Citat:
Ursprungligen postat av
xorber
Jag lider av svår social fobi och skulle därför vilja prova Phenibut för att få det där ruset som gör att man vågar bli mer social. Har provat att ta doser som 1g tidigare vilket jag sedan boostade med ytterligare 500mg några timmar senare, men det gav ingenting förutom att jag kände mig väldigt pigg och inte kunde sova så tidigt. Så egentligen har jag två frågor:
1) Skulle det vara farligt att ta doser som 2-2,5g och hur är det smartast att dela upp dom om man vill ha effekt till kvällen (säg 19)?
2) Om man har ätit Tramadol dagen innan, är det någon fara att ta Phenibut då?
2 gram ska räcka om du inte har tolerans. För att identifiera "ruset" är det bra att ta det om på tom mage, kaffe ska även boosta. Jag kände typ ingenting flesta två gångerna jag tog, andra gången tog jag två gram och blev väldigt trött och sov tungt.
Tredje gången jag tog det, var efter att jag varit på konsert och tagit ketamin, eftersom jag kände mig speedad när jag kom hem tog jag 2 g phenibut, vilket jag somnade av. Dagen efter försov jag mig, men hade en otroligt bra dag, supersocial och på fantastiskt humör. Jag förstod fjärde gången att det var effekterna av phenibut jag kände dagen efter konserten.
Jag har varit återhållsam med phenibut och tagit det när jag måste sova bra och dagar då jag behöver vara i toppform.
Jag har läst om andra som också har behövt "gå in sig" på P för att det ska funka.
Som fler påpekat i tråden så råder jag dig till att behandla P med stor respekt, det är sjukt beroendeframkallande i doserna vi pratar om och avtändningen ska vara riktigt jävla vidrig. Jag får även nån sort baksmälla nån dag som smyger sig på nåt dygn eller två efter intag. Jag skulle begränsa det till 1 gång/vecka.
Tar du det på tom mage så kan det ta runt två timmar innan ruset kommer igång, om du har ätit, kan det säkert ta 4-5 timmar, så det gäller att planera.
Jag gillar verkligen att ta det innan man går och lägger sig för att sen få en toppendag, dagen efter. Effekterna håller i sig nästan 24 timmar, skulle jag säga.