2024-03-28, 22:03
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvrvrp
Emoxypine verkar ju intressant!

https://www.reddit.com/r/quittingphe...te_is_amazing/

Lagligt?
Citera
2024-03-29, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Lagligt?
Utan att ha kikat närmare misstänker jag att det har samma klassning som Phenibut.
Dvs, är det inte ett livsmedel eller kosttillskott hamnar det automatiskt som ett läkemedel vilket innebär: laglig att inneha och bruka men olagligt att importera och sälja utan tillstånd.
Och andra sidan är det en antioxidant så den kanske skulle kunna gå som ett kosttillskott.
Citera
2024-03-29, 14:34
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Utan att ha kikat närmare misstänker jag att det har samma klassning som Phenibut.
Dvs, är det inte ett livsmedel eller kosttillskott hamnar det automatiskt som ett läkemedel vilket innebär: laglig att inneha och bruka men olagligt att importera och sälja utan tillstånd.
Och andra sidan är det en antioxidant så den kanske skulle kunna gå som ett kosttillskott.

Verkar väldigt intressant i alla fall
Många som nämner de påminner om benso fast utan beroende och AT Så skulle gissa på att det är ett bättre alternativ till phenibut och diverse benso. Verkar dock ha funnits ett tag men inte gjort sig ett namn riktigt. Ska du pröva?
Citera
2024-03-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Verkar väldigt intressant i alla fall
Många som nämner de påminner om benso fast utan beroende och AT Så skulle gissa på att det är ett bättre alternativ till phenibut och diverse benso. Verkar dock ha funnits ett tag men inte gjort sig ett namn riktigt. Ska du pröva?
Först ska jag läsa allt som någonsin har skrivits om den, sen återkommer jag!
Citera
2024-03-29, 17:59
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Först ska jag läsa allt som någonsin har skrivits om den, sen återkommer jag!

Du får gärna skriva i den tråden sen fyll gärna på med lite information. Min engelska är inte den bästa och orkar inte sitta och översätta allt haha. Jag är också sugen men vill först veta vilka risker de finns.
Citera
2024-03-30, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smolov
Phenibut kommer påverka benso nedtrappnigen. Jag hade trappat ut phenibuten först, om du har den möjligheten

Tack för svar. Det är egentligen ingen nedtrappning som behövs, då jag tar det 2ggr per vecka. Då låter jag bara bli phenibut nu då, och håller mig till benso. Eller ska jag ta phenibut 2ggr per vecka men i lägre dosering? Det känns dumt då jag egentligen inte får nån abstinens (vad jag kan märka) från phenibut 2ggr per vecka. Det är nice de dagar jag tar det, men klarar mig helt klart utan. Benson hade jag nog fått kramp av dock. Får ta det så sakteliga. Kommer skriva i tråden när jag är helt nollad på gaba droger. Kanske blir nån öl då å då, men ska inte dricka varje dag. Kanske även där 2ggr/v (vi snackar 1-2 starköl per tillfälle).
Citera
2024-04-02, 15:57
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabaraju
Någon med tinnitus som känner lättnad? Hittils det bästa jag testat 😀

Visste inte att Phenibut kunde bota det Har du testat om Baklofen också fungerar? med tanke på hur lika dom två substanserna är.

Jag tycker inte att Phenibut har något medicinskt värde alls, däremot kan det vara en bra komponent tillsammans med Amfetamin eller Metylfenidat då det tar bort många biverkningar som ångest och spänning i kroppen.
Jag har testat Phenibut ensamt mot ångest, depression och insomni och jag upplever den som väldigt medioker Det är såklart individuellt hur man upplever det men jag tycker att Phenibut har för mycket stimulans för att fungera som ett lugnande preparat. Dessutom mådde jag väldigt illa till och från, oavsett dos
Citera
2024-04-02, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Visste inte att Phenibut kunde bota det Har du testat om Baklofen också fungerar? med tanke på hur lika dom två substanserna är.

Jag tycker inte att Phenibut har något medicinskt värde alls, däremot kan det vara en bra komponent tillsammans med Amfetamin eller Metylfenidat då det tar bort många biverkningar som ångest och spänning i kroppen.
Jag har testat Phenibut ensamt mot ångest, depression och insomni och jag upplever den som väldigt medioker Det är såklart individuellt hur man upplever det men jag tycker att Phenibut har för mycket stimulans för att fungera som ett lugnande preparat. Dessutom mådde jag väldigt illa till och från, oavsett dos

Jo jag upplever en otrolig lättnad. Hade klonazepam tidigare mot tinnitus men min läkare gick i pension och då tog det stopp. Man ska tydligen bara lära sig leva med detta.

Har varit sugen på att testa baclofen men lyckas inte hitta det utan recept. Nej som du nämner ångesten gör den varken till eller från och sömnen likaså, bortsett då från att det slutar susa i skallen.
Citera
2024-04-03, 13:59
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Jo jag upplever en otrolig lättnad. Hade klonazepam tidigare mot tinnitus men min läkare gick i pension och då tog det stopp. Man ska tydligen bara lära sig leva med detta.

Har varit sugen på att testa baclofen men lyckas inte hitta det utan recept. Nej som du nämner ångesten gör den varken till eller från och sömnen likaså, bortsett då från att det slutar susa i skallen.

Intressant. Fungerar alla preparat som aktiverar GABAreceptorn mot tinnitus? Alkohol också?
Har du testat om Gabapentin eller Lyrica fungerar? Dom är förvisso bara GABAanaloger men inte helt olik benso
Citera
2024-04-03, 14:47
Medlem
Citat:
Intressant. Fungerar alla preparat som aktiverar GABAreceptorn mot tinnitus? Alkohol också?
Har du testat om Gabapentin eller Lyrica fungerar? Dom är förvisso bara GABAanaloger men inte helt olik benso

Nja för mig är det enbart ikto som funkat av bensodiazepinerna. Gabapentin har jag på recept för RLS, varken det eller lyrica gör något åt tinnitusen. Alkohol förvärrar konstigt nog symptomen.
Citera
2024-04-03, 14:50
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Nja för mig är det enbart ikto som funkat av bensodiazepinerna. Gabapentin har jag på recept för RLS, varken det eller lyrica gör något åt tinnitusen. Alkohol förvärrar konstigt nog symptomen.

Intressant att bara Iktorivil fungerar. Vilka fler bensodiazepiner har du provat? Var dom helt verkningslösa?
Citera
2024-04-03, 15:36
Medlem
Citat:
Intressant att bara Iktorivil fungerar. Vilka fler bensodiazepiner har du provat? Var dom helt verkningslösa?

Testat ful-bensedin och ksalol. För tinnitusen gör det varken till eller från, dom är ok för sömn och ångest men inget jag pallar hålla på med utan recept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in