2012-02-29, 15:14
Medlem
Är det nån som vet vilken låt som spelas i fjärde avsnittet när dom träffar den där tanten som klär sig i rosa och låter henne bli fotad? Låter som nån italo discolåt från 80talet, ruskigt bra är den iaf.

http://www.kanal5play.se/program/play/farvifoljamed-s01e04 låten börjar spelas vid 40:48

"In my beautiful dream
If I understand it
Is it not what it seems
When I take your hand
Beautiful girl"

Nånting sånt, sen är det vissa rader som man inte fattar vad han sjunger. Jag provade att dra ner deras playlist till spotify men den fanns inte med där.
Senast redigerad av Fenderman 2012-02-29 kl. 15:17.
Citera
2012-02-29, 15:37
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArvidoElit
en grej jag reagerade var när Filip och Fredrik knackade på hos en grabb så öppnar hans fru och säger att mannen är på dass. Fredrik frågar då om det är nummer två, men det är det ej. Sen så när mannen kommer ut säger han det var nummer ett. Hur fan visste han att det var på samtalsämne med nummer ett och nummer två?
Gissning ett är att han helt enkelt slänger sig med sådana uttryck själv. Jag hade nog själv refererat till kiss och bajs som "ettan" och "tvåan" eller "det lilla" och "det stora" i det där sammanhanget.
Gissning två är att han helt enkelt hörde dem, eftersom väl, rätta mig om jag har fel, toalettdörren gick direkt ut i hallen där de stod. Det ska inte mycket till för att höra då. Det är få toaletter som inte ger ifrån sig oönskat mycket ljud så jag tvivlar inte på att det fungerar likadant åt andra hållet.
Citat:
En annan "slump" jag sett är precis när de varit på mumsmums fabriken och sedan åker till svensexan, då smetar en kille in en annan med mumsmums varpå Philip säger; vilken slump att det var mums mums. I think Not.
Nej det tror inte jag heller, men han låter inte jätteövertygad själv heller. Jag tänkte mig att han var ironisk när han sa det, men det vet man ju aldrig. Antar att de hade med sig mumsmums för att se om de kunde göra något roligt med det senare, eller om de fick syn på det och köpte det under ett stopp i en livsmedelsbutik.
Citera
2012-02-29, 16:51
Medlem
Gautamas avatar
Vad är poängen med att analysera programmet och leta tecken på att det inte är "äkta"? Ni är väl för fan inte födda igår - alla vet väl hur man gör TV vid det här laget. Njut för fan av ett bra och hyfsat spontant program. Hade ni tyckt programmet varit bättre om det var 100% spontant och alla tråkiga och intetsägande möten inte klipptes bort?
Citera
2012-02-29, 18:36
Medlem
hayduts avatar
Tycker detta program är mycket bättre än deras andra nya program (tex vem kan slå f&f, breaking news osv) just pga av det är lite mer som deras äldre program i stuket, inget går ju dock upp mot Ursäkta röran

"Besynnerlig produktplacering av MumsMums" haha
Citera
2012-02-29, 22:09
Medlem
FarbrorTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenderman
Är det nån som vet vilken låt som spelas i fjärde avsnittet när dom träffar den där tanten som klär sig i rosa och låter henne bli fotad? Låter som nån italo discolåt från 80talet, ruskigt bra är den iaf.

http://www.kanal5play.se/program/play/farvifoljamed-s01e04 låten börjar spelas vid 40:48

"In my beautiful dream
If I understand it
Is it not what it seems
When I take your hand
Beautiful girl"

Nånting sånt, sen är det vissa rader som man inte fattar vad han sjunger. Jag provade att dra ner deras playlist till spotify men den fanns inte med där.

Vet inte vilken låt den är, men den bör ligga med i Kanal 5s "får vi följa med" playlist på Spotify, ta en titt! Låtarna från senaste avsnittet ligger alltid längst ner och listan fylls på efter att avsnitten visas.

http://open.spotify.com/user/kanal5/playlist/0N59oJIixr4mVSYzsE4GFD
Citera
2012-02-29, 23:12
Medlem
fritjofkonkass avatar
Riktigt kul avsnitt, skrattade när de satt omgivna av hundar i ett baksäte och snackade om honungsinkletade underliv. "Nej, han gillade inte Septembers fitta...!"
Citera
2012-02-29, 23:15
Medlem
Det här programmet är i mina ögon riktigt, riktigt bra. Gillar F&F sedan innan, men det här är weltklasse.
Citera
2012-02-29, 23:38
Medlem
F&F är väl ändå dem som gör bäst tv i sverige. Ingen har väl så oprövade och genialiska idéer som herrarna(borste från Nitti Leaks och Vem kan slå Filip & Fredrik(som dem själva sagt att det är ett jävla skitprogram som dem ENDAST gör för att dra ihop lite pengar) Tycker "Får vi följa med?" är riktigt bra, men inte i klass med "Grattis Världen"
Citera
2012-02-29, 23:59
Medlem
"Får vi följa med?" tycker jag än så länge är ett väldigt trevligt program och jag följer det, hittills, med nöje! Visst, det är inte alls i stil med exempelvis "Grattis världen" - men det återstår att se hur programmet utvecklar sig.

Någon som vet hur många episoder som kommer att sändas av detta programmet?
Citera
2012-03-01, 00:54
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoKatten
F&F är väl ändå dem som gör bäst tv i sverige. Ingen har väl så oprövade och genialiska idéer som herrarna(borste från Nitti Leaks och Vem kan slå Filip & Fredrik(som dem själva sagt att det är ett jävla skitprogram som dem ENDAST gör för att dra ihop lite pengar) Tycker "Får vi följa med?" är riktigt bra, men inte i klass med "Grattis Världen"
Var har de sagt att Nitti Leaks och Vem kan sla... producerades for pengarna? Jag ar sugen pa kallor.
Citera
2012-03-01, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Vad är poängen med att analysera programmet och leta tecken på att det inte är "äkta"? Ni är väl för fan inte födda igår - alla vet väl hur man gör TV vid det här laget. Njut för fan av ett bra och hyfsat spontant program. Hade ni tyckt programmet varit bättre om det var 100% spontant och alla tråkiga och intetsägande möten inte klipptes bort?

Nej, men det skulle vara kul med ett x-tra avsnitt där de visade sånt som blivit bortklippt. Bara för att visa "så jäkla enkelt är det inte".

Angående Filips "personkännedom", det första som dök upp i huvudet när det gällde hotellvaktarens musiksmak var CCR. Ska man vara fördomsfull var ju tjommen urtypen för deras fans.

Vad gäller pastorn så lyste det frikyrklighet lång väg om honom. Gissade själv på pingströrelsen, då det är den vanligaste i min lilla håla, missionförbundet förekommer här nästan inte alls. Skulle tro att
Missionskyrkan är den största frikyrkan i Köping.
Citera
2012-03-01, 01:45
Medlem
EnAlbatross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Var har de sagt att Nitti Leaks och Vem kan sla... producerades for pengarna? Jag ar sugen pa kallor.
Perception.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in