2023-12-14, 15:31
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Jag drack några starköl också. Jag blev väldigt aggressiv. Blev arg för minsta sak. Skrek och levde rövare i lägenheten så att grannen ringde polisen och då kom 5 blåklädda och brottade ner mig och förde mig till arresten. Väl där så började jag prata med madrassen och ömsom slog och sparka på den. Men jag somnade till slut och vaknade upp fullständigt livrädd. Jag trodde att polishunden, som jag hörde skälla på håll, skulle komma in i cellen och bita mig.
Jag låg där på rygg, fullkomligt livrädd och vågade knappt andas. Efter kanske en kvart så hör jag nycklar rassla till i dörren och in kommer en polis som säger åt mig att jag kan gå.
Dom tog in mig klockan 00 och släppte mig strax innan kl 08.
Som så många andra gånger så mådde jag mycket bättre dagen efter på Phenibut och eftersom att jag hade tagit så väldigt stor dos dagen innan så varade ju ruset dagen efter i princip hela dagen.
Polisen tog ju såklart mina 50 gram som jag hade hemma men det fick jag tillbaka ungefär 2 månader senare eftersom att det inte är narkotika 😊
Nej, jag fick ingen avtändning eftersom att det var första dosen som jag tog. Men jag mådde jävligt bra hela dagen efter. Jag tycker att det påminner lite om amfetamin. Lägger man till Ritalin, som jag skrev i tidigare inlägg, då blir det nästan identiskt likt ett amfetaminrus.

Lät inte roligt att må som du gjorde när du väl var inlåst Det blev inget polisärende av det utan det vara bara tillnyktring sen var du fri att gå?

Ja den bästa känslan på phenibut har ibland varit dagen efter en dosering faktiskt. Även fast halveringstiden inte är speciellt lång så håller sig ändå effekten kvar förvånansvärt länge Om man har tagit det en längre period, även om man b3egärnsar till var 3e dag och tar max 1,5-2g per tillfälle så blev ATn för mig iaf extrem ångest och energilöshet. Blev i stort sett helt "sedentär" i 2 veckor när jag tagit min sista dos.

Håller med om att ruset liknar amfetamin, fast med färre biverkningar och inget stiss. Enda biverkningen jag kan tycka är jobbig på phenibut är att balansen blir påverkad så man kan känna sig lite ostadig ibland.
Citera
2023-12-14, 15:44
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Lät inte roligt att må som du gjorde när du väl var inlåst Det blev inget polisärende av det utan det vara bara tillnyktring sen var du fri att gå?

Ja den bästa känslan på phenibut har ibland varit dagen efter en dosering faktiskt. Även fast halveringstiden inte är speciellt lång så håller sig ändå effekten kvar förvånansvärt länge Om man har tagit det en längre period, även om man b3egärnsar till var 3e dag och tar max 1,5-2g per tillfälle så blev ATn för mig iaf extrem ångest och energilöshet. Blev i stort sett helt "sedentär" i 2 veckor när jag tagit min sista dos.

Håller med om att ruset liknar amfetamin, fast med färre biverkningar och inget stiss. Enda biverkningen jag kan tycka är jobbig på phenibut är att balansen blir påverkad så man kan känna sig lite ostadig ibland.

Nej det blev inget, jag var fri att gå hem😉

Eller hur? Den har lika lång halveringstid som både Lyrica och Gabapentin (5-7 timmar) men ändå så dröjer sig ruset kvar bra mycket längre än tidigare nämnda substanser!

Rent farmakologiskt så är ju Phenibut en blandning av Gabapentin och benso/GHB. Den går ganska svagt på både spänningsstyrda kalciumkanaler och GABAb-receptorn, vad man vet än så länge och den är nästan identiskt lik baclofen i sin kemiska struktur och ändå beter den sig som en centralstimulerande substans. Jag får t.o.m stora pupiller av den och poliserna som tog mig var övertygade om att jag hade tagit amfetamin.
Enligt mig så borde den, om man bara tittar på farmakologin, vara betydligt mer depressiv.
Skum substans!😉
Citera
2023-12-14, 15:50
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Nej det blev inget, jag var fri att gå hem😉

Eller hur? Den har lika lång halveringstid som både Lyrica och Gabapentin (5-7 timmar) men ändå så dröjer sig ruset kvar bra mycket längre än tidigare nämnda substanser!

Rent farmakologiskt så är ju Phenibut en blandning av Gabapentin och benso/GHB. Den går ganska svagt på både spänningsstyrda kalciumkanaler och GABAb-receptorn, vad man vet än så länge och den är nästan identiskt lik baclofen i sin kemiska struktur och ändå beter den sig som en centralstimulerande substans. Jag får t.o.m stora pupiller av den och poliserna som tog mig var övertygade om att jag hade tagit amfetamin.
Enligt mig så borde den, om man bara tittar på farmakologin, vara betydligt mer depressiv.
Skum substans!😉

Menar du att den borde vara mer depressiv vid AT eller när man har tagit det? Det är ju en gabapentinoid och GABA är ju ett ångestdämpande hormon. GHB mår man ju också riktigt bra på vad jag kommer ihåg från min ungdom Benso har jag aldrig gillat då det inte ger mig någon märkbart njutbar effekt på något sätt av någon anledning, vilket känns jäkligt skönt för jag hade inte velat fastna för den typen av substans.
Citera
2023-12-14, 15:53
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Menar du att den borde vara mer depressiv vid AT eller när man har tagit det? Det är ju en gabapentinoid och GABA är ju ett ångestdämpande hormon. GHB mår man ju också riktigt bra på vad jag kommer ihåg från min ungdom Benso har jag aldrig gillat då det inte ger mig någon märkbart njutbar effekt på något sätt av någon anledning, vilket känns jäkligt skönt för jag hade inte velat fastna för den typen av substans.

Jag menar att den borde vara mer lik alla andra depressiva droger i ruset och då speciellt de substanser som tillhör samma familj som Pehnibut; Gabapentin, Lyrica och Baklofen. Men jag tycker inte att ruset på phenibut påminner alls om det. Om jag hade blindtestet Phenibut så hade jag varit övertygad om att det var svagt amfetamin.
Citera
2023-12-14, 15:56
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Jag menar att den borde vara mer lik alla andra depressiva droger i ruset och då speciellt de substanser som tillhör samma familj som Pehnibut; Gabapentin, Lyrica och Baklofen. Men jag tycker inte att ruset på phenibut påminner alls om det. Om jag hade blindtestet Phenibut så hade jag varit övertygad om att det var svagt amfetamin.

Ah du tänker sååå.

Ja om jag inte vetat att det var phenibut jag tog när jag provade det första gången hade jag också trott att det var nån typ av amfetamin.
Citera
2023-12-14, 16:30
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ah du tänker sååå.

Ja om jag inte vetat att det var phenibut jag tog när jag provade det första gången hade jag också trott att det var nån typ av amfetamin.

Får du också stora pupiller av det?
När jag tar Gabapentin så blir mina pupiller små. Jag är med i laro och får Buprenorfin (opioid) dagligen så mina pupiller ska vara ganska små men dom blir ännu mindre om jag blandar med Gabapentin eller Lyrica. Det borde ju bli likadant när jag tar Phenibut också men nej, jag ser tjackad ut.
Skum substans 😆😆
Citera
2023-12-14, 16:34
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Får du också stora pupiller av det?
När jag tar Gabapentin så blir mina pupiller små. Jag är med i laro och får Buprenorfin (opioid) dagligen så mina pupiller ska vara ganska små men dom blir ännu mindre om jag blandar med Gabapentin eller Lyrica. Det borde ju bli likadant när jag tar Phenibut också men nej, jag ser tjackad ut.
Skum substans 😆😆

Har faktiskt inte tänkt på hur pupillerna sett ut när jag tagit det. Har aldrig varit nån som påpekat att jag haft stora pupiller under min phenibut-period, men jag kan inte vara helt säker utan att prova det igen x)

Får du stora pupiller även vid lägre doser på typ 500-1000mg?
Citera
2023-12-14, 16:37
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Har faktiskt inte tänkt på hur pupillerna sett ut när jag tagit det. Har aldrig varit nån som påpekat att jag haft stora pupiller under min phenibut-period, men jag kan inte vara helt säker utan att prova det igen x)

Får du stora pupiller även vid lägre doser på typ 500-1000mg?

Jag vet inte, jag har aldrig tagit så låga doser 😝 Har aldrig tagit under 2000 mg på en dag.
Citera
2023-12-15, 00:01
Medlem
Citat:
Både Lyrica och Phenibut är ju gabapentinoider så dom verkar på samma system i hjärnan (GABA). Känner själv att jag skulle fokusera på att ta det ena eller det andra, aldrig tillsammans då det ökar risk för biverkningar. När jag tog phenibut tog jag det ungefär var 3e dag då toleransen ökar väldigt snabbt annars plus att jag inte ville bli beroende. Fick ändå en riktigt jobbigt AT när jag slutade med det... Hade då tagit som mest 2g var 3e dag uppdelat på två doser. Mådde riktigt jävla bra när jag tog phenibut iaf och saknar känslan. Finns ingen bra försäljare längre dock då dom jag beställde från har slutat sälja det helt.

ATn från Phenibut var en av de värsta avtändningarna jag haft när jag slutade med det. Lyrica ska ha rätt jämförbar AT vad jag har läst. Har dock aldrig gått på Lyrica själv.

När började du känna av ATn?? Tänker om du ändå väntar tre dagar mellan varje dos borde den väl smugit sig på under dem dagarna?

Tagit alldeles för ofta senaste tiden. I söndags 3g phenibut, måndag 300mg lyrica, onsdag 3g phenibut och idag 300mg lyrica... Blir att ta en paus nu. Fick redig ångest nu när jag insåg hur ofta jag tryckt i mig det, men det hjälper mig extremt mycket i vardagen. Farlig väg att gå.

Har dock aldrig behövt öka dosen.
Senast redigerad av jeffreythugga 2023-12-15 kl. 00:12.
Citera
2023-12-15, 10:10
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeffreythugga
När började du känna av ATn?? Tänker om du ändå väntar tre dagar mellan varje dos borde den väl smugit sig på under dem dagarna?

Tagit alldeles för ofta senaste tiden. I söndags 3g phenibut, måndag 300mg lyrica, onsdag 3g phenibut och idag 300mg lyrica... Blir att ta en paus nu. Fick redig ångest nu när jag insåg hur ofta jag tryckt i mig det, men det hjälper mig extremt mycket i vardagen. Farlig väg att gå.

Har dock aldrig behövt öka dosen.

Den börjar kännas runt tredje dagen fast rätt milda symtom. Behöver gå minst 4-5 dagar innan jag börjar få kraftig ångest och nära noll motivation att utföra vardagssysslor. Tror det tog 2 veckor innan det började avta och en vecka till innan jag kände mig okej.

Håller med om att det är som en mirakelmedicin för att klara av vardagen. Höll mig dock till normala doser till vardags men till fest tog jag runt 500mg mer i kombination med kratom då jag inte gillar alkohol längre. Man får då i stort sett ett likvärdigt rus som på alkohol men enligt mig mår man ännu bättre, plus att man slipper allt det negativa alkohol innebär.

Om man har disciplin och grundmående som är tillräckligt bra nog att enbart använda sig av phenibut/kratom vid särskilda tillfällen så skulle ATn aldrig bli något problem. Det enda som verkar vara fördelen att dosera var tredje dag verkar vara att man inte får en ökad tolerans, iaf för mig. Längden på ens bruk har förmodligen stor inverkan på ifall man får AT också, även fast man dosera var tredje dag.

När jag gick av fick jag Mirtazapin utskrivet då det enligt min läkare skulle minska symtomen av ATn, hjälpa mig att sova och ge en liten boost i serotonin. Vet inte om den gjorde nån skillnad men det hade kanske varit mycket värre AT utan Mirtazapinet. Han rådde mig även att trappa ner med runt 200mg per doseringstillfälle.

Hoppas du lyckas trappa ner till slut och att du mår bättre snart 🙏🏻
Citera
2023-12-15, 11:45
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Från att läsa här verkar det ju vara en riktig jävla skitdrog. Vem fan vill peta i sig sådant?

Tycker inte att det är en skitdrog egentligen även fast det kan låta så när man läser om ATn. Den ger ett riktigt bra välmående som kan liknas vid amfetamin men med bättre ångestdämpande effekt, men som med alla droger så finns det nackdelar såsom olika biverkningar och mer eller mindre AT om man nu skulle behöva avbryta bruket av någon anledning.

Om det var lättare att få tag på phenibut så att jag aldrig behövt oroa sig för att det ska ta slut så skulle jag ta det året om som självmedicinering, då det har gett mig bäst ångestlindring och gjort mig som mest välfungerande i samhället än någon annan drog eller ordinerat läkemedel.

Enda nackdelen jag kommer på (förutom tillgängligheten) är att varje dosering är väldigt "hit or miss" och man kan aldrig känna sig säker på att man kommer få önskad effekt av första doseringen. Det rekommenderas att man inte doserar mer än 2ggr/dag och det bör gå minst 5-6 timmar mellan doseringarna.
Citera
2023-12-25, 21:07
Medlem
Är det rimligt att ta Phenibut istället för att supa? Hört att det ska vara liknande effekt på något sätt. Hur mycket ska man ta isåfall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in