2017-06-26, 17:39
Medlem
Ok tack för svar. Ska köpa ett gäng och fråga om dom är okej.
Citera
2017-06-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RitalinConcerta
Ok tack för svar. Ska köpa ett gäng och fråga om dom är okej.
Tog själv 2g vilket börjar kännas.

Men lura dig inte själv, kan du inte hålla intagen med en veckas mellanrum så kommer du åka på problem. Alltså, jag skulle säga att benzo, rent fysiskt, är milt beroendeframkallande i jämförelse med phenibut.

Toleransökningen på phenibut är hejdlös, tar tar du två dagar på raken och vill ha samma effekt är det vanligt att man dubblar dosen. Sen är den lömsk eftersom att första gångerna man tar den, är den fan svår att definiera, alltså känna av den.

Låter kanske skitkonstigt, men jag tyckte der var värt att gå in mig på phenibut eftersom när jag väl gjort det upplever de subtila effekterna som jädrigt sköna. Jag har faktiskt (tänkte fortsätta med det) lyckats hålla bruket till just bruk.
Citera
2017-07-05, 01:19
Medlem
Jag lider av svår social fobi och skulle därför vilja prova Phenibut för att få det där ruset som gör att man vågar bli mer social. Har provat att ta doser som 1g tidigare vilket jag sedan boostade med ytterligare 500mg några timmar senare, men det gav ingenting förutom att jag kände mig väldigt pigg och inte kunde sova så tidigt. Så egentligen har jag två frågor:

1) Skulle det vara farligt att ta doser som 2-2,5g och hur är det smartast att dela upp dom om man vill ha effekt till kvällen (säg 19)?

2) Om man har ätit Tramadol dagen innan, är det någon fara att ta Phenibut då?
Citera
2017-07-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xorber
Jag lider av svår social fobi och skulle därför vilja prova Phenibut för att få det där ruset som gör att man vågar bli mer social. Har provat att ta doser som 1g tidigare vilket jag sedan boostade med ytterligare 500mg några timmar senare, men det gav ingenting förutom att jag kände mig väldigt pigg och inte kunde sova så tidigt. Så egentligen har jag två frågor:

1) Skulle det vara farligt att ta doser som 2-2,5g och hur är det smartast att dela upp dom om man vill ha effekt till kvällen (säg 19)?

2) Om man har ätit Tramadol dagen innan, är det någon fara att ta Phenibut då?
2 gram ska räcka om du inte har tolerans. För att identifiera "ruset" är det bra att ta det om på tom mage, kaffe ska även boosta. Jag kände typ ingenting flesta två gångerna jag tog, andra gången tog jag två gram och blev väldigt trött och sov tungt.

Tredje gången jag tog det, var efter att jag varit på konsert och tagit ketamin, eftersom jag kände mig speedad när jag kom hem tog jag 2 g phenibut, vilket jag somnade av. Dagen efter försov jag mig, men hade en otroligt bra dag, supersocial och på fantastiskt humör. Jag förstod fjärde gången att det var effekterna av phenibut jag kände dagen efter konserten.

Jag har varit återhållsam med phenibut och tagit det när jag måste sova bra och dagar då jag behöver vara i toppform.

Jag har läst om andra som också har behövt "gå in sig" på P för att det ska funka.

Som fler påpekat i tråden så råder jag dig till att behandla P med stor respekt, det är sjukt beroendeframkallande i doserna vi pratar om och avtändningen ska vara riktigt jävla vidrig. Jag får även nån sort baksmälla nån dag som smyger sig på nåt dygn eller två efter intag. Jag skulle begränsa det till 1 gång/vecka.

Tar du det på tom mage så kan det ta runt två timmar innan ruset kommer igång, om du har ätit, kan det säkert ta 4-5 timmar, så det gäller att planera.

Jag gillar verkligen att ta det innan man går och lägger sig för att sen få en toppendag, dagen efter. Effekterna håller i sig nästan 24 timmar, skulle jag säga.
Senast redigerad av SmileyCulture 2017-07-08 kl. 22:29.
Citera
2017-07-09, 00:01
Medlem
Lasermopsens avatar
Är lite nyfiken på Phenibut. Tar ibland Lyrica som torrfylla, då det är lagligt. Är effekten likt Lyrica? Jag äter även 4 mg Iktorivil var kväll o har gjort det i ca 15 år. Om det spelar någon roll?
Citera
2017-07-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Är lite nyfiken på Phenibut. Tar ibland Lyrica som torrfylla, då det är lagligt. Är effekten likt Lyrica? Jag äter även 4 mg Iktorivil var kväll o har gjort det i ca 15 år. Om det spelar någon roll?
Även om de två är korstoleranta har ruset inget gemensamt enl mig. Phenibut på påminner mig om när jag var ung och oförstörd och hade supit långt in på småtimmarna för att sen vakna upp lite för tidigt och fortfarande känna sig påverkad. Alltså, man är inte vinglig osv, men man är kåt och uppskattar musik som om man var full. Två likheter med lyrica är att phenibut även ger ökad aptit och förbättrad sömn.

Tyvärr har jag märkt att det tyvärr verkar vara så som många beskriver, att nån sorts permanent tolerans uppstår efter en tids användande.

En jobbig bieffekt med P är att jag svettas som em gris när jag sover, dvs dyblöta lakan. Detta kan ha att göra med att jag äter suboxone dock.

Edit: kan tänka mig att P boostar benzo precis som lyrica gör.
Senast redigerad av SmileyCulture 2017-07-12 kl. 11:59.
Citera
2017-07-12, 13:01
Medlem
Mitt senaste EEG visade på mindre epileptisk aktivitet än tidigare, men det visade även beta-aktivitet (GABA). Ska på besök till läkaren och han kommer med största sannolikhet ställa frågan om varför jag inte hämtat ut min ordinerade medicin och vara förundrad över beta-aktiviteten..
Tar phenibut max 2 gånger/vecka á 2-2.5g, äter även magnolia officinalis barkextrakt då och då vilket också verkar på GABA.

Är det OK att nämna för läkaren att man käkar phenibut utan att bli stämplad som missbrukare eller liknande? Är f.ö. anfallsfri sen 2 år tillbaka utan att ha tagit medicinen jag blivit preskriberad.
Citera
2017-07-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammeldont
Mitt senaste EEG visade på mindre epileptisk aktivitet än tidigare, men det visade även beta-aktivitet (GABA). Ska på besök till läkaren och han kommer med största sannolikhet ställa frågan om varför jag inte hämtat ut min ordinerade medicin och vara förundrad över beta-aktiviteten..
Tar phenibut max 2 gånger/vecka á 2-2.5g, äter även magnolia officinalis barkextrakt då och då vilket också verkar på GABA.

Är det OK att nämna för läkaren att man käkar phenibut utan att bli stämplad som missbrukare eller liknande? Är f.ö. anfallsfri sen 2 år tillbaka utan att ha tagit medicinen jag blivit preskriberad.
Om du har haft läkaren väldigt länge och hen har stort förtroende för dig kan du kanske berätta, om du har ett övertygande svar på varför du anser phenibut är bättre än din ordinarie medicin. I regel gillar inte läkare att man lägger sig i deras jobb, iaf inte utan deras godtycke. Sen tror jag faktiskt att det kan vara en åldersfråga också, nån som är 40 bast har mer livserfarenhet än nån som är 20 år och förväntas ta bättre beslut än tjugoåringen.

Hur länge har du tagit phenibut två ggr/vecka? Är det utspridda dagar eller på raken?
Citera
2017-07-13, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Om du har haft läkaren väldigt länge och hen har stort förtroende för dig kan du kanske berätta, om du har ett övertygande svar på varför du anser phenibut är bättre än din ordinarie medicin. I regel gillar inte läkare att man lägger sig i deras jobb, iaf inte utan deras godtycke. Sen tror jag faktiskt att det kan vara en åldersfråga också, nån som är 40 bast har mer livserfarenhet än nån som är 20 år och förväntas ta bättre beslut än tjugoåringen.

Hur länge har du tagit phenibut två ggr/vecka? Är det utspridda dagar eller på raken?
Har haft läkaren runt 5 år men något särskilt förtroende tror jag inte det finns, har ju liksom helt skippat att ens hämta ut medicinen. Jag är närmre 30 än 20 och läkaren skulle jag uppskatta inte är äldre än max 35.

Fick hem 22.5g runt april/maj. Har idag kvar 2.5g. Aldrig tagit det 2 dagar i följd och vissa veckor inget alls. EEG:t gjordes efter jag testat phenibut och det är därför jag tror det visade beta-aktivitet. Jag måste ha någon sorts förklaring till beta-aktiviteten. De två GABA-preparat jag äter är båda lagliga och verkar ju onekligen hjälpa min epilepsi.
Röker även cannabis vilket är vida känt att hjälpa mot just epilepsi, men det är något jag verkligen inte vill tala om för den svenska vården, då jag direkt lär bli stämplad som knarkare.

Jag har en hittills "ren" journal utan psykiska sjukdomar eller missbrukare och liknande och ser gärna att den fortsätter vara på det viset.
Senast redigerad av gammeldont 2017-07-13 kl. 16:25.
Citera
2017-07-14, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammeldont
Har haft läkaren runt 5 år men något särskilt förtroende tror jag inte det finns, har ju liksom helt skippat att ens hämta ut medicinen. Jag är närmre 30 än 20 och läkaren skulle jag uppskatta inte är äldre än max 35.

Fick hem 22.5g runt april/maj. Har idag kvar 2.5g. Aldrig tagit det 2 dagar i följd och vissa veckor inget alls. EEG:t gjordes efter jag testat phenibut och det är därför jag tror det visade beta-aktivitet. Jag måste ha någon sorts förklaring till beta-aktiviteten. De två GABA-preparat jag äter är båda lagliga och verkar ju onekligen hjälpa min epilepsi.
Röker även cannabis vilket är vida känt att hjälpa mot just epilepsi, men det är något jag verkligen inte vill tala om för den svenska vården, då jag direkt lär bli stämplad som knarkare.

Jag har en hittills "ren" journal utan psykiska sjukdomar eller missbrukare och liknande och ser gärna att den fortsätter vara på det viset.
Jag skulle då säga att du tagit phenibut, precis som du gjort, fast i låga doser, typ 250 mg per tillfälle. Det låter ju bättre och kan förklara saken kanske?
Citera
2017-07-16, 22:36
Medlem
Pyra666s avatar
Trodde inte det fanns andra som tog phenibut här i Sverige.
Senast redigerad av Pyra666 2017-07-16 kl. 23:16.
Citera
2017-07-16, 23:53
Medlem
Är det fler som får sinnessjuka svettningar, främst på natten, när phenibut intas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in