2012-03-06, 11:40
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnaskStefan
Visst är det uppdiktat! Fredrik skriver i sin blogg att dom hängde på pizzerian i 6 timmar innan dom träffade henne, så visst slank där igenom ett antal personer som inte ville vara med på tv/höll måttet.

Vet inte om jag kallar det uppdiktat att stå och vänta i 6 timmar, så om de skulle sända dessa sex timmar är det inte uppdiktat? Klart de klipper lite så det blir bra TV. Uppdiktat är det om de aktivt skulle ringt till Louise och bett henne komma dit och låtsats att det var en slump. Nu var det slumpen på riktigt som gjorde att de träffades.

Håller dock med om att de ibland har osannolikt tur när de hittar sina offer. Tänker närmast på den lille mannen med cykel i Norrköping(?), att just han blev den tionde kändes för bra för att vara sant, samma med mannen i första avsnittet som skulle till Sundsvall. Men sanningen är väl bara att F&F är extremt duktiga på att lyfta fram det intressanta hus människor och framställa dem från sin bästa sida.
Citera
2012-03-06, 11:42
Medlem
razaones avatar
Fan dom borde träffa upp folk från den här tråden. Är säkert mycket mer märkliga människor här än te x mannen som slängde sina pungkulor!
Citera
2012-03-06, 11:45
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kessler
Så fruktansvärt tråkigt att mångkulturkramarna F&F bara måste visa hur mycket de älskar mångkulturen och hatar all slags svenskhet. Okej om de hamnat i bergsjön av slump men nu var det ju så uppenbart att de ville dit. Har ingenting emot att få se hur det var där och så men man blir irriterad på när de försöker vara fanbärare för mångkulturen.

Du är en typisk konspirationsteoretiker. De har knappt träffat en enda blatte under hela säsongen utan bara mött supersvennesvenskar och så fort de möter en invandrare i ett invandrarområde är de "mångkulturkramare". Filip och Fredrik hatar inte alls Sverige, jag fattar inte var du fått det ifrån, hela programmet är ju en hyllning till Sverige, svenskarna och svenskheten (precis som majoriteten av deras program).

Är du sur för att snobbarna var stiffa och svintråkiga (bortsett från lill-braten) och invandrarna var sköna?
Citera
2012-03-06, 11:50
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rzll
Patetiskt jävla avsnitt, dom framställer dom rika svenskar som tråkiga och dryga snobbar medans alla grabbarna från Lindängen( var mestadels hermosdal dom visade ifrån) som är så "sköna och trevliga grabbar".

Vissa av dessa "sköna och trevliga grabbar" som visades i gårdagens avsnitt var inblandade i Wendy's rånet.
http://www.expressen.se/kvp/kvinna-ranmordad-pa-krog-i-malmo/
Där dom rånade resturangen, hög ut ett öga på pappan och mördade mamman med en kniv framför ögonen på deras barn. Deras brottslista slutar långt ifrån där också.

Kan garantera att Filip och fredrik aldrig hade gått i det området själva en mörk kväll för då hade dom utan tvekan blivit rånade istället. Jävla pajas program och hyckleri det här.

Hur vet du det? Det var 8 år sedan så dessa killar skulle väl ha varit i 14-15-årsåldern då.
Citera
2012-03-06, 11:59
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Det var så dom vinkla det ja! Snälla Araber - dryga svenskar...
Såg dock inte en enda arab igår. Däremot en massa balkaneser...
Citera
2012-03-06, 12:02
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrguitar
Någon som vet vilken låt det är som spelas när dom lämnar lill-bitch hehe? Finns inte i spellistan

Ni som inte kommer ihåg

http://kanal5.se/web/guest/farvifoljamed/-/artikel/av/b7xA/1097/5029303/1.0 ca 20:30 tackar tackar!

Vill också hitta den låten. Har använt TrackID och googlat rader ur texten utan resultat
Citera
2012-03-06, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Hur vet du det? Det var 8 år sedan så dessa killar skulle väl ha varit i 14-15-årsåldern då.

Jag bor i närheten själv.
Vissa av killarna är idag 24 skulle jag tro, så 16 år var vissa när det inträffade. Dom yngre som var med i avsnittet säljer ändå droger och rånar folk. Håller inte med F&F att det är ett gäng "sköna grabbar".
Citera
2012-03-06, 12:57
Medlem
Zedss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rzll
Jag bor i närheten själv.
Vissa av killarna är idag 24 skulle jag tro, så 16 år var vissa när det inträffade. Dom yngre som var med i avsnittet säljer ändå droger och rånar folk. Håller inte med F&F att det är ett gäng "sköna grabbar".

Nä men hur fan tror du dom skulle kunna veta om dessa säljer droger eller inte? Stöter man på folk som dom gör och folket är trevliga och verkar sköna så är de klart man ser de som "sköna grabbar"?

Sen när man får en lite djupare blick av en människa kan man börja fundera kring annat. Men de lärde ju inte direkt "känna" dessa grabbar.
Citera
2012-03-06, 13:11
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Såg dock inte en enda arab igår. Däremot en massa balkaneser...

Ökenapor, sandnegrer,turkar balkaneser,araber,alibbabor m.m

Same shit different name och det vet du!
Citera
2012-03-06, 13:16
Medlem
Jag tycker programmet igår var bland det konstigaste jag sett på länge, framför allt Louise. Mycket märkligt. Men på något sätt bra tv ändå!
Citera
2012-03-06, 13:18
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Du tänker på Jan Rippe tror jag, för det gjorde iaf jag!
Står du fortfarande fast vid Rippe efter det här?
http://www.youtube.com/watch?v=D97C-HJIIL4
Citera
2012-03-06, 13:19
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorA
Du är en typisk konspirationsteoretiker. De har knappt träffat en enda blatte under hela säsongen utan bara mött supersvennesvenskar och så fort de möter en invandrare i ett invandrarområde är de "mångkulturkramare". Filip och Fredrik hatar inte alls Sverige, jag fattar inte var du fått det ifrån, hela programmet är ju en hyllning till Sverige, svenskarna och svenskheten (precis som majoriteten av deras program).

Är du sur för att snobbarna var stiffa och svintråkiga (bortsett från lill-braten) och invandrarna var sköna?

Bra sagt. Tack för att du skrev det där, återställer lite aV min förlorade tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in