2015-08-11, 22:05
Bannlyst
Hur länge varar ruset?
Citera
2015-08-13, 12:54
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toni.bang
Jag har tänkt o ta detta nån gång per månad men sen läste jag att den förstör GABA receptorerna så jag vill fan inte riskera detta finns det nåt annat alternativ till Phenibut som inte har sån stor biverkning? Typ vad är skillnaden mellan Phenibut och 5-HTP?
5-HTP är en prekursor till serotonin (5-HT).
Citera
2015-08-14, 23:25
Bannlyst
Nån som kan klura ut detta. För andra gången tog jag Phenibut från Biovea 1000g i morse på tom mage. Kände inte speciellt något av de effekterna ni pratar om eller det skrivs på nätet jag kände inte alltså nån skillnad. Sen vid 5 tiden tog jag ytterligare 500g till och nu känner jag inte ett skit heller.

Vad är detta frågan om? Är min GABA tillräcklig bra och inte påverkas av Phenibut eller är det märket som är skit? Man borde liksom känna skillnad effekterna vid 1500gram eller är Phenibut för de som har svårt lidande ångest och är allmänt deppiga?
Citera
2015-08-15, 19:48
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Nån som kan klura ut detta. För andra gången tog jag Phenibut från Biovea 1000g i morse på tom mage. Kände inte speciellt något av de effekterna ni pratar om eller det skrivs på nätet jag kände inte alltså nån skillnad. Sen vid 5 tiden tog jag ytterligare 500g till och nu känner jag inte ett skit heller.

Vad är detta frågan om? Är min GABA tillräcklig bra och inte påverkas av Phenibut eller är det märket som är skit? Man borde liksom känna skillnad effekterna vid 1500gram eller är Phenibut för de som har svårt lidande ångest och är allmänt deppiga?
Eftersom den verkar främst på GABA-B har den en mer märkbar effekt än bensodiazepiner och ger yrsel och sämre koordination. I högre doser än de du angivit kommer du att märka mer och det kommer även att påverka GABA-A. Doser om 2000-4000 mg borde vara kännbara men det är också i förhållande till din kroppsvikt så det bör tas i beaktning.

Det tas med fördel på tom mage för snabbast effekt. Inte för att effekten kommer särskilt snabbt ändå... Upp till 4 timmar kan det dröja - på tom mage.
Citera
2015-08-16, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Eftersom den verkar främst på GABA-B har den en mer märkbar effekt än bensodiazepiner och ger yrsel och sämre koordination. I högre doser än de du angivit kommer du att märka mer och det kommer även att påverka GABA-A. Doser om 2000-4000 mg borde vara kännbara men det är också i förhållande till din kroppsvikt så det bör tas i beaktning.

Det tas med fördel på tom mage för snabbast effekt. Inte för att effekten kommer särskilt snabbt ändå... Upp till 4 timmar kan det dröja - på tom mage.

Jag väger 55kg och igår tog jag 2000mg. Kände inte heller speciellt mycket så var tvungen o dricka alkohol för att få min eurofri och GABA sätta igång.
Citera
2015-08-17, 23:17
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Jag väger 55kg och igår tog jag 2000mg. Kände inte heller speciellt mycket så var tvungen o dricka alkohol för att få min eurofri och GABA sätta igång.
Det är inte så enkelt att utvärdera effekten av ett preparat om du blandar med ett annat samtidigt. Ingen tvingade dig att dricka. Pröva med 4000 mg nästa gång, jag har själv gjort det, och ha tålamod för att se om det börjar verka. 4000 mg ska vara kännbart.

En gång gav 2500 mg mig en märkbar effekt medan nästa gång gav 4000 mg knappt kännbar effekt vilket innebär att phenibut är lite svår att förutse effekterna av. Självfallet spelar toleransen in till stor del.
Citera
2015-08-18, 02:51
Medlem
Ta det på tom mage. 2.5-3 G är en bra dos. Kickar in efter 2-3 timmar och varar i ca 5-8 till.

Varning: Ta ej phenibut mer än 2-3 ggr i veckan, man får en riktigt brutal AT efter dagligt bruk.
Citera
2015-08-19, 07:50
Medlem
Citat:

Satt du bara hemma då eller? Phenibut är för att bli mer social i mitt tycke, även om det finns en viss stimulerande effekt också. Jag själv märker bara av en lätt yrsel om jag sitter hemma.
Citera
2015-08-25, 18:29
Medlem
Nu när bulkpowders slutat att sälja, någon som vet något annat ställe med bra kvalite.
tacksam för svar
Citera
2015-08-25, 19:30
Medlem
Kör också phenibut ifrån alpha. Det är bra kvalite och deras leveranser är jävligt snabba.
Citera
2015-08-25, 20:30
Medlem
DrHimlers avatar
Citat:
Hur länge varar ruset?

Det tar nån/några timmar innan man känner nåt. Sen känns det bra i många timmar. 6-12timmar vågar jag påstå. Beror ju iof på hur mycket man tar.

Jag kan ta 4-8g runt 0400 och är fortfarande stukad på kvällen runt 19-20 om jag har tur.

Jag handlar från wild distribution för övrigt. Bra pris o bra grejor

Hur är det att ta phenibut samtidigt som tex oxascand, sertralin o likande?
Har en vän som vill ha men går på bla ovan nämnda medicin
Senast redigerad av DrHimler 2015-08-25 kl. 20:36.
Citera
2015-08-27, 18:03
Medlem
MåsteMeckaDens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrHimler
Det tar nån/några timmar innan man känner nåt. Sen känns det bra i många timmar. 6-12timmar vågar jag påstå. Beror ju iof på hur mycket man tar.

Jag kan ta 4-8g runt 0400 och är fortfarande stukad på kvällen runt 19-20 om jag har tur.

Jag handlar från wild distribution för övrigt. Bra pris o bra grejor

Hur är det att ta phenibut samtidigt som tex oxascand, sertralin o likande?
Har en vän som vill ha men går på bla ovan nämnda medicin
Det där är helt extrema doser, du kommer ju få fruktansvärd avtändning!

Toleransökningen och avtändningen är enligt många betydligt värre än dets kusiner, Lyrica och Gabapentin. Detta beror på en mekanism hur det substansen fungerar i hjärnan, kan leta upp länk om ni vill ha.

Annars googla Phenibut withdrawal så kan ni avgöra själv.

Kontinuerligt bruk av Phenibut kommer nerreglera ens GABA-receptorer vilket gör att man blir superkänslig för att bli obekväm, få ångest, blir extremt utmattad/ingen motivation, etc.

Var försiktiga med detta hörrni!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in