2003-07-06, 18:57
Medlem
Försäljare utav tv/video aparater är skyldiga att skicka en anmälan av köpet till Radiotjänsten, detta gäller också vid köp av videokamera oftast.

Medlemsregister är något privat och sekritess så får man inte dela med sig utav uppgifterna. Och varför skulle Comhem dela med sig utav sitt register till Radiotjänsten för att kolla upp vad deras medlemmar/kunder köper hos dem?
Citera
2003-07-07, 17:26
Medlem
loks avatar
Citat:
Försäljare utav tv/video aparater är skyldiga att skicka en anmälan av köpet till Radiotjänsten, detta gäller också vid köp av videokamera oftast
Men måste man uppge sitt namn och personnummer när man köper en tv? Man kan uppge falskt personnummer.
Citera
2003-07-08, 00:56
Medlem
-jOE!s avatar
[quote="caviar"]Försäljare utav tv/video aparater är skyldiga att skicka en anmälan av köpet till Radiotjänsten, detta gäller också vid köp av videokamera oftast.[quote]

Varför skulle det gälla videokameror?!

"Skyldighet att lämna uppgifter om köparen
Tv-handlare är enligt 8§ Lagen (1989:41) om TV-avgift skyldiga lämna uppgifter till Radiotjänst om dem som köper eller hyr en tv-mottagare, senast månaden efter uthyrning/försäljning ägde rum."
Citera
2003-07-08, 01:54
Medlem
Azraels avatar
..

Eller så kan du bygga om tv:n så att den inte kan ta emot marksänd tv utan bara kabel-tv. Då behöver du inte betala licens. Trots att du tittar på SVT via kabelnätet!
Citera
2003-07-08, 01:56
Medlem
Azraels avatar
..

Eller så kan du bygga om tv:n så att den inte kan ta emot marksänd tv utan bara kabel-tv. Då behöver du inte betala licens. Trots att du tittar på SVT via kabelnätet!
Citera
2003-07-08, 02:01
Medlem
Azraels avatar
..

Citera
2003-07-08, 09:26
Medlem
Citat:
Tv-handlare är enligt 8§ Lagen (1989:41) om TV-avgift skyldiga lämna uppgifter till Radiotjänst om dem som köper eller hyr en tv-mottagare, senast månaden efter uthyrning/försäljning ägde rum."

Har aldrig varit med om att nån tv-handlare någonsin frågat vad jag heter vid köp av tv/video/mottagare.....tror inte att dom är så brydd om denna lag.
Skulle frågan komma så är det bara säja att det är en present eller liknande.[/quote]
Citera
2003-07-08, 18:52
Medlem
Varför skulle det gälla videokameror?!

Tv-handlare är enligt 8§ Lagen (1989:41) om TV-avgift skyldiga lämna uppgifter till Radiotjänst om dem som köper eller hyr en tv-mottagare, senast månaden efter uthyrning/försäljning ägde rum."[/quote]

eftersom en del videokameror har inbyggd tv motagare..
Citera
2003-07-08, 20:02
Medlem
joell: det gäller även de videokameror som har analog ingång (vissa digitalkameror), det möjliggör ju inspelning från tv eller video. tycker att det jag just skrivit låter helt jävla sjukt men det ändrar inte faktum *suck*

lenin o stalin skrockar nog i sina gravar.
Citera
2003-07-08, 20:04
Medlem
amen för i helvete vad jag är blind och trött och väck. förlåt joell ops: , jag läste ditt inlägg helt fel. såg inte att du citerade någon och såg inte den avslutande meningen.
bör nog äta något nu...
Citera
2003-07-11, 15:57
Medlem
hej

rånar tjänst kiruna dom gör allt för att att gävlas med en.
Hos mig ringde dom på en gång men jag öppnade inte dels för att jag inte betalar licsens dels för att dom ibland använder sig av otilåten verksamhet.Tex så har jag hört om ett fall där en från radio tjänst hade
lånat en stege av vaktmästaren och sedan klätrat upp på balkongen
för att glo in i vardagsrummet
Citera
2003-09-18, 10:54
Medlem
Tv-licens: Busted!

Häromkvällen satt jag och en kompis o drack hemma.
Jag stack iväg för att handla chips och polaren var kvar i min lägenhet.
Självfallet dyker det upp en pejlarnisse och frågar min kraftigt berusade kompis om det finns en tv i lägenheten.
Eftersom tv-ljudet hördes så svarade min kära vän att så var fallet.
Peljaren skrev då upp mitt namn o adress och angav min vän som källa.
Lyckligtvis tog min kompis sitt förnuft till fånga och vägrade signera pappret.

Nu undrar jag om detta "erkännande" gäller?
Kompisen bor ju inte hos mig, dessutom skrev han inte under, plus att peljaren inte såg någon tv.

Tacksam för svar :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in