2012-01-27, 09:28
Medlem
Flinta82s avatar
Instämmer med att dom var bättre förr men det är precis ett sånt här program som dom ska göra. I möten med främmande människor gör dom sig som bäst då jag tycker att dom är riktigt duktiga på det sociala spelet och att få folk att öppna upp sig samt göra humor av dessa möten utan att förnedra människor och ägna sig åt lyteskomik.

Tror det kan bli ett litet uppsving för F&F (som dom verkligen behöver). Tycker att "Grattis världen" var det senaste programmet som var riktigt bra från deras sida.
Citera
2012-01-27, 10:18
Medlem
Jag tror det kan bli ett bra program. Kul med något nytt att kolla på.

Det finns så mycket dåligt svenskproducerat på reklamkanalerna för tillfället så ett nytt f&f kommer nog göra gott! =)
Citera
2012-01-27, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Slutar dem här killarna någonsin att producera program? Jag har aldrig direkt kollat på deras program men det känns som att det är nya program varenda gång man hörtalas om clownerna.

Däremot är det lika bra som 100 Höjdare vilket jag tvivlar på, så kanske jag kan ger det en chans!
Deras program är ju dock oftast väldigt bra. imo
Citera
2012-01-27, 15:18
Medlem
Farmen-Bosses avatar
Deras egenproducerade podcast är guld. Magnifik. Fantastisk.

Årskrönikan de gjorde för en knapp månad sedan - beordrad och antagligen med järnhand styrd utan Kanal 5, var däremot ett magplask modell större. Vidrigt PK och inte alls i Filip och Fredrik-anda.

Personligen känns det som att allt de får jobba fritt med (t.ex. Podcasten och antagligen det här kommande programmet) blir bra. När de får input från Kanal 5 eller andra kommer det i kläm för deras kreativitet.
Citera
2012-01-27, 16:12
Medlem
Lightnights avatar
Jag tror att det nya programmet blir bra. De kommer inte att befinna sig i en studio utan vara ute vilket är det de är bäst på. Fast jag blev lite besviken när jag hörde att de bara kommer att resa runt i Sverige.

Problemet med F&F är att de hela tiden bara gör nya produktioner. Varför fortsätter de inte med koncept som de vet funkar? "100 höjdare" funkade bra och det gjorde de väl 5 säsonger av. Varför inte göra mer "Grattis världen" och "Boston tea party" när de vet att det funkar?
Citera
2012-01-27, 16:32
Medlem
Läste början av tråden och tappade så smått hoppet om mänskligheten. Inget allvarligt, det händer ju titt som tätt. Hoppade till sista sidan för att se om tråden fortsatte i samma negativa anda full av oförståelse för två av Sveriges största mediegenier.
Men här fann jag åter igen lite hopp.

Jag tror att Får vi följa med? kan bli riktigt bra. Inte en succé då, som nämndes tidigare, den stora massan inte sväljer deras bra produktioner med hull och hår. Men, definitivt bra!
Citera
2012-01-27, 17:11
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Jag tror att det nya programmet blir bra. De kommer inte att befinna sig i en studio utan vara ute vilket är det de är bäst på. Fast jag blev lite besviken när jag hörde att de bara kommer att resa runt i Sverige.

Problemet med F&F är att de hela tiden bara gör nya produktioner. Varför fortsätter de inte med koncept som de vet funkar? "100 höjdare" funkade bra och det gjorde de väl 5 säsonger av. Varför inte göra mer "Grattis världen" och "Boston tea party" när de vet att det funkar?

De tröttnar helt enkelt - och älskar att hitta på nya prylar.

Dock är det förjävla tråkigt att Grattis Världen sändes i så få avsnitt.
Där fanns det verkligen mer att hämta!
Citera
2012-01-27, 19:25
Bannlyst
Får vi följa med kommer att bli succe. Filip och Fredrik har på senare tid stått för några rejäla fiaskon så som Nittileaks och Årskrönika. I Får vi följa med kommer Filip och Fredrik få göra det de absolut är bäst på; att vara i den riktiga världen är träffa riktiga människor, till skillnad ifrån att sitta och snacka en stel studio med påhittade kändisar. Att Filip och Fredrik träffade riktiga människor har ju varit just anledningen till att program som Lite sällskap, Grattis världen och 100 Höjdare blivit sådana succéer. Det kommer bli succé, jag lovar.
Citera
2012-01-27, 19:57
Medlem
DIEXELs avatar
Då kan dom väl lika gärna göra en ny säsong av Grattis världen, där det redan finns en efterfrågan för en andra säsong...
Citera
2012-01-28, 00:44
Medlem
relativs avatar
Kollade på trailers och de var ju riktigt tråkiga. Men jag tror ändå programmet kan bli grymt! De har ju en tendens att lyckas dra fram det roliga i folk.
Citera
2012-01-29, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Förstår inte vara vara för ska klagas på F&F produktioner, jävla svenne psykos att klaga så fort det går ni som klagar kolla på ensam mamma söker eller Lyxfällan,Sjunde himlen,Äntligen hemma
istället då och håll käft!! Visst att dom var lite bättre för när dom var i tjugors åldern men allt åldras

Finns inga bättre program i Sverige än dom F&F producerar vi ska vara jävligt tacksamma för att dom dök upp.fast det finns som sagt en del som hellre ser rip off programs gladiatorerna m.m men köp ni eran chipspåse och lördags godis och se på bingolotto och ta livet av er....

Äsch knip käft själv! Du klagar på att andra klagar är du så mycket bättre då?
De har rätt att uttrycka sin åsikt om vad de tycker om Filip & Fredrik! Jag kan uttrycka det likadant dem är fan inte underhållande.

Det känns som just den industrin bara står stilla med dessa återkommande fåniga dokusåpor, eller en jävla massa dynga med par som gör idiotiska grejer.
Citera
2012-01-29, 10:11
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Då kan dom väl lika gärna göra en ny säsong av Grattis världen, där det redan finns en efterfrågan för en andra säsong...

De vill väl inte möjligöra en möjlighet att "förstöra" ryktetet som Grattis Världen har. Det är ingen tvekan om att det är deras bästa program någonsin.

Jag hade gärna sett fler avsnitt av Boston Tea Party däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in