2017-10-14, 23:28
Medlem
DjDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Tack för omtanken och ja jag har gått på många minor med mitt sjävmedicinerande, speciellt med GHB och Subuxone. Har dock aldrig gett mig fan på att inte skapa ett beroende. Nu har jag själv efterforskat en del om detta schema, som mer var en var tänkt som ett absolut max doserande på en vecka och om det går att bruka så ofta utan att utveckla ett beroende. Min tanke är att ha flera rena dagar där inget förutom Theralen/Legigan tas till natten.

Efter eget efterforsande samt läsande på Bluelight i trådar med liknande frågeställningar, verkar inte Phenibut/Kratom/ Clonazepam vara korstoleranta. Är ingen expert så ta inte detta som någon absolut sanning, rätta mig om jag har fel.

Phenibut går på GABA B receptroerna, samt till viss del på Gaba A ( Verkar omtvistat om det går på Gaba A övh)
Kratom på Opioid Receptorerna, Serotonin receptorerna samt några andra, ej GABA.)
Clonazepam går på Gaba A.

Tänker köra 2 Gram Kratom 2 ggr vecka, Phenibut 1 gång samt 0.5 mg Clonazepam 1 gång. Har börjat skriva ner när jag tar och i vilken dos. Ska verkligen göra allt för att inte trilla dit på ett beroende igen!
Är helt övertygad om att det kommer att spåra förr eller senare (egna erfarenheter). Men lyckas du hålla det såpass medicinskt som du beskriver så ser jag inga större problem jämfört med andra psykoaktiva substanser som folk skrivs ut dagligen. Snarare mycket bättre än de flesta medicinska preparat som finns på marknaden vad gäller biverkningar och utsättningssymptom (i alla fall kratom och phenibut). Men hur du reagerar på mycket lång sikt är såklart svårt att säga. Lycka till!

Frid
Citera
2017-10-15, 19:29
Medlem
kattvalps avatar
Ikväll blir det att hoppa på pheni igen!
Brukar köra 1,5g innan jag ska sova, för att sen på morgonen fylla på med 500mg. Är total-social hela dagen och sover som en bebis 😆
Går fortfarande inte en dag utan att jag tänker på andra droger, men men.. skam den som ger sig!
Citera
2017-10-16, 20:36
Medlem
Körde 1,5 g förut och lugnet har infunnit sig nu.
Citera
2017-10-16, 20:52
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattvalp
Ikväll blir det att hoppa på pheni igen!
Brukar köra 1,5g innan jag ska sova, för att sen på morgonen fylla på med 500mg. Är total-social hela dagen och sover som en bebis 😆
Går fortfarande inte en dag utan att jag tänker på andra droger, men men.. skam den som ger sig!
Haha okej varför tar du det innan du ska sova? Jag tycker också phenibut passar att till dagar man ska vara runt mycket folk. Men jag brukar ta det på morgonen bara.
Citera
2017-10-16, 21:30
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Haha okej varför tar du det innan du ska sova? Jag tycker också phenibut passar att till dagar man ska vara runt mycket folk. Men jag brukar ta det på morgonen bara.

Jag tar innan jag ska sova för att man sover som en jäkla bebis haha!
Det fungerar perfekt för mig, jag tar cirka 1,5g på kvällen och sedan 500mg på morgonen, 2 dagar i rad.
Det är nog min sweetspot
Citera
2017-10-17, 23:11
Medlem
smellyproofs avatar
Är 2 gram för mycket av det goda? Tar inte phenibut ofta. Men har märkt att jag blir mer social av det, utan att tappa omdömet, vilket kan vara positivt ibland.

Får inga negativa effekter vad jag känner av 2 gram men det är ju många kapslar som ska ner så hoppas det kroppen tolererar det väl.

Någon som har märkt några negativa effekter vid större doser?
Senast redigerad av smellyproof 2017-10-17 kl. 23:17.
Citera
2017-10-18, 07:29
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Är 2 gram för mycket av det goda? Tar inte phenibut ofta. Men har märkt att jag blir mer social av det, utan att tappa omdömet, vilket kan vara positivt ibland.

Får inga negativa effekter vad jag känner av 2 gram men det är ju många kapslar som ska ner så hoppas det kroppen tolererar det väl.

Någon som har märkt några negativa effekter vid större doser?

Jag har märkt att vid över 2gram så är jag lite vinglig en stund på morgonen, men det går över rätt fort.
Jag tar alltid 2 eller lite mer, det får jag ett riktigt bra lugn av!
Så kör du på vännen
Citera
2017-10-18, 10:26
Medlem
Tycker att det är jobbigt att drogen är så variabel i dess effekt.

Har dock märkt att samtliga av Phenibuts positiva effekter nästan ökar exponentiellt beroende på hur många timmars sömn jag får. Har testat några gånger att ta 1.5g Phenibut på 3-4h sömn och det resulterar alltid i att jag sitter och mikrosover på jobbet och är sjukligt trött, även om jag dricker kaffe.

Hoppas den här informationen hjälper någon. Det är verkligen värt att vänta med Phenibut till en annan dag om man sovit förjävligt, i alla fall enligt mig.

Funderat på om lösningen till detta kan vara att ta Phenibut innan man sover så att man försäkrar sig om en god natts sömn, men det känns ju som att man sover bort en stor del av ruset
Citera
2017-10-18, 10:58
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dankdude
Tycker att det är jobbigt att drogen är så variabel i dess effekt.

Har dock märkt att samtliga av Phenibuts positiva effekter nästan ökar exponentiellt beroende på hur många timmars sömn jag får. Har testat några gånger att ta 1.5g Phenibut på 3-4h sömn och det resulterar alltid i att jag sitter och mikrosover på jobbet och är sjukligt trött, även om jag dricker kaffe.

Hoppas den här informationen hjälper någon. Det är verkligen värt att vänta med Phenibut till en annan dag om man sovit förjävligt, i alla fall enligt mig.

Funderat på om lösningen till detta kan vara att ta Phenibut innan man sover så att man försäkrar sig om en god natts sömn, men det känns ju som att man sover bort en stor del av ruset

Jag kan garanterat säga dig att det är värt att prova det innan man går och lägger sig! Det är brutalt lång halveringstid.
På mig fungerar det galant!
Jag tar cirka 1,5g innan läggdags och sedan 500mg på morgonen..
Citera
2017-10-19, 18:39
Medlem
Något som är mycket likt phenibut, dock behövs inte lika stora monsterdoser och har inte lika dåliga problem med tolerans är Baclofen. Tycker 60-90mg räcker för bra effekt. Förmodligen ännu mindre om man inte har tolerans från gabaBdroger.
Citera
2017-10-19, 19:13
Medlem
kattvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Något som är mycket likt phenibut, dock behövs inte lika stora monsterdoser och har inte lika dåliga problem med tolerans är Baclofen. Tycker 60-90mg räcker för bra effekt. Förmodligen ännu mindre om man inte har tolerans från gabaBdroger.

Ja, jag har hört om detta också. Har dock aldrig stött på baclofen själv, så vet inte riktigt vart man kan få tag på det utan recept
Citera
2017-10-21, 20:27
Medlem
Tog 1 gram för två timmar sen på 3 timmars tom mage med en kaffe. Kan inte påstå att jag känner mer än placebo ännu. Ska på en hemmafest så hoppas lugnet kickar in snart.
Frågan är till er om jag ska prova mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in