2012-10-20, 18:07
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eye
För mig så har phenibut gjort två saker.

1. Det räddade mig ur det värsta at från gbl och det gjorde det mycket bra.

2. Det gav mig en ännu högre tolerans mot gbl när jag gick på det igen.

Från att ha känt vid gbl vid ca 2,0 doser så behöver jag nu det dubbla för att känna något. Visst phenibut är bra men för helvete var försiktiga om ni redan är på gbl/ghb. Nu börjar jag att trappa ner igen och det kommer bli en lång resa.

Inte så konstigt eftersom Phenibut går också på GABA-B, du tog alldeles för höga doser Phenibut, det är därför toleransen ökat så pass mkt.
Citera
2012-10-30, 16:35
Medlem
Psychoramas avatar
Hur är detta om man går på SSRI(Paroxetin i det här fallet)?

Mvh

Edit: 800mg intaget
Senast redigerad av Psychorama 2012-10-30 kl. 17:03.
Citera
2012-10-30, 16:55
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eye
För mig så har phenibut gjort två saker.

1. Det räddade mig ur det värsta at från gbl och det gjorde det mycket bra.

2. Det gav mig en ännu högre tolerans mot gbl när jag gick på det igen.

Från att ha känt vid gbl vid ca 2,0 doser så behöver jag nu det dubbla för att känna något. Visst phenibut är bra men för helvete var försiktiga om ni redan är på gbl/ghb. Nu börjar jag att trappa ner igen och det kommer bli en lång resa.
Vad hände med den överjävliga dopamin-rebounden? hjälpte det mot den? faktiskt det jag är mest rädd för varje gång jag kliver av gobbe.

är ju små nojig över mitt hjärta och puls dagligen och tror ibland det går för snabbt och ibland att det ska sluta slå, förbannat jobbigt. finns det någon diagnos att få plus livslång behandling av benso?
Citera
2012-10-30, 17:26
Medlem
Psychoramas avatar
Jag hittade svar på ovanstående fråga. Det är hel safe att ta phenibut när man går på SSRI Om andra undrar så:
http://www.socialanxietysupport.com/...d-ssri-132686/
Toppen!
Jag känner redan av lite av det jag tog för någon halvtimma sen. Det smyger sakta på ett skönt lugn

Underbart.
Citera
2012-10-30, 17:35
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Vad hände med den överjävliga dopamin-rebounden? hjälpte det mot den? faktiskt det jag är mest rädd för varje gång jag kliver av gobbe.

är ju små nojig över mitt hjärta och puls dagligen och tror ibland det går för snabbt och ibland att det ska sluta slå, förbannat jobbigt. finns det någon diagnos att få plus livslång behandling av benso?

Phenibut hjälper inte mot dopamin-rebounden eftersom allt dopamin måste släppas löst efter några timmar efter senaste dosen, testade Phenibut och det hjälpte inte.

Är du nojig över din puls ständigt så kanske du ska be o få en betablockerare utskrivet att ta dagligen som depot tablett.

Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Jag hittade svar på ovanstående fråga. Det är hel safe att ta phenibut när man går på SSRI Om andra undrar så:
http://www.socialanxietysupport.com/...d-ssri-132686/
Toppen!
Jag känner redan av lite av det jag tog för någon halvtimma sen. Det smyger sakta på ett skönt lugn

Underbart.

Funkar kanon ihop, det fina med Phenibut är att det höjer dopaminet i hjärnan och man blir lugn o på bättre humör, lite speedad dom första timmarna också ibland.
Citera
2012-10-30, 17:43
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Funkar kanon ihop, det fina med Phenibut är att det höjer dopaminet i hjärnan och man blir lugn o på bättre humör, lite speedad dom första timmarna också ibland.
Ja, jag är redan helnöjd Verkar funka fin fint tillsammans med SSRI! Blir på bra humör och mår allmänt kalas bra på detta. Känner att det påverkar dopaminet och jag är lagom pigg men ändå lugn. Rätt subtilt känns det som. Ska hålla mig till 2 ggr i veckan så jag inte riskerar hårda AT:s bara..

Med tanke på priset är ju Phenibut fett värt!
Citera
2012-10-30, 17:48
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Ja, jag är redan helnöjd Verkar funka fin fint tillsammans med SSRI! Blir på bra humör och mår allmänt kalas bra på detta. Känner att det påverkar dopaminet och jag är lagom pigg men ändå lugn. Rätt subtilt känns det som. Ska hålla mig till 2 ggr i veckan så jag inte riskerar hårda AT:s bara..

Med tanke på priset är ju Phenibut fett värt!

På en burk jag köpte en gång stod det att det kunde tas max 5 dagar i sträck sedan paus 2 dagar innan man börjar på nytt.
Citera
2012-10-30, 18:00
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
På en burk jag köpte en gång stod det att det kunde tas max 5 dagar i sträck sedan paus 2 dagar innan man börjar på nytt.
Okej, tackar för den infon. Få se till att inte hålla på överdosera för mycket bara. Får se om jag kör ett mindre race på några dagar och paus lika många dagar. Vet ju, efter ha läst endel av dina inlägg Slingan, att en Gobbe AT inte är att leka med och att detta kan ge liknande AT. Aja, det blir som det blir. Blandat med lite koffein nu också eftersom det ska boosta lite Riktigt fint att ha något ångestdämpande som inte syns på UP!

Mvh

Edit: Tar 200mg till nersvept med vatten
Citera
2012-11-09, 11:35
Medlem
Slingshots avatar
Får ni med större pupiller utav Phenibut på höga doser?
Citera
2012-11-18, 07:17
Medlem
BananDannes avatar
Jag får större pupiller,men dom reagerar på ljus,inte som SC.
Danne.
Citera
2012-11-18, 08:32
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Får ni med större pupiller utav Phenibut på höga doser?
Som du själv sagt, alla GABA-b droger verkar fixa snygga pupiller (om man tycker som jag).

Kan phenibut jämföras med baklofen och tvärt om?
Citera
2012-11-18, 13:11
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Som du själv sagt, alla GABA-b droger verkar fixa snygga pupiller (om man tycker som jag).

Kan phenibut jämföras med baklofen och tvärt om?

Mjo.

Phenibut påverkar dopamin plus GABA-A i höga doser vilket inte baklofen gör men baklofen är mkt mer potent per mg än Phenibut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in