Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-22, 08:50
Medlem
Daimais avatar
Vem fan bryr sig, blattar (läs: invandrare som inte uppför sig och är allmänt efterblivna) kan fortsätta bli arga när någon säger horunge till dem, medan vi civiliserade människor vet att det inte betyder något.

Man bör tänka mindre på att om man blir förolämpad och mer på om det är sant eller inte. Föreställer mig att folk som reagerar är osäkra på om deras mödrar är horor
2011-05-22, 08:52
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arco
Kan bara inte förstå varför Svenskar tar så himla milt på detta ord.
Men din jävla horunge, fattar du trögt eller? Det är förklarat redan:

DET ÄR ETT JÄVLA ORD SOM INGEN CIVILISERAD MÄNNISKA BRYR SIG OM I FALL DÄR HELT OVIKTIG INDIVID YTTRAR DET!

Ok?

Citat:
Att svenskar har varit fega sedan tidernas begynnelse har nog ingen gått miste om men att man inte besitter någon som helst heder är för mig helt obegripligt.
Säg det där till de som flyr sina land istället?
Senast redigerad av fag 2011-05-22 kl. 08:55.
2011-05-22, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Välkommen!

Hade en gång en babbe som korridorsgranne, denne babbe hade tagit upp tallrikar och glas på sitt rum under två veckors tid för att därefter helt sonika dumpa dem i diskhon. Skrev en arg lapp om att det är dålig stil att anta att disken skall diska sig själv och att "din mamma jobbar inte här".

Han malde på om att jag hade snackat skit om hans mamma i ett helt läsår och jag fick utstå verbal misshandel av alla dess formler, "choorunge" var bara förnamnet.

Självdistans någon?
Påminner om en jävla hjärndöd arab som knappt kunde svenska som trodde att jag snackade om hans pappa när jag sa att han kunde gå och häbga sig... Lite smått roligt ändå. Kan tilläga att den araben knappt vågar prata utan sina jävla brödrar och kusiner.
2011-05-22, 09:19
Medlem
HerrBormanns avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Horunge
2011-05-22, 09:22
Medlem
debbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fag
Säg det där till de som flyr sina land istället?

Jag måste ta och hålla med där. Jag hoppas att du vet vad dina fd landsmän anser om dig, så kom inte och klanka ner på de som skyddar dig från de andra som tycker illa om dig.

F.ö. så känns inte "horunge" som representativt för 2011. Åtminstone inte i västvärlden.
2011-05-22, 09:23
Medlem
krachons avatar
Citat:
Godkväll!

Under mina år som medborgare i detta land så har jag under ett flertal gånger uppmärksamt hur Svenskar kallar andra Svenskar för horungar, utan att det sker någon som helst respons från den andra parten.

En kraftig majoritet utav dessa Svenskar verkar inte ta till sig när man får höra detta ord, utan man ser det snarare som vilket skällsord som helst.

Är det att man inte fattar innebörden av vad ordet betyder eller är det helt enkelt som så att man inte bryr sig när någon säger att man är son till en hora? Någon som kan förklara hur det ligger till eller någon som har upplevt liknande upplevelser?

Vet den här personen inte vem min mamma är, så garvar jag åt honom eftersom han bara är ute

efter att psyka mig, han vet ju inte ett skit om henne, hur ska han veta att hon är en hora. Obegåvad trams!

Jag går helt enkelt inte på så enkla knep. Vad vet en random snubbe på stan om min fina morsa?

Nada! Inget att bry sig om!

Vet han vem min mamma är, då sänker jag honom illa kvickt
2011-05-22, 09:38
Medlem
Eklund1989s avatar
Jag förstår inte allt detta om att svenskar är fega. Vår kultur beror på hur vi levde förr i tiden: i små samhällen där man var tvungen att leva ihop och inte bli utesluten ur gruppen. Hur klarar man detta på bästa sätt? Jo, man beter sig civiliserat och försöker vara ödmjuk. Ifall man har en annan kultur så tyder det bara på att ens förfäder levt i ett samhälle där det inte spelade någon roll ifall man blev utstött eller inte för att det fanns alltid en annan grupp att gå med. Växer man upp på på landet i Sverige under 1000 talet så lever man i en liten grupp där alla känner varandra. Blir man utesluten så är det kört.

Att negrer inte har en civiliserad kultur är iofs en helt annan femma.
2011-05-22, 09:55
Medlem
Durkheims avatar
Citat:
Godkväll!

Under mina år som medborgare i detta land så har jag under ett flertal gånger uppmärksamt hur Svenskar kallar andra Svenskar för horungar, utan att det sker någon som helst respons från den andra parten.

En kraftig majoritet utav dessa Svenskar verkar inte ta till sig när man får höra detta ord, utan man ser det snarare som vilket skällsord som helst.

Är det att man inte fattar innebörden av vad ordet betyder eller är det helt enkelt som så att man inte bryr sig när någon säger att man är son till en hora? Någon som kan förklara hur det ligger till eller någon som har upplevt liknande upplevelser?
Du fick det förklarat tidigare, men du verkade inte riktigt förstå. Horunge är alltså inte att man är barn till en prostituerad, även om folk som är historielösa och dåliga på svenska lätt kan tro det. En horunge är en oäkting, alltså ett barn som har kommit till utan att föräldrarna var gifta med varandra. Var dina föräldrar gifta när de hade sex och du kom till? Om inte så är du en horunge.

Det är den första anledningen till varför folk inte reagerar som du vill när du kallar dem för horungar.

Den andra anledningen till varför folk inte reagerar som du vill när du kallar dem för horungar är för att de allra flesta svenskar är så pass trygga i sig själva att de inte känner något behov av att slåss eller bråka med människor som beter sig som idioter. Att bli provocerad på det där sättet tyder på låg intelligens, låg självkänsla och ett allmänt patetiskt beteende. Det är ociviliserat och omoget.

Vill man kalla mig fegis, ryggradslös eller någonting annat för att jag inte börjar veva så fort någon snott min parkeringsplats framför mig, är otrevlig eller provocerande så får man gärna göra det. Jag bara skakar på huvudet och tycker synd om de människorna som känner behov av att hävda sig som någon slags jävla chihuahua.
2011-05-22, 10:26
Medlem
Horungen Arco kommer från ett land som inte vunnit ett krig mot Sverige på 500 år. Klart som fan han känner lite mindervärde mot Svensken.

Inte ens under brinnande gangfuck kunde Dansken utföra några meningsfyllda åtag i Skånelän. Menlös och patetisk är Dansken.

Men tack å lov så klarar han att tillverka ett gott öl och producera många fina prostituerade, så det finns fortfarande existensberättigande för Dansken.
2011-05-22, 10:29
Medlem
Jag förstår vad ordet Horunge betyder, likväl förstår jag vad ordet hora, fitta, jävla bög osv betyder.

Att en svagsinnt person använder orden så fort de inte hittar något annat ord i sitt fattiga ordförråd säger ju mer om deras fantasilösa tillvaro än om mig???

Om en person kallar mig neger kan det knappast beröra mig eftersom jag är vit.
Likväl om de kallar mig hora, jag har aldrig sålt sex.

Så varför i helvete skulle jag beröras av andra mesiga ord??

Och varför vart mamma helt plötsligt så jävla helig men inte din egen heder????

Din lilla uttråkade babbe, det är uttjatat att sitta på Fb och försöka provocera svenskar.
2011-05-22, 10:30
Medlem
fags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolai
Horungen Arco kommer från ett land som inte vunnit ett krig mot Sverige på 500 år. Klart som fan han känner lite mindervärde mot Svensken.

Inte ens under brinnande gangfuck kunde Dansken utföra några meningsfyllda åtag i Skånelän. Menlös och patetisk är Dansken.

Men tack å lov så klarar han att tillverka ett gott öl och producera många fina prostituerade, så det finns fortfarande existensberättigande för Dansken.
Ja, hälften av alla danskar måste ju bokstavligen vara horungar,
2011-05-22, 10:32
Medlem
Tekniskt sett är en horunge samma sak som en bastard, dvs ett barn som fötts utanför ett äktenskap.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in