2012-10-12, 16:08
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
100% lagligt har jag för mig

Nja det är läkemedelsklassat så tullen har rätt att ta det, dom tog ett helt 1 KG ifrån mig.
Citera
2012-10-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Nja det är läkemedelsklassat så tullen har rätt att ta det, dom tog ett helt 1 KG ifrån mig.
När tullen konfiskerar läkemedel (inte nark.klassade!),
vad är/blir påföljden??
Eller fungerar det med "jag har aldrig beställt detta, gör vad ni vill med det"?
Jag har funderat lite på just 'Phenibut' men har ingen lust med massa strul.
Citera
2012-10-12, 18:40
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacuti
När tullen konfiskerar läkemedel (inte nark.klassade!),
vad är/blir påföljden??
Eller fungerar det med "jag har aldrig beställt detta, gör vad ni vill med det"?
Jag har funderat lite på just 'Phenibut' men har ingen lust med massa strul.

Det blir ingen påföljd eftersom det inte är narkotikaklassat, dom skickar antingen tillbaka det till avsändaren eller förstör det.

Du får en lapp hemskickad och ber dom dig att kontakta dom så bara ignorera det o kasta lappen.

Tullen har bett mig kontakta dom flera ggr men jag har bara kastat lappen och inget har hänt och då har narkotikaklassade saker fastnat.

Eftersom Phenibut är endast läkemedelsklassat så kommer inget hända.
Citera
2012-10-12, 18:55
Medlem
Citat:
Det blir ingen påföljd eftersom det inte är narkotikaklassat, dom skickar antingen tillbaka det till avsändaren eller förstör det.

Du får en lapp hemskickad och ber dom dig att kontakta dom så bara ignorera det o kasta lappen.

Tullen har bett mig kontakta dom flera ggr men jag har bara kastat lappen och inget har hänt och då har narkotikaklassade saker fastnat.

Eftersom Phenibut är endast läkemedelsklassat så kommer inget hända.

Tack för snabbt och utförligt svar!
Phenibut verkar onekligen som en intressant substans.
Citera
2012-10-12, 18:59
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Tack för snabbt och utförligt svar!
Phenibut verkar onekligen som en intressant substans.

Ja den är mkt effektiv mot ångest eftersom den påverkar både GABA-B (samma som GHB) och GABA-A på höga doser plus att den samtidigt höjer dopaminet i hjärnan.

Ska inte tas för ofta bara för den ger en jävlig at.
Citera
2012-10-12, 19:37
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ja den är mkt effektiv mot ångest eftersom den påverkar både GABA-B (samma som GHB) och GABA-A på höga doser plus att den samtidigt höjer dopaminet i hjärnan.

Det är ju otroligt att det används och är klassat som ett "kosttillskott" igentligen Det kanske är tack vare att det inte är så potent eftersom man verkar behöva trycka i sig ett visst antal G för att det ska ge bra effekt?

Har ännu inte provat..
Senast redigerad av Psychorama 2012-10-12 kl. 19:39.
Citera
2012-10-12, 19:42
Medlem
Citat:

Jag har läst att både GABA A och GABA B kan påverkas av Phenibut,
det låter onekligen bra!
Jag tänkte tillsammans med Phenibut,
konsumera L-Tyrosine och 5-HTP..
Ett hälsosamt sätt att återställa ev rubbningar i signalsubstanser.

AT låter iofs inte alls bra..! Låter som man borde vara lite försiktig?
Psykisk AT är en sak..men fysisk är som bekant inte alls trevligt.
Citera
2012-10-12, 20:23
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Det är ju otroligt att det används och är klassat som ett "kosttillskott" igentligen Det kanske är tack vare att det inte är så potent eftersom man verkar behöva trycka i sig ett visst antal G för att det ska ge bra effekt?

Har ännu inte provat..

GHB var också bara klassat som ett kosttillskott i USA ifrån början innan folk började uppskatta effekterna lite för mkt o började missbruka det hejvilt o många dödsfall kom till ihop med andra substanser.

Man behöver inte trycka i sig ett antal gram om man inte har tolerans, för vissa räcker det med 500 mg o uppåt.

Baklofen som också påverkar GABA-B är mkt mer potent än Phenibut om man räknar dosmässigt.

Citat:
Jag har läst att både GABA A och GABA B kan påverkas av Phenibut,
det låter onekligen bra!
Jag tänkte tillsammans med Phenibut,
konsumera L-Tyrosine och 5-HTP..
Ett hälsosamt sätt att återställa ev rubbningar i signalsubstanser.

AT låter iofs inte alls bra..! Låter som man borde vara lite försiktig?
Psykisk AT är en sak..men fysisk är som bekant inte alls trevligt.

Jupp i doser om 2 gram + påverkar Phenibut även GABA-A.

Låter som en alldeles utmärkt kombo för att få ytterliggare en boost utav dopaminet och även påverka serotoninet, kombinera gärna det med koffein också för att få en mer stimulerande effekt.

Mjo använd det max 2 ggr per vecka, använder man det dagligen får man en at likt GHB.
Citera
2012-10-13, 20:29
Bannlyst
Börjar gilla phenibut mer och mer. Det tar bort irritation ångest depression väldigt smidigt utan att göra
en till hjärndöd zombie som benzo t ex och utan onödig narkotisk berusning som man får av tramadol
t ex. Eller ja det finns en lätt touch av den men den känns knappt. För mig blir det mer att det tar bort
det dåliga helt enkelt.

Som när man vaknar efter en tung arbetsvecka en helg och orkar inte resa sig upp från sängen, senare
efter phenibut så funkar allt prima, men samtidigt tycker jag inte att man blir hög som på tramodol...
Citera
2012-10-13, 20:37
Bannlyst
Läste att detta preparat ingick i sovjetiska astronauternas "kit" och tanke var att det skulle användas i krävande situationer då t ex rädsla uppstår. Användes under följande flygning bl a:
http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo%...z_Test_Project

Så det är inget research chemicals skit i alla fall... Därmed bör konsumeras
Citera
2012-10-14, 18:25
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liptonte
Läste att detta preparat ingick i sovjetiska astronauternas "kit" och tanke var att det skulle användas i krävande situationer då t ex rädsla uppstår. Användes under följande flygning bl a:
http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo%...z_Test_Project

Så det är inget research chemicals skit i alla fall... Därmed bör konsumeras

Funnits sedan 60-talet o ryssarna kan sina saker.
Citera
2012-10-19, 21:29
Medlem
För mig så har phenibut gjort två saker.

1. Det räddade mig ur det värsta at från gbl och det gjorde det mycket bra.

2. Det gav mig en ännu högre tolerans mot gbl när jag gick på det igen.

Från att ha känt vid gbl vid ca 2,0 doser så behöver jag nu det dubbla för att känna något. Visst phenibut är bra men för helvete var försiktiga om ni redan är på gbl/ghb. Nu börjar jag att trappa ner igen och det kommer bli en lång resa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in