Citat:
Ursprungligen postat av Arco
Godkväll!
Under mina år som medborgare i detta land så har jag under ett flertal gånger uppmärksamt hur Svenskar kallar andra Svenskar för horungar, utan att det sker någon som helst respons från den andra parten.
En kraftig majoritet utav dessa Svenskar verkar inte ta till sig när man får höra detta ord, utan man ser det snarare som vilket skällsord som helst.
Är det att man inte fattar innebörden av vad ordet betyder eller är det helt enkelt som så att man inte bryr sig när någon säger att man är son till en hora? Någon som kan förklara hur det ligger till eller någon som har upplevt liknande upplevelser?
Detta kallas att vara civiliserad. Horunge, är ett ord som många andra.
En svensk eller (civiliserad invandrare) kallar en civiliserad invandrare eller (svensk) för horunge.
De kan börja tjafsa och sen blir det stopp.
Även på skämtsidan så händer de inget, t.ex om jag kallar min svenska polare för horunge så tar han inte fram ett vapen, samma sak gäller när min svenska polare kallar mig för horunge, så tar inte jag fram ett vapen.
Om jag skulle t.ex kalla dig "Arco" för horunge så hade du säkert tagit fram ett vapen, kniv eller knogarna och börjat slåss, som de ociviliserade invandrare som finns i detta land.
Med andra ord är du ett djur, du är inte civiliserad, och du passar in i öknen bland andra djur.
Så nästa gång någon kallar dig horunge, eller att din morsa är en hora, ta och andas lite, förstå att det är bokstäver som sitter ihop och skapar ett ljud som du sen blir irriterad över, men som sagt; skillnaden mellan djur (ociviliserade människor) och människor.