Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-22, 18:13
Medlem
WaldemarKas avatar
Efter att ha spelat fotboll på relativt hög nivå under min tonårstid så har jag hunnit med att få min familj och släkt i tre generationer bakåt både knullade och mördade av lag med majoritet av kulturberikare.
Det svaret jag genom empiriska studier har kommit fram till det bästa är (jag gör en liten dialog):

- Jag ska knulla din mamma din horaunge!
- Ska du knulla min mamma? Du vet att hon väger 150 kilo, rullstolsbunden och ser ut som hon brunnit i ansiktet och någon försökt släcka med en yxa! Fan vad du är äcklig!

Då har du genast fått ett övertag.

Anledningen till att svenskar inte börjar veva när de får förolämpningar kastade över sig är att de för ett konsekvenstänkande (om någon nu skulle känna sig förnärmad).
Ger jag mig in i handgemäng med denna person så kan jag antingen gör mig illa, vilket kan innebära att jag inte kan gå till mitt arbete och förlorar pengar eller att jag får bestånde men som sänker min livskvalitet.
Eller så spöar jag skiten ur den här jäveln och då finns risken att jag får sitta tid bakomgaller, betala pengar i form av böter eller behöver gå och oroa mig för hämd, återigen saker som sänker min livskvalitet.

Men är man en bidragsberoende kattuggare eller en förhudslös burkaförespråkare, ja då kanske konsekvenserna kan bli positiva!
Ökad respekt i apflocken, slippa sova med en handfull bröder på tio kvadrat meter eller en möjlighet att rycka åt sig plånboken när man ändå är i farten.
2011-05-22, 18:43
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arco
Okej om någon sa nåt om mig själv, men att hacka på min mor är ändå att gå över gränsen. Förstår bara inte detta lugna reaktion bland svenskar när de får höra detta ord.

Snarare att man inte hyser någon större respekt för sina egna föräldrar
Snarare att man inte orkar bry sig om vad för skällsord personen använder? Personen som säger det förstår nog inte heller innebörden riktigt och tyckte bara att det vara ett bra ord att använda. Skällsord som skällsord. Åh andra sidan om personen säger något vars syfte uppenbarligen är ute efter att förolämpa ens moder och man märker det tydligt, kanske fler skulle reagera starkare.
2011-05-22, 18:49
Medlem
lugna ner digs avatar
Det är bara ett ord.
2011-05-22, 18:55
Medlem
Arcos avatar
Om vi vänder på det hela, skulle ni fortfarande se ordet horunge som en komplimang om någon sa det till er när ni hade eran mor vid er sida? Eller skulle ni agera annorlunda i detta läge?
2011-05-22, 18:59
Medlem
quincys avatar
Jag är stolt över att ha växt upp med den svenska kulturen som gör att jag inte reagerar med att se rött över varje provokation som består av tomma ord.

Det betyder inte att man accepterar eller håller med om förolämpningen - det betyder bara att man inte sjunker ner till samma låga nivå som den konfliktsökande personen.

Men det kommer du aldrig förstå dig på, så trolla vidare du TS.
Senast redigerad av quincy 2011-05-22 kl. 19:02.
2011-05-22, 19:04
Medlem
Citat:
Om vi vänder på det hela, skulle ni fortfarande se ordet horunge som en komplimang om någon sa det till er när ni hade eran mor vid er sida? Eller skulle ni agera annorlunda i detta läge?

Ingen ser det som en komplimang, det borde du förstått vid det här laget om du brytt dig om att läsa i tråden. Vi bara skiter totalt i människor vars åsikter och ord betyder lika mycket som alkis-psycho-pundarns svammel för sig själv.

Om jag och min mor gick nedför gatan och du och dina "brorsor" stod och glodde argt och när vi gick förbi skulle någon av er tuffa till er och säga "Ey horunge" skulle vi lungt gå vidare, skaka på våra huvuden och fundera vart Sverige är på väg egentligen.

P.S. Ts måste vara ett troll. Ingen kan vara så här dum.
2011-05-22, 19:07
Medlem
C.A.Tls avatar
Det har säkert sagts förut men tåls att sägas igen, TS är en horunge.
Medlem
Tubalkains avatar
Om man tar illa vid sig när man blir kallad "horunge" är det ju bara ett tecken på att man ÄR en horunge. Om man inte är en horunge är det ju helt enkelt inget att bry sig om. Skulle någon tex kalla mig "neger" eller "tjock" skulle jag inte bry mig det minsta då jag varken är just neger eller tjock.

Vad tror du Arco, din lilla horunge ?
Medlem
quincys avatar
Den här tråden gör mig glad över att vara svensk. (till skillnad från majoriteten av de övriga trådarna här på flashback)
2011-05-22, 19:09
Medlem
WorkingClassBoys avatar
Citat:
Godkväll!

Under mina år som medborgare i detta land så har jag under ett flertal gånger uppmärksamt hur Svenskar kallar andra Svenskar för horungar, utan att det sker någon som helst respons från den andra parten.

En kraftig majoritet utav dessa Svenskar verkar inte ta till sig när man får höra detta ord, utan man ser det snarare som vilket skällsord som helst.

Är det att man inte fattar innebörden av vad ordet betyder eller är det helt enkelt som så att man inte bryr sig när någon säger att man är son till en hora? Någon som kan förklara hur det ligger till eller någon som har upplevt liknande upplevelser?
Nu är det ju så att att en horunge är inte ett barn till en hora utan ett utomäktenskapligt barn. Tyvärr va det du som inte visste innebörden av ordet. Och varför skulle jag bli förbannad om någon kalla min mamma en hora? Jag vet mycket väl att min mamma inte är en hora och det är bara den som säger det till mig som har brist på annat att säga. Jag tar aldrig åt mig om det inte finns någon sanning i ett skällsord. Men med tanke på att invandrare tar åt sig så lätt om man kallar era mammor för hora kanske visar att det finns en gnutta sanning i det haha
2011-05-22, 19:13
Medlem
Man brukar bara reagera starkt på saker som är sanna, ska vi då dra slutsatsen att din mor är en hora?
2011-05-22, 19:15
Medlem
Nussans avatar
TS, eller andra som tycker som han, har ju inte fattat innebörden av ordet. Det betyder helt enkelt att barnet inte är född i ett äktenskap, det har ingenting att göra med att mamman skulle vara en hora. Det har inte alls med mamman att göra.

Lol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in