Citat:
Ursprungligen postat av
litenbokstav
hur bra funkar denna mot bakfylla?
Ja den kan fungera. Det beror på vilken typ av bakfylla du har. En lättare uttorkning, illamående och sprängande huvudvärk kan inte ens bensodiazepiner eller Lyrica råda bot på.
Om man är drabbad av alla tre orsaker som jag nämnde så fungerar en rejäl återställare bra + lite vätska utan alkohol.
Dom symptom som läkemdel (Bensodiazepiner, Phenibut, Gabapentin, Lyrica, Baklofen(?)) botar effektivast är ångest, håglöshet, bakis-depression och i viss mån illamående.
Om man vill bota en rejäl bafylla på det snabbast och effektivaste sättet så gör man följande;
1. Ta en rejäl återställare! Välj den starkaste dryck som är lättast att få ner. Det kan kännas motbjudande om man är illamående men alkohol är oerhört snabbverkande! Det börjas tas upp redan av slemhinnorna i magsäcken och om du tar återställaren på tom mage så börjar effekten redan efter 2 minuter och efter ungefär 15 minuter kommer du att märka effekt.
Illamåendet kommer att lätta, huvudvärken kommer att försvinna och du kommer att känna dig som en människa igen.
2. Ta det läkemedel du har tillhands. Valfri benso, Phenibut, Gabapentin, Lyrica eller Baklofen. Just Baklofen vet jag inte hur effektivt det är, jag har aldrig testat det själv, bara läst att det kan fungera. En del uppfattar att Gabapentin är ineffektivt så välj hellre Lyrica. Jag rankar dom efter bästa bakiseffekt, det blir enklast;
Benso
Lyrica
Gabapentin eller Phenibut
Baklofen
3. Om du vill så kan du fortsätta dricka lite försiktigt tills läkemedlet börjar verka. OBS! Detta gäller inte snabbverkande bensodiazepiner som Xanor/Ksalol, Diazepam eller Klonazeoam.
Gabapentin och Phenibut börjar verka först efter två timmar. Phenibut kan ta upp till 4 timmar.
Du ska naturligtvis inte fortsätta att dricka alkohol när du börjar få effekt av ditt läkemdel för då kan du spåra totalt och få blackouts på flera timmar!
Utan läkemedel så fungerar ju återställare bara tillfälligt men eftersom att läkemedlen har mycket längre verkan än alkohol så stabiliseras hjärnan på ett lugnt och fint sätt och du slipper vara bakfull
Lycka till!