2012-02-09, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ejkreativ
Ska de inte åka utomlands någonting?

Om du kollar på förhandstitten av avsnitt två så åker man ju ända till Köpenhamn!
Citera
2012-02-09, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
Jag känner mig lite uppgiven inför "Får vi följa med". I sina tidiga program har de med värme, nyfikenhet och intresse träffat människor världen över och jag tittade som tonåring storögt på grattis världen och kände att, shit, fantastiska människor. Igår tyckte jag inte alls att de hade samma charm. Istället uppfattade jag någon form av föraktfull översittarattityd hos dem i bemötandet av sina medmänniskor.

De verkar ha anpassat sig efter den sociala kutym som råder på riche och anammat den i hela sitt förhållningssätt till social samvaro. Där de tidigare ställde frågor för att fördjupa sig i och hylla den något aparte människan fanns nu en hånfull och lite retlig ton hos dem jag fick lite ont i magen av.

Hur de med härskarteknik domderade över kvinnan i rött som inte alls tyckte att det var kul, eller bara hur Filip (lite spritig?) ställer frågan till BadenBadenfarbrorns fjälla och det bara osar hur opassande han är och att de inte alls vill ha honom där. Man tittar uppifrån sitt framgångsrika medieliv ner på de banala "vanliga människorna". Det blir bara så fruktansvärt fel!

Det kändes som när de tuffa killarna på högstadiet hittade sitt veckoliga mongo de hånfullt men uppmuntrande klappade i ryggen och hyllade, för att skratta åt bakom densamma tio minuter senare.

Programidén är genial, men hade gjorts bättre av två flummiga livsglada 20-åringar som ännu inte anammat citycynismen och är beredda att möta människor och deras livsöden på rätt nivå.
En intressantare spinoff hade varit att plocka ut de mest hånfulla ögonblicken i F&F:s beteende, hur de gått från de glada fyllona till alkissvinet och belysa hur de har förändrats sedan början av sin karriär, och deras reaktioner när de kritisk börjar granska sitt eget beteende och gör avbön inför svenska folket.

Är det bara jag eller finns det fler vuxna människor med samma uppfattning?

Håller med, de har blivit ett par dryga egenkära Stockholmare helt enkelt. Kanske behöver de kompensera pga att de båda kommer från småstäder och nu har "kommit upp sig"?

Men seriöst, varför behöver då hålla på och låtsas att det är så "spontant". Nä, detta var ingenting för mig.
Citera
2012-02-09, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Fast det om något är väl precis hur Filip och Fredrik alltid har varit?

Kanske är det så, men jag fick en känsla av att det var förberätt. Det gällde bara att hitta rätt tillfälle att ta upp det på. Brassestolar var tillräckligt nära baden-badenstolar.
Citera
2012-02-10, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Deras programtid variera alltid mellan 21:55 och 22:00. "Boston Tea Party" sändes alltid 21:55 t.ex. medan "Lite Sällskap" började 22:00.

Jo det vet jag, men trodde i det här fallet att 21:55 och 22:00 var samma sak
Citera
2012-02-10, 17:27
Medlem
Har nu sett förhandstitten av avsnitt 2 och kan någon vänlig själ skaka fram hemsidan till denna man som håller kurser för 60.000:- !!!

Det var bland det värsta jag sett och hört , Men det sjuka var ju att det verkade ju fungera! Var ju en jävla massa snubbar där som då alltså måste ha betalat honom 60 kakor för å få ta del av hans "kurs"

HEELT SJUKT!
Citera
2012-02-10, 17:36
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Har nu sett förhandstitten av avsnitt 2 och kan någon vänlig själ skaka fram hemsidan till denna man som håller kurser för 60.000:- !!!

Det var bland det värsta jag sett och hört , Men det sjuka var ju att det verkade ju fungera! Var ju en jävla massa snubbar där som då alltså måste ha betalat honom 60 kakor för å få ta del av hans "kurs"

HEELT SJUKT!
Om han tjänar 60 000 på varje person så lär han ju lätt kunna hyra in några brudar som fejkar lite åt honom.
Citera
2012-02-10, 19:17
Medlem
Rodolfuss avatar
Citat:

HEELT SJUKT!
Blev mer förvånad över personerna som var där.

Den där norrmannen kan väl inte ha haft några större problem med tjejer? Han borde ju om något lagt pengarna på en psykolog istället för detta. För jag tyckte då att han såg betydligt bättre ut än mig själv och de flesta män jag mött.
Citera
2012-02-10, 21:53
Medlem
fritjofkonkass avatar
Jag håller inte med er som säger att de träffar ointressanta människor. Möjligen slätstrukna och vanliga människor, men det är en helt annan sak. Som 60-åringen som tog med dem på loppis, där de i.o.f.s munhöggs med en barsk kärring till min stora förtjusning.
Alla är inte 100 hjödare-material. Pering (P-ring? ) i början må vara ett undantag.
Baden-Baden-sångaren var för övrigt obehaglig . Verkade lite spänd situation. Jimmy (på slutet) utstrålade ungefär lika mycket livsglädje som en genomsnittlig tegelvägg.
Tycker första programmet var oväntat bra för att vara en nutida F&F-produktion.

Förhandsvisningen av avsnitt två väcker dock en del tankar. Har snubbarna på "kursen" fullt allvarligt pröjsat 60 papp för att i princip få The Game uppläst för sig? Verkar helt sjukt, jag ser fram emot att se avsnittet i sin fulla längd.
Citera
2012-02-10, 22:08
Medlem
mmas avatar
Snygga systrar med stora hår i avsnitt två =)
Citera
2012-02-10, 22:24
Medlem
"materialaraura" från avsnitt 2 var ju klockrent
Citera
2012-02-10, 23:51
Medlem
FillilutteN2s avatar
Vad heter introlåten? Jag fick fram Van Morrison - Bright side of the road med hjälp av mobilen. MEN det är ju någon annan variant/version än den vanliga på youtube eller spotify. Kan det vara någon cover till och med? Någon som har koll? Alternativt, endast bara originalet omixad för introts skull.
Citera
2012-02-10, 23:59
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Kursen heter enligt Filip "Speed up your life". Hittar dock inte nån hemsida. Nån som vet nåt mer om detta trams?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in