2012-03-05, 23:33
Medlem
VonFanderblads avatar
"Jag blir så generad att jag kliar av mig en jävla finne här nu! " Rolig kommentar och trevligt att se Fredriks lite mer sympatiska sida.
Citera
2012-03-05, 23:38
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Vad fan är det med folk på det här jävla forumet? De reser runt i Sverige för att leta upp intressanta karaktärer och gör så. Var de hittar dem är totalt irrelevant och faktum är att invandrarna idag är mångt mycket roligare än vad många andra i programmet varit.

Men herregud man måste väl ändå få lov att granska filips och fredriks uppenbara vänster agenda

Som någon tidigare skrev så är inslaget om göteborg är ett exempel på den indoktorering vi ser överallt i svensk media, de rika etniska svenskarna framställs som tråkiga, stela och otrevliga. Filip dolde inte sin avsky och byggde upp kontrasten för vad som komma skall..

Invandrarna i Bergsjön däremot är trevliga, avslappnade och kula. Här hänger alla runt och umgås på torget hela dagen, fan va soft i Bergsjön liksom.

Ponera att killen de hängde med i bergsjön va svensk. Tvivlar på at han hade blivit lika folkär, en outbildad white trash snubbe på väg hem från städjobbet och ska tömma i flickvännen.
Citera
2012-03-05, 23:38
Medlem
Glutamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Vem fan bryr sig om det ger en rättvis bild av något? Det är ett underhållningsprogram, vars syfte är att underhålla tittarna, inte utbilda dom i brottsstatistik. Du måste vara rejält dum i huvudet om du sätter dig framför den här typen av program och förväntar dig att man ska filma en våldtäktsneger för varje "skön turk på moppe"-karaktär när man besöker invandrarområden.

Du måste vara rejält dum om du inte förstår att dessa typer av program påverkar svensken och hans tänkande. Finns gott om idioter i detta land som tror på allt dem ser på tv. Finns säkerligen dem som nu sitter och tror att Bergsjön och lindängen är trevliga områden med trevligt folk
Citera
2012-03-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glutamine
Du måste vara rejält dum om du inte förstår att dessa typer av program påverkar svensken och hans tänkande. Finns gott om idioter i detta land som tror på allt dem ser på tv. Finns säkerligen dem som nu sitter och tror att Bergsjön och lindängen är trevliga områden med trevligt folk

Absolut tror/vet vi att det finns trevliga människor i dessa områden! Det visar inte minst dessa personer som vi såg idag. Du vet; bara för att man är blatte behöver man inte vara kriminell Klart att inte Bergsjön är paradiset på jorden, men ty det är inte långedrag-överklassskiten heller.

Värre med plastikoperationer, tycker jag.
Citera
2012-03-05, 23:47
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle84
Bästa avsnittet hittills, helt klart. Louise och Siri, vilken historia.

Däremot var ju övergångarna mellan inslagen otroligt skruvade. Killen i Malmö säger på måfå "Trollhättan" där F&F hittar en pizzeria med "kul" skylt där sedan Louise bara råkar komma in och beställa en quattro. Jag fattar såklart att inslagen aldrig visas i verklig följd och att mycket i situationerna styrs av produktionen. Men nu blev det orimligt.
Frpn deras blogg www.filipochfredrik.com
Citat:
Det började på en pizzeria i Trollhättan, där vi hade hängt i fem sex timmar i väntan på att nån intressant person skulle kliva in, sedan ställde Filip en obekväm jävla fråga till en kund och då rullade det igång.
Citera
2012-03-06, 00:04
Medlem
Fantoamens avatar
Det verkar vara ett roligt program och de är ju två ganska sköna grabbar så vad kan gå fel? Visst lite tjatigt tema kanske men jag gillar det!
Citera
2012-03-06, 00:08
Medlem
Mad.Seasons avatar
Att Fredrik skämdes över att Filip var framfusig på pizzerian är ju delvis förståeligt men det är ju bra att han är rätt på sak. Men att Fredrik sedan krälar runt på golvet med ett myntinkast hos en okänd människa är ju bara pinsamt! Speciellt med tanke på vad saken gällde ifråga också.
Citera
2012-03-06, 00:19
Medlem
Filip & Fredrik gör bra TV när allt är spontant och sker på deras vilja. Då är det underhållning
Citera
2012-03-06, 00:23
Medlem
sjukt bra avsnitt
Citera
2012-03-06, 00:51
Medlem
Bara jag som fick känslan av att Siri blev intvingad i förhållandet med Louise? "Vi fick fortsätta som Louise och Siri eller så skulle hon vara borta helt och hållet" Lasse försökte alltså ta livet av sig och det här var det enda som gällde
Citera
2012-03-06, 00:57
Medlem
Kesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Mycket blattar i kvällens avsnitt.
Så fruktansvärt tråkigt att mångkulturkramarna F&F bara måste visa hur mycket de älskar mångkulturen och hatar all slags svenskhet. Okej om de hamnat i bergsjön av slump men nu var det ju så uppenbart att de ville dit. Har ingenting emot att få se hur det var där och så men man blir irriterad på när de försöker vara fanbärare för mångkulturen.
Citera
2012-03-06, 00:57
Medlem
526s avatar
Så jävla trött på deras hånleeende mobbar tv skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in