2014-01-29, 13:06
Medlem
PonPows avatar
Brukar ta 2g phenibut en gång i veckan. Men har den senaste veckan tagit 5g utsprit på 3 tilfällen senast 2.5g i förrgår. Idag när jag vaknade så började jag känna en väldigt obehaglig kännsla som jag altför väl känner igen.

Har fått lite abstinens, inte så där jättemycket. Men ni vet den där obehagliga diffusa ångestliknande kännslan man får.

Har aldrig fått abstinens på så lite förut, men aja det borde ha gått över tills imorgon. Ska i fortsättningen inte överskrida 2g i veckan..
Citera
2014-01-29, 13:27
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VV
Skulle nog ha gjort det, trodde att det stod 5ml på doseringsrekomendationerna.... Tog två teskedar(10ml), hur farligt är det att överdosa detta?

Inte farligt, krävs REJÄLA doser om detta ska bli tillräckligt andningsdeprimerande för att vara en fara för livet.
Citera
2014-01-30, 11:11
Medlem
EmotionalBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PonPow
Brukar ta 2g phenibut en gång i veckan. Men har den senaste veckan tagit 5g utsprit på 3 tilfällen senast 2.5g i förrgår. Idag när jag vaknade så började jag känna en väldigt obehaglig kännsla som jag altför väl känner igen.

Har fått lite abstinens, inte så där jättemycket. Men ni vet den där obehagliga diffusa ångestliknande kännslan man får.

Har aldrig fått abstinens på så lite förut, men aja det borde ha gått över tills imorgon. Ska i fortsättningen inte överskrida 2g i veckan..

Det är inte hur mycket du brukar som skapar abstinens, utan hur frekvent du brukar.
Citera
2014-01-30, 11:14
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmotionalBastard
Det är inte hur mycket du brukar som skapar abstinens, utan hur frekvent du brukar.
Korrekt, håller fullständigt med. Man får inte tillvänja gaba-receptorerna Phenibut, då slår dom bakut genom att nedreglera sin egen frisläppning av signalsubstansen Gaba när man slutar tillföra Phenibut eller liknande preparat som höjer nivån, detta är också detta som skapar toleransökning. Detta är ganska basic och gäller i princip alla droger, men ack så svårt att ändå låta bli.
Senast redigerad av tgv23000 2014-01-30 kl. 11:19.
Citera
2014-01-30, 13:42
Medlem
EmotionalBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Korrekt, håller fullständigt med. Man får inte tillvänja gaba-receptorerna Phenibut, då slår dom bakut genom att nedreglera sin egen frisläppning av signalsubstansen Gaba när man slutar tillföra Phenibut eller liknande preparat som höjer nivån, detta är också detta som skapar toleransökning. Detta är ganska basic och gäller i princip alla droger, men ack så svårt att ändå låta bli.

Min åsikt är också att ett för frekvent bruk leder till en negativ effekt utav phenibutet, jag blir lätt dåsig, ibland diffusa uppfattningar om vad som händer och minnet sviker mig allt för ofta.
Citera
2014-01-30, 14:16
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Hur ter sig denna med SSRI samt SNRI?
Citera
2014-01-30, 14:32
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Jag föreslår att du testar dej fram försiktigt, visserligen går SSRI och SNRI på serotoninet och noradrelaninet, och inte på gaba-receptorerna som Phenibut gör. Men tar man SSRI vet jag av erfarenhet att man kan bli mycket FARLIGT förvirrad om man dricker mycket alkohol, och alkohol går likt phenibut på gaba.

Troligen funkar det, men var lite försiktig, o se upp om förvirring dyker upp, då får du lägga ner.

Jag tar låg dos Mirtazapin (TeCA), den funkar bra med Phenibut, inga dåliga korseffekter alls.
Senast redigerad av tgv23000 2014-01-30 kl. 14:35.
Citera
2014-01-30, 14:33
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tgv23000
Jag föreslår att du testar dej fram försiktigt, visserligen går SSRI och SNRI på serotoninet och noradrelaninet, och inte på gaba-receptorerna som Phenibut gör. Men tar man SSRI vet jag av erfarenhet att man kan bli mycket FARLIGT förvirrad om man dricker mycket alkohol, och alkohol går likt phenibut på gaba.

Jag går själv inte på SSRI / SNRI, var mest intresserad på hur de funkar tillsammans.

Tack för svar!

Tycker du att det fungerar bra med denna plus mirtan?
Senast redigerad av kamouflagekorv 2014-01-30 kl. 14:37.
Citera
2014-01-31, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Inte farligt, krävs REJÄLA doser om detta ska bli tillräckligt andningsdeprimerande för att vara en fara för livet.

Det gick bra. Men kan inte säga att jag är vidare imponerad av substansen, visst jag hade inte väntat mig nåt extraordinärt men vet faktiskt inte om jag känner av nåt "rus" öht. Kanske en aningen piggare men inte mer än så. Får ni ett kännbart rus av det här? Tar ca 2g.
Citera
2014-02-01, 09:42
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv

Funkar fin fint ihop, inga interaktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av VV
Det gick bra. Men kan inte säga att jag är vidare imponerad av substansen, visst jag hade inte väntat mig nåt extraordinärt men vet faktiskt inte om jag känner av nåt "rus" öht. Kanske en aningen piggare men inte mer än så. Får ni ett kännbart rus av det här? Tar ca 2g.

Inget direkt rus men blir ångestfri o pratglad.
Citera
2014-02-01, 18:21
Medlem
Sezlows avatar
Phenibut hjälper mig att känna mig som en människa, jag tar 500mg sporadiskt. En till två ggr i veckan.

Går för övrigt på Baklofen och Lyrica, bägge på recept.
Citera
2014-02-01, 18:28
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Phenibut hjälper mig att känna mig som en människa, jag tar 500mg sporadiskt. En till två ggr i veckan.

Går för övrigt på Baklofen och Lyrica, bägge på recept.

Hur fick du baklofen utskrivet? Mot muskelspasmer, MS?

Som en heltorsk gobbemissbrukare hjälper baklofen mig oerhört mkt, både mot sug, social fobi o ångest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in