2012-03-06, 05:53
Medlem
Men det där "får vi följa med-konceptet" rök all världens väg. Av en slump träffar de en kvinna som skall slänga sina pungkulor. Visst.
Citera
2012-03-06, 06:06
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deleterious
Du har fått din bild av Bergsjön från Flashback. Har man vart i sådana områden personligen så vet man att man inte blir våldtagen och/eller misshandlad med allra största sannolikhet. 99 % i dessa områden är trevliga.

Visst är det betydligt mer våld i dem områdena, men det har till stor del en socioekonomisk förklaring. Precis som att våldet i vilket land man än väljer är mycket mindre i mer välbärgade områden. Överklassen i Afghanistan, Irak, Föreande Arabemiraten, misshandlar/rånar/våldtar inte andra.

Kollar man på etniska svenskar så är överrepresentationen när det gäller grovt våld, mycket stor bland låginkomsttagare och lågutbildade, samt män.

Kvinnor utmärker sig, oavsett hur fattiga de är så begår de väldigt få våldtäkter, rån och andra grova våldsbrott.
Jag är beredd att hålla med dig. Jag har själv åkt på klasssafari ut till Bergsjön för att hälsa på vänner osv till mig har även åkt på klasssafari upp till Lövgärdet som räknas som Göteborgs slum nr1 vilket är riktigt trevligt och mysigt. Bor själv i ett 141 område numera där det finns båda klasser om man vill åka på en trevlig klasssafari någon dag fram över.
Citera
2012-03-06, 06:31
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesterFace
Vidrigt ändå att byta kön, fyfan! Idioti säger jag bara, vill bara ha uppmärksamhet från omvärlden. Att Siri var kvar vid "hans" sida får mig att tvivla på mänskligheten.
Nu lever vi ändå i ett åsiktsfritt samhälle så måste jag fråga dig passar inte Kdu dig bäst som parti som kommer i från stenåldern. Det är väl upp till Hen att välja ett könsbyte om nu inte personen trivs som man så får hen väl byta ut kuken mot en fitta. Det är endå inte en han utan en hen.
Citera
2012-03-06, 07:51
Medlem
Torgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteooo
Haha där var ju min gamla kran
Vem av dem?
Citera
2012-03-06, 08:21
Medlem
robomans avatar
Bara bra igen, det är ett så skönt och avslappnat program det här.

Jag anade oråd när de åkte till andra förorten, nu kommer det bli hårda tongångar på flashback. Men kom igen, det är bara löjligt att tro att de har en agenda med det. ALLA i programmet framstår som glada och sköna människor, så varför skulle de visa arga invandrare? Klart att det fanns folk som var mer ogästvänliga även i förorterna, men sådana personer vill de ju inte visa över huvud taget, varken i Kiruna eller i förorterna.
Citera
2012-03-06, 08:29
Medlem
svulles avatar
Gillade stekaren på 14 som stod i Tommy Hilfiger-tröjan och glassade.

I övrigt lika underhållande som vanligt. Visst känns det väldigt uppdiktat till och från, men jag gillar programmet ändå. Blir det 8 avsnitt, eller hur är det?
Citera
2012-03-06, 08:36
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Louise....han påminner hela tiden om Per Fritzel i Galenskaparna tycker jag
både i utseendet och röstmässigt!

Du tänker på Jan Rippe tror jag, för det gjorde iaf jag!
Citera
2012-03-06, 09:09
Medlem
Patetiskt jävla avsnitt, dom framställer dom rika svenskar som tråkiga och dryga snobbar medans alla grabbarna från Lindängen( var mestadels hermosdal dom visade ifrån) som är så "sköna och trevliga grabbar".

Vissa av dessa "sköna och trevliga grabbar" som visades i gårdagens avsnitt var inblandade i Wendy's rånet.
http://www.expressen.se/kvp/kvinna-ranmordad-pa-krog-i-malmo/
Där dom rånade resturangen, hög ut ett öga på pappan och mördade mamman med en kniv framför ögonen på deras barn. Deras brottslista slutar långt ifrån där också.

Kan garantera att Filip och fredrik aldrig hade gått i det området själva en mörk kväll för då hade dom utan tvekan blivit rånade istället. Jävla pajas program och hyckleri det här.
Citera
2012-03-06, 09:14
Medlem
SnaskStefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Gillade stekaren på 14 som stod i Tommy Hilfiger-tröjan och glassade.

I övrigt lika underhållande som vanligt. Visst känns det väldigt uppdiktat till och från, men jag gillar programmet ändå. Blir det 8 avsnitt, eller hur är det?

Visst är det uppdiktat! Fredrik skriver i sin blogg att dom hängde på pizzerian i 6 timmar innan dom träffade henne, så visst slank där igenom ett antal personer som inte ville vara med på tv/höll måttet.
Citera
2012-03-06, 09:29
Medlem
JJ.Berzeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rzll
Patetiskt jävla avsnitt, dom framställer dom rika svenskar som tråkiga och dryga snobbar medans alla grabbarna från Lindängen( var mestadels hermosdal dom visade ifrån) som är så "sköna och trevliga grabbar".

Vissa av dessa "sköna och trevliga grabbar" som visades i gårdagens avsnitt var inblandade i Wendy's rånet.
http://www.expressen.se/kvp/kvinna-ranmordad-pa-krog-i-malmo/
Där dom rånade resturangen, hög ut ett öga på pappan och mördade mamman med en kniv framför ögonen på deras barn. Deras brottslista slutar långt ifrån där också.

Kan garantera att Filip och fredrik aldrig hade gått i det området själva en mörk kväll för då hade dom utan tvekan blivit rånade istället. Jävla pajas program och hyckleri det här.

Eller kanske var det sa att just dessa rika svenskar var trakiga och dryga? (Dock har jag ingen aning da jag verken kanner svenskarna eller blattarna)

Utveckla garna deras inblandning.

Det ar val ganska sjalvklart att de aldrig skulle gora, tanker du efter lite sa finns det nog platser du har besokt dagtid som du knappast skulle satta din fot nattetid.
Citera
2012-03-06, 09:42
Medlem
TheRotters avatar
I en livesänd podcast för några veckor sen fick Fredrik frågan när han skämts mest över Filip. Då berättande han att det faktiskt skedde i somras när Filip på en pizzeria frågade en kvinna om hon alltid har varit en kvinna. Han berättade att han var tvungen att gå iväg för det finns ingen bra fortsättning efter en sån fråga.

Dessutom är ju vissa av er på gränsen till efterblivna när ni förväntar er att Filip och Fredrik känner ett ansvar att måla upp någon jävla bild av förorten som farlig för att "så är det minsann!!". Jag brukar irritera mig på deras alkoholromantisering men vafan. Vad ska man begära. Älskar dem.
Citera
2012-03-06, 09:47
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunalarbetaren
Men det där "får vi följa med-konceptet" rök all världens väg. Av en slump träffar de en kvinna som skall slänga sina pungkulor. Visst.
För andra gången - de har sagt att de var där och väntade i ungefär fem timmar på att någon intressant skulle dyka upp. Så så konspiratoriskt som du tror programmet är stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in