Citat:
Ursprungligen postat av
Ben01
I ett halvår ungefär. Så länge jag trappar ner söndag, måndag så tycker jag det är lugnt. Man ska aldrig sluta tvärt med phenibut.
Jag vet ju att det inte är bra, men va fan, jämfört med alkohol så är det fan lugnt.
Kolla på Youtube, väldigt få säger att de blir trötta av phenibut.
Måste vara en del dopamin som frigörs, känns så i alla fall.
Phenibut och GHB är enligt mig bra alternativ till alkohol om man vill festa men man bör vara medveten om riskerna. Att man aldrig ska sluta tvärt med phenibut, vart har du hört detta? Möjligen om man har en riktig avtändning men efter en kvälls bruk i början av phenibut-karriären? Det sitter i väldigt länge och jag tror att du bara har ett sug att återdosera på söndag/måndag.
Själv sumpade jag ~2 år av mitt sociala liv pga oansvarigt bruk av just phenibut. Och sen finns det tusentals stories på internet där folk beskriver hur phenibut förstört deras liv. Problemet med phenibut är att toleransen skjuter i höjden så jävla fort att det är löjligt. Det är egentligen en amatörsubstans imo. De som börjar använda phenibut brukar nog antingen tröttna efter första påsen eller så tror man att man funnit eldorado och då kommer det förr eller senare att skita sig. Det är bara i början det är nice.
Ett halvår är inte speciellt lång tid. Kom tillbaka till tråden om ett år om du fortsätter som du gör nu så kommer du med allra största sannolikhet komma med en ny vinkel.
Läste tidigare i tråden att du varit alkoholberoende i 7-8 år innan du började med phenibut. Båda går på gaba så du har bara bytt ut ett beroende mot ett annat. Kraschen kommer, tro mig.