2011-05-25, 22:26
Medlem
Detta ska bli intressant, Grattis världen var ju helt underbart bra. Hoppas att Pål hollender producerar det igen
Citera
2011-05-28, 22:40
Medlem
noniinas avatar
Ja Pål Hollender är med Och trevligare människa än Filip går nog inte att hitta, var på stan igår med min systerson i Luleå, och dom bestämde sej för att följa med han, så dom höll på filma halva dagen, har nog inte skrattat så här mycket på länge, ska bli kul att se när det kommer på tv,
Citera
2011-05-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noniina
Ja Pål Hollender är med Och trevligare människa än Filip går nog inte att hitta, var på stan igår med min systerson i Luleå, och dom bestämde sej för att följa med han, så dom höll på filma halva dagen, har nog inte skrattat så här mycket på länge, ska bli kul att se när det kommer på tv,

Så Filip och Fredrik följde dig och din systerson? Får man fråga vad ni gjorde? Var allt utan "manus" så att säga, bara improviserat
Citera
2011-05-28, 23:49
Medlem
Valhalls avatar
Ska faktiskt bli kul att se vad de har för sig den här gången, för väldigt ofta så brukar dessa två herrar överskattas en hel del enligt mig. Vissa grejer de har gjort har faktiskt varit roligt, men det återstår ju att se nu vad de fixar fram
Citera
2011-05-28, 23:50
Medlem
Som tidigare sagt får vi hoppas detta blir bättre än dem senaste produktionerna som inte hållt samma klass som deras tidigare.

Hoppas fortfarande på att det en dag kommer att spelas in nya avsnitt av High Chaparral, som jag tycker bjöd på en grym underhållning. Likaså 100 höjdare.
Citera
2011-05-29, 00:03
Medlem
noniinas avatar
Ja allt var improviserat, dom stog utanför apoteket och prata med folk, sen var det typ den tredje som frågar vad vi gör den följer vi, dom låter slumpen avgöra allt inget manus, den dom följer får typ bestämma allt, dom filma väl i typ 5 timmar och medans dom var med oss så filma dom lite folk efter vägen.... Min systerson berättade att hans mamma fyllde år att vi var och letade present åt henne, så då kom dom på vi följer han och sen fixar vi en överraskning till hans mamma, min syster fick nog världens chock när hon ser att fredrik och filip står utan för hennes dörr i fängelse kostymer, min systerson valde nämligen maskerad tema på "överrasknings festen"

Jag höll mej bakom kamerorna, hade inte alls nån lust att va med i tv. Men min 5 åriga systerson som älskar vem kan slå filip och fredrik sprang runt som en speedad ja jag vet inte vad hela dagen framför kamerorna, roligt hade vi iaf.

Det roligaste blir nog att se på tv sen, en alkistant som kom ut på balkongen och började skrika filip och fredrik när vi hade hoppat ut ur taxin.
Hon blev så lycklig över att få träffa dom, så jag tror nästan hon fällde en tår eller 2, och försökte pussa filip vid ett tillfälle när hon bjöd in dom.. och hon bad dom klippa bort när hon svarade på frågan vad gör du idag? jag har druckit en hel platta med öl.
Citera
2012-01-04, 15:15
Medlem
SiSeniors avatar
Filip & Fredrik - Får vi följa med?

Efter fiaskot med årskrönikan nu i veckan känns de som folk mer och mer börjar tröttna på F&F. Många sätter därför sina förhoppningar i deras kommande program "Får vi följa med?". F&F är mycket hemlighetsfulla när de kommer till innehållet i serien men programtiteln sägs beskriva innehållet bra,
Citat:
Det heter ”Får vi följa med?” och titeln säger det mesta.
– Vi stöter på människor som vi följer med och porträtterar, säger Fredrik Wikingsson.
http://dagbladet.se/kulturnoje/1.3186789-filip-och-fredrik-spelar-in-i-sundsvall
Även media har hållit tyst om innehållet i serien (förmodligen för att de inte vet så mycket).

Jag hittade i alla fall en programtrailer om detta program som startar måndagen den 6 feb på Kanal 5. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KXf-lgANKRY

Vad tror ni,
kommer programmet bli en succé? Ett fiasko?
Kommer vi få möta lika mycket WT-människor som vanligt i deras program?
Kan detta program toppa High Chaparall?

Själv hoppas och tror jag på en dunder succé.
Citera
2012-01-04, 15:18
Medlem
Xiztecs avatar
Slutar dem här killarna någonsin att producera program? Jag har aldrig direkt kollat på deras program men det känns som att det är nya program varenda gång man hörtalas om clownerna.

Däremot är det lika bra som 100 Höjdare vilket jag tvivlar på, så kanske jag kan ger det en chans!
Citera
2012-01-04, 15:19
Medlem
Ettan^s avatar
Det verkar ju vara de enda sorts program de uppriktigt vill hålla på med. Åka runt och träffa folk, slänga in en massa popkultur-referenser ("fan, han liknar ju Börje Olsson från -78") och en massa inklippta bilder och texter.

Helst vill de väl vara i USA och träffa kändisar, men det här duger väl tills vidare. Personligen diggade jag F&F väldigt mycket tidigare, men nu känns det så tradigt på något sätt. Det känns som att de gör sina program mer för att synas i TV än för att underhålla oss som tittar.

Men jag hoppas att de lyckas hitta ett koncept som faktiskt är roligt att titta på! I rätt miljö kanske de fortfarande har en del att leverera.

EDIT: Såg trailern nu. Det verkar inte speciellt spännande, och jag faller tillbaka på min teori om att de helt enkelt vill synas i TV. Jag menar, att följa efter vanliga människor "tills de känner sig klara" känns ju extremt flummigt. I de flesta andra liknande program de har slängt ur sig följer de i alla fall efter människor som är lite speciella på något sätt. Nu kommer de väl bara haffa tag i slumpvis utvalda personer på gatan och haka på deras liv ett par timmar/dagar. Skumt.
Senast redigerad av Ettan^ 2012-01-04 kl. 15:22.
Citera
2012-01-04, 15:23
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Slutar dem här killarna någonsin att producera program? Jag har aldrig direkt kollat på deras program men det känns som att det är nya program varenda gång man hörtalas om clownerna.

Däremot är det lika bra som 100 Höjdare vilket jag tvivlar på, så kanske jag kan ger det en chans!

Det är väl lite av deras nisch att "spotta" ut program. Detta gör, tyvärr, att alla deras program inte alla gånger håller så hög kvalité. Årskrönikan, Vem kan slå Filip och Fredrik och valvakan under presidentvalet i USA är tre sådana bra exempel.
Men nu kanske de äntligen har förstått att det är denna typen av program dom gör bäst. Alla deras "reseprogram" håller nämligen väldigt hög klass.
Citera
2012-01-04, 15:27
Medlem
yoshi.arafats avatar
I deras podcast har de pratat en del om det. Kommer dock inte ihåg något specifikt.

Jag tror det kommer bli bra. Det låter som den sortens program som lite har blivit deras nisch; att träffa och uppmärksamma det vanliga folket och göra det intressant. Sen är F&F som mest underhållande när de kommunicerar med varandra på deras speciella sätt (det är därför deras podcast fungerar så bra).

Deras nyårskrönika vet jag att de inte la ner någon energi på så det lägger jag inte några som helst värderingar i.

Jag tror absolut inte att F&F på något sätt skulle vara "slut". Jag underhålls fortfarande något enormt av dem, på senare tid mestadels från podcasten visserligen, men det tyder på att de fortfarande är intressanta och har mer att komma med.

Sen finner jag ett oerhört potentiellt underhållningsvärde i att haka på helt vanliga människors vardagliga liv och höra deras historia. Jag tror i princip att varje enskild människa har en historia som är intressant. Varje människa är helt enkelt intressant. Det finns inga andra i tv-världen som uppmärksammar "vanliga" individer så som F&F gör. Därför tror jag att får vi följa med kommer fungera bra.
Senast redigerad av yoshi.arafat 2012-01-04 kl. 15:37.
Citera
2012-01-04, 15:30
Medlem
Autocratss avatar
Tycker det produceras i allt för snabb takt, program hit och dit. Inte ens riktigt kända tv-personligheter får program i den takten, vad beror det på? Har F&F eget produktionsbolag eller hur ligger det till? Man är väl inte ens färdiga med "vem kan slå..."?

Tycker att det låter lite intressant dock. Men blir nog något man ägnar en stund i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in