2015-10-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Kör 1 gång i veckan så undviker du beroende. Phenibut är en bra substans men ska inte brukas för ofta!
Tack för ditt råd, uppskattas verkligen. Vill absolut inte bli beroende och det är nog lätt hänt då det är en bra substans. Ska vara försiktig med doseringen framöver.
Citera
2015-10-12, 18:09
Medlem
Citat:
Tack för ditt råd, uppskattas verkligen. Vill absolut inte bli beroende och det är nog lätt hänt då det är en bra substans. Ska vara försiktig med doseringen framöver.

NP! jag har kört phenibut typ 1 och ½ år en gång i veckan fungerar perfa, men gå inte över 2,5 G helst lägre.
Citera
2015-10-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
NP! jag har kört phenibut typ 1 och ½ år en gång i veckan fungerar perfa, men gå inte över 2,5 G helst lägre.
Okej kan det vara någon fara om man legat på högre dos under kortare tid och sedan går ner?
Citera
2015-10-15, 15:04
Medlem
Citat:
Okej kan det vara någon fara om man legat på högre dos under kortare tid och sedan går ner?

Risken finns att du kan ha utvecklat tolerans redan då. Det största misstaget många gör är att ta för stor dos direkt, eller för många dagar på följd, och utvecklar en tolerans direkt och måste gå över 1g för att få bra effekt nästa gång. Och ja, risk för betydligt jobbigare AT sedan med. 500mg ett par gånger i veckan är optimal dos för mig för en skön känsla i kroppen och en bra nattsömn. Ska jag festa till eller träffa någon tjej för första gången slänger jag i 1-2kapslar till men aldrig över 1g under 24timmar.

Testade även 500mg några timmar innan gymmet igår och har aldrig känt mig så stark i kroppen, kan såklart ha berott på andra saker men det fick mig att fundera och forska vidare lite på det, där jag läste att vissa personer kan uppleva detta. Någon mer som har erfarenhet av det?
Senast redigerad av norrlandskille88 2015-10-15 kl. 15:07.
Citera
2015-10-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Risken finns att du kan ha utvecklat tolerans redan då. Det största misstaget många gör är att ta för stor dos direkt, eller för många dagar på följd, och utvecklar en tolerans direkt och måste gå över 1g för att få bra effekt nästa gång. Och ja, risk för betydligt jobbigare AT sedan med. 500mg ett par gånger i veckan är optimal dos för mig för en skön känsla i kroppen och en bra nattsömn. Ska jag festa till eller träffa någon tjej för första gången slänger jag i 1-2kapslar till men aldrig över 1g under 24timmar.

Testade även 500mg några timmar innan gymmet igår och har aldrig känt mig så stark i kroppen, kan såklart ha berott på andra saker men det fick mig att fundera och forska vidare lite på det, där jag läste att vissa personer kan uppleva detta. Någon mer som har erfarenhet av det?
Använder det mest när jag ska ut och festa som du säger men ska trappa ner denna helgen och se. Som du säger gjorde jag ett misstag förmodligen och körde för hög dos i början.
Citera
2015-10-18, 03:36
Medlem
M_Wittmanns avatar
Phenibut är lite utav ett mirakelmedel, om man använder det rätt. Det blockerar kalciumkanaler, precis som Pregabalin och Gabapentin. Den kemiska strukturen är väldigt lik Baclofen och binder till GABA/b-receptorer.
I högre doser (>1g) så höjer Pehnibut dessutom nivåerna av dopamin och binder (förmodligen) även till GABA/a precis som bensodiazepiner gör.

Den stimulerande effekten av högre doser, infinner sig först 2-3 timmar efter intag. Det gör att Pehnibut knappt är beroendeframkallande alls, trots det extra påslaget av dopamin.

Phenibut är därför (1) lugnande, (2) stimulerande och sedan (3) lugnande igen. Det finns få andra mediciner eller droger, som gör användaren pigg under dagen och dessutom sömnig till kvällen.

Jag har aldrig hört talas om att någon blivit psykiskt beroende av Phenibut. Så det vore fel att kalla det för narkotika. Men utsättningssymptomen ska enligt flera vittnesmål vara brutala. Det bör vara ungefär som att tända av på Lyrica, men med den skillnaden att rekyleffekten även omfattar dopamin. Så förutom brutal ångest, bör användaren även känna en brutal hopplöshet och orkeslöshet = total krasch och raka vägen till psykakuten.
Citera
2015-10-18, 10:35
Medlem
EmotionalBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M_Wittmann
Jag har aldrig hört talas om att någon blivit psykiskt beroende av Phenibut. Så det vore fel att kalla det för narkotika. Men utsättningssymptomen ska enligt flera vittnesmål vara brutala. Det bör vara ungefär som att tända av på Lyrica, men med den skillnaden att rekyleffekten även omfattar dopamin. Så förutom brutal ångest, bör användaren även känna en brutal hopplöshet och orkeslöshet = total krasch och raka vägen till psykakuten.

Man har också sjukt störande sura uppstötningar hela tiden under avtändningen, knäsvag, svimfärdig vid minsta ansträngning

Tre dagar i streck räcker för mig, så uppnår jag mycket utav vad du beskriver, så skulle dock ej kalla det för "knappt beroendeframkallande alls" då av erfarenhet många här får för sig att det är fritt fram att köra hur som helst.

Varje gång någon åker in på akuten pga phenibut så är vi ett steg närmare att det blir narkotika.
Senast redigerad av EmotionalBastard 2015-10-18 kl. 11:04.
Citera
2015-10-18, 21:25
Medlem
Citat:
M_Wittmann Phenibut är lite utav ett mirakelmedel, om man använder det rätt. Det blockerar kalciumkanaler, precis som Pregabalin och Gabapentin. Den kemiska strukturen är väldigt lik Baclofen och binder till GABA/b-receptorer.
I högre doser (>1g) så höjer Pehnibut dessutom nivåerna av dopamin och binder (förmodligen) även till GABA/a precis som bensodiazepiner gör.

Den stimulerande effekten av högre doser, infinner sig först 2-3 timmar efter intag. Det gör att Pehnibut knappt är beroendeframkallande alls, trots det extra påslaget av dopamin.

Phenibut är därför (1) lugnande, (2) stimulerande och sedan (3) lugnande igen. Det finns få andra mediciner eller droger, som gör användaren pigg under dagen och dessutom sömnig till kvällen.

Det med att man blir pigg på dagen och sömnig på kvällen om man tar det är rätt unikt.
Citera
2015-10-19, 02:13
Medlem
Hur är phenibuten från alphabrain.eu?
Citera
2015-10-19, 07:40
Medlem
EmotionalBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c63amg
Hur är phenibuten från alphabrain.eu?

I stort sett alla konton som skriver positiva saker om den sidan här på flashback blir mirakulöst avstängda kort därefter. Du får göra en egen bedömning utifrån det.

De flesta rekommenderar biovea om du vill ha kapslar, har dock ibland ganska lång leveranstid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in