2012-03-05, 23:19
Medlem
zBr9s avatar
Bra program men störde mig på vissa saker.
  • Att F&F stod bredvid en moppe, dom skulle ju aldrig köra moppe
  • Att F&F gick in på en pizzeria, dom skulle ju aldrig jobba som pizzabagare
  • Att F&F åkte båt, ingen av dom har ju ens skepparexamen

Men i övrigt var det ett riktigt kul avsnitt.
Citera
Medlem
ProfessorAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
http://oi44.tinypic.com/hunmo4.jpg

Tack så oerhört mycket!
Citera
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesterFace
Vidrigt ändå att byta kön, fyfan! Idioti säger jag bara, vill bara ha uppmärksamhet från omvärlden. Att Siri var kvar vid "hans" sida får mig att tvivla på mänskligheten.
Att Siri står kvar vid hennes sida ger mig hopp om mänskligheten. För övrigt helt ok avsnitt! Rankar nog fortfarande andra avsnittet som det bästa!
Citera
2012-03-05, 23:20
Medlem
Glutamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleThat
Vadå dubbelmoral? Man kan ju fortfarande vara trevlig och glad mot personer man möter. Och, du kommer nog inte tro mig när jag säger detta, men bara för att man besöker Bergsjön betyder inte det att man MÅSTE bo där!
Sen är ju inte dessa möten annorlunda mot några andra de gjort, den enda skillnaden är bakgrunden på människan. Och är man inte helt Svensk så ska man tydligen inte finnas i Svensk tv enligt sådana som dig.

Å det älskade PK argumentet är nog det löjligaste som finns.

Briljant jävla avsnitt ikväll. Är det två avsnitt kvar?

Så du menar att Programmet ger en rättvis bild av Bergsjön och lindängen? Tror du alla blir lika väl behandlade som f&f blev om dem besöker dessa områden? Sen kan det säkert finnas bra folk i områden som Bergsjön och lindängen men programmet vinklas lite väl mycket för att vara sanningsenligt.
Citera
2012-03-05, 23:21
Medlem
Någon som vet vilken låt det är som spelas när dom lämnar lill-bitch hehe? Finns inte i spellistan

Ni som inte kommer ihåg

http://kanal5.se/web/guest/farvifoljamed/-/artikel/av/b7xA/1097/5029303/1.0 ca 20:30 tackar tackar!
Citera
2012-03-05, 23:23
Medlem
champagneshowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesterFace
Vidrigt ändå att byta kön, fyfan! Idioti säger jag bara, vill bara ha uppmärksamhet från omvärlden. Att Siri var kvar vid "hans" sida får mig att tvivla på mänskligheten.

Det är såna som du som får mig att tvivla på mänskligheten. Förövrigt ett kul avsnitt! Håller dock Johan i avsnitt 1 som den underbaraste hittils i serien :-)
Citera
2012-03-05, 23:25
Medlem
datoriprograms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutamine
Så du menar att Programmet ger en rättvis bild av Bergsjön och lindängen? Tror du alla blir lika väl behandlade som f&f blev om dem besöker dessa områden? Sen kan det säkert finnas bra folk i områden som Bergsjön och lindängen men programmet vinklas lite väl mycket för att vara sanningsenligt.

Det är inget reseprogram det här. Syftet är inte att spegla den allmänna atmosfären i ett samhälle - syftet är att träffa människor. Därmed har denna diskussion ingen egentlig grund. F&F är inte ute efter att ge en "rättvis" bild över ett område - vilket f.ö. är ett omöjligt uppdrag.

Snälla, lägg ner diskussionen. Det enda som gör den on-topic är väl det faktum att vi befinner oss på Flashback.
Citera
2012-03-05, 23:27
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glutamine

Vem fan bryr sig om det ger en rättvis bild av något? Det är ett underhållningsprogram, vars syfte är att underhålla tittarna, inte utbilda dom i brottsstatistik. Du måste vara rejält dum i huvudet om du sätter dig framför den här typen av program och förväntar dig att man ska filma en våldtäktsneger för varje "skön turk på moppe"-karaktär när man besöker invandrarområden.
Citera
2012-03-05, 23:28
Medlem
obehagligt avsnitt... bergsjön fullt med lata somalier, blatten som såg direkt att fredrik är en fjolla och började köra med honom, garanterar att tjejen var svensk också. och äckel gubben som har något fel i skallen.
Citera
2012-03-05, 23:31
Medlem
VonArsles avatar
obehagligaste va ju ändå i långedrags värdshus med lill bratten och äcklet i röda byxor. samt konferanshororna som inte ville snacka.
Citera
2012-03-05, 23:32
Medlem
Tvillingens avatar
Var ett ganska bra avsnitt och den bästa delen var nog den med Louise.

Tycker dock att Filip var lite väl respektlös när han fortsatte visa bilderna för Fredrik för att få honom äcklad, för jag hade inte velat se när någon blev spyfärdig ett flertal gånger när någon visade upp bilder på mig. Det spelar ingen roll vad det handlar om.

Något som däremot är kul i programmet är när de får lyssna på hemska saker någon har gått igenom i livet och utan att känna personen måste de stå där och se förstående och tröstande ut. Det blir mest ett seriöst men ändå sorgset ansiktsuttryck, lite nickande och någon kommentar.
Citera
2012-03-05, 23:32
Medlem
Andykaufmans avatar
Bästa avsnittet hittills!
Är det någon som vet hur många avsnitt det finns totalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in